AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #1 Del Skrevet 1. februar 2023 Har nettopp begynt å trene styrke, og lurer på når og hvor mye jeg burde øke vekten i for eksempel knebøy? Trener øvelsen to ganger i uka. Er kvinne. Anonymkode: c4434...cf9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 2. februar 2023 #2 Del Skrevet 2. februar 2023 Du bør følge en progresjonsplan som for eksempel sier at når du klarer 8 repetisjoner, så skal du øke neste uke. Du skal alltid øke med minste mulige intervall. Det trenger ikke å være 8 repetisjoner, det kan du bestemme selv. Poenget er at det skal være et regelsett som gjør at økningen kommer automatisk når du er klar for det 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #3 Del Skrevet 2. februar 2023 Sandum.PT skrev (1 time siden): Du bør følge en progresjonsplan som for eksempel sier at når du klarer 8 repetisjoner, så skal du øke neste uke. Du skal alltid øke med minste mulige intervall. Det trenger ikke å være 8 repetisjoner, det kan du bestemme selv. Poenget er at det skal være et regelsett som gjør at økningen kommer automatisk når du er klar for det 😊 Okei, takk for svar? Hva betyr det jeg har uthevet? Ts Anonymkode: c4434...cf9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #4 Del Skrevet 2. februar 2023 Takk for svar!* Anonymkode: c4434...cf9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 2. februar 2023 #5 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Okei, takk for svar? Hva betyr det jeg har uthevet? Ts Anonymkode: c4434...cf9 Det betyr øke med minst mulig kg på stanga 😊 Det er gjerne 1,25 kg på hver side, men noen steder har mikrovekter på 0,5 kg og da hadde jeg gått for det 👍 Manualer er ofte litt tricky der noen steder har 2,5 kg hopp per arm, og da må man gjerne opp i et mye høyere antall repetisjoner for å ikke falle for lavt når man øker vekta. For lavt vil jeg si er under 5 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #6 Del Skrevet 2. februar 2023 Sandum.PT skrev (59 minutter siden): Det betyr øke med minst mulig kg på stanga 😊 Det er gjerne 1,25 kg på hver side, men noen steder har mikrovekter på 0,5 kg og da hadde jeg gått for det 👍 Manualer er ofte litt tricky der noen steder har 2,5 kg hopp per arm, og da må man gjerne opp i et mye høyere antall repetisjoner for å ikke falle for lavt når man øker vekta. For lavt vil jeg si er under 5 😊 Okei, takk Tenker du 3x8 rep holder, eller bør jeg sikte etter 10? Da mener 8 når jeg skal øke. I realiteten klarer jeg kanskje ikke mer enn 6 rep. Dette er kanskje litt lite? Bør jeg da isåfall øke til 4 sett? Ts Anonymkode: c4434...cf9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå