Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 
Jeg har ‘’flo’’ appen på min mobil og har regelmessig syklus. 
Testet positiv på eggløsningstest ut i fra når den var beregnet på appen.                Nå 14 dager etter så tester jeg fortsatt positivt på eggløsningstest, noen som har opplevd det samme eller vet hvorfor? 

Anonymkode: 8a377...692

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Positiv EL-test kan være graviditet.

Anonymkode: c7dc9...a44

• Liker 2
Skrevet

:fnise: Tror du er gravid ja. Ta en graviditetstest. 😊

• Liker 1
Skrevet
Lykkefrø skrev (17 minutter siden):

:fnise: Tror du er gravid ja. Ta en graviditetstest. 😊

Tok en graviditetstest i morges, denne var negativ. 
Har forventet menstruasjon om 3 dager.

Skrevet

Har de vært positive hele tiden?

• Liker 1
Skrevet
jeak skrev (1 minutt siden):

Tok en graviditetstest i morges, denne var negativ. 
Har forventet menstruasjon om 3 dager.

Da vil jeg tro at kroppen prøvde å få eggløsning forrige gang du fikk positiv test, men at den ikke lyktes helt. Så den prøver igjen nå. 😊 Om du får eggløsning nå, kommer mensen om ca to uker og ikke til den tiden du egentlig forventer den. 😊Positiv eggløsningstest betyr ikke nødvendigvis at man får eggløsning.

• Liker 2
Skrevet

Eller har du kun testet ved el og så nå 14 dpo ? 

Skrevet

Kan være festesmerter. Jeg hadde det, fikk aldri mensen så da testet jeg meg noe som avslørte graviditet. 

Tester blir gjerne ikke positive før embryo har vært festet 1 ukes tid er det så? 

Skrevet
Laura80 skrev (1 minutt siden):

Eller har du kun testet ved el og så nå 14 dpo ? 

Ja, stemmer det👍🏻

Skrevet
jeak skrev (Akkurat nå):

Ja, stemmer det👍🏻

Kan være lurt å teste videre etter el og se at lh verdiene gikk ned etter el. Nå vet du ikke helt om egget kanskje aldri slapp og kroppen fortsetter å prøve, evt pco vil og gi masse positive el tester uten el :)

Skrevet
Lykkefrø skrev (3 minutter siden):

Da vil jeg tro at kroppen prøvde å få eggløsning forrige gang du fikk positiv test, men at den ikke lyktes helt. Så den prøver igjen nå. 😊 Om du får eggløsning nå, kommer mensen om ca to uker og ikke til den tiden du egentlig forventer den. 😊Positiv eggløsningstest betyr ikke nødvendigvis at man får eggløsning.

Okei☺️👍🏻 takk for svar! 
Har testet kanskje litt vel mye den siste tiden, fordi jeg og min samboer prøver og få barn. Testet noe jeg tror er falsk positiv for noen dager siden, dagen etter var den negativ.

Skrevet
jeak skrev (1 minutt siden):

Okei☺️👍🏻 takk for svar! 
Har testet kanskje litt vel mye den siste tiden, fordi jeg og min samboer prøver og få barn. Testet noe jeg tror er falsk positiv for noen dager siden, dagen etter var den negativ.

Falsk positiv får man nesten aldri! 😊 Kan ha vært en kjemisk graviditet, eller at du er veldig tidlig enda. Og at testene dine varierer litt i styre enda. Prøv å teste igjen med veldig konsentrert urin, kanskje du kan se noe da. Og bare for ordensskyld. Du vet at det alltid er to streker på eggløsningstesten, og at den kun er positiv dersom streken til venstre er like sterk eller sterkere enn den til høyre? ☺️ Mye nytt å sette seg inn i som førstegangsprøver. ❤️ Lykke til! 

Skrevet

Det finnes folk som har mer enn en eggløsning per syklus men det er vel usannsynlig at du har det så tett opp mot forventet mens - da vil jo en evt eggløsning uansett være bortkasta? Men hvorfor tester du så sent i syklusen?

Anonymkode: 35844...277

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det finnes folk som har mer enn en eggløsning per syklus men det er vel usannsynlig at du har det så tett opp mot forventet mens - da vil jo en evt eggløsning uansett være bortkasta? Men hvorfor tester du så sent i syklusen?

Anonymkode: 35844...277

Hørt om flere enn én eggløsning en gang, da kom det på internasjonale nyheter. 😄 Tror det er svæææært lite sannsynlig. 

Skrevet

Jeg testet ikke, så kan jo ikke være 100% sikker, men jeg opplevde to eggløsninger på en syklus, dag 15 og 21. Eller om jeg ble lurt til å tro at jeg hadde eggløsning første gangen, det vet jeg som sagt ikke.

Har hatt ganske regelmessige sykluser, og fikk det fort igjen etter første fødsel. Testet de første månedene etter at mensen kom tilbake, og da var det jevnt, i tillegg til at jeg har ganske tydelige symptomer med murringer og slim. Gikk ikke på annen prevensjon annet enn at vi enten brukte kondom eller unngikk sex helt rundt eggløsning til første var 6 måneder. Etter det var det en sånn "Det som skjer, det skjer"-holdning, men unngikk likevel sex rundt eggløsning. 

Fikk symptomene på eggløsning til vanlig tid, og vi unngikk sex en stund. Da vi liksom var i "trygg periode" så hadde vi sex igjen, og på dag 21 kom murringene og slimet igjen. Trodde jeg kanskje fikk tidlig mensen, men mensen kom aldri, og jeg var gravid igjen. 

Så ja, det kan skje. Jeg tror hvert fall det var det som skjedde med meg.

Anonymkode: cdf99...60e

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg testet ikke, så kan jo ikke være 100% sikker, men jeg opplevde to eggløsninger på en syklus, dag 15 og 21. Eller om jeg ble lurt til å tro at jeg hadde eggløsning første gangen, det vet jeg som sagt ikke.

Har hatt ganske regelmessige sykluser, og fikk det fort igjen etter første fødsel. Testet de første månedene etter at mensen kom tilbake, og da var det jevnt, i tillegg til at jeg har ganske tydelige symptomer med murringer og slim. Gikk ikke på annen prevensjon annet enn at vi enten brukte kondom eller unngikk sex helt rundt eggløsning til første var 6 måneder. Etter det var det en sånn "Det som skjer, det skjer"-holdning, men unngikk likevel sex rundt eggløsning. 

Fikk symptomene på eggløsning til vanlig tid, og vi unngikk sex en stund. Da vi liksom var i "trygg periode" så hadde vi sex igjen, og på dag 21 kom murringene og slimet igjen. Trodde jeg kanskje fikk tidlig mensen, men mensen kom aldri, og jeg var gravid igjen. 

Retter meg selv da jeg fant denne:

http://hvordanbligravid.com/flere-egglosninger-per-syklus/

Den første positive testen din, og i mitt tilfelle slim, var mest sannsynlig ikke en eggløsning hvor egget ble sluppet. Kroppen produserer likevel LH, men egget slipper ikke, og derfor kan man få positiv test eller symptomer, også gjentar det seg senere i syklusen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Aah, ja det ser jeg. Alt kan skje. 
Jeg og min samboer har for ikke lenge siden begynt å prøve, og jeg føler nesten som at det har gått helt i hodet på meg. Er såklart spennende og fint når det er planlagt. Men merker at kroppen min stresser veldig, med planlegging og div. Man ønsker såklart å bli gravid med en gang. (Selv om jeg vet at det kan jo faktisk ta år) 

Kan jo hende det blir sånn i starten når man begynner å prøve. Må prøve å slutte å tenke så mye. 
Føler meg nesten litt sprø😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skjedde meg også denne syklusen her. Fikk to runder med EL slim, men eggløsningen kom ikke før på siste runde. Kroppen gjør mye rart, og spesielt etter fødsel med masse hormoner og greier. 😊 Ammer fremdeles mye, så ikke veldig rart at kroppen sliter litt mer med å få eggløsninger. 

Skrevet

Testet positivt på EL-test ca. 14 dager dpo da jeg var gravid. 😊 Høres ut som om det er noe på gang hos deg, enten kjemisk eller en faktisk graviditet.

Anonymkode: ea9c2...83f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...