Gjest uri Skrevet 20. desember 2005 #1 Skrevet 20. desember 2005 Noen som har et godt tips om hvordan jeg får kransekaka seig??
Veronal Skrevet 20. desember 2005 #2 Skrevet 20. desember 2005 Hurtig nedkjøling. Farmor setter kransekaken ut i kulden vinterstid for avkjøling - og så fryser hun den rett ned. Hennes er SEIG! *kransekake-kresen*
Veronal Skrevet 20. desember 2005 #3 Skrevet 20. desember 2005 I tillegg er det veldig viktig at kransekakeringene ikke stekes for lenge.
Nella Skrevet 20. desember 2005 #4 Skrevet 20. desember 2005 Ja, kald avkjøling og en tur i frysa gjør susen.
Gjest uri Skrevet 20. desember 2005 #5 Skrevet 20. desember 2005 Altså, skal jeg sette dem kaldt med en gang jeg tar dem ut av komfyren??
Veronal Skrevet 20. desember 2005 #6 Skrevet 20. desember 2005 Altså, skal jeg sette dem kaldt med en gang jeg tar dem ut av komfyren?? ← Jupp. Du legger kransekakeringene (fremdeles i formene) til kjøling med en gang de er ferdig stekt. Når de er avkjølt kan du legge dem rett i fryseren. Når de så er frosset kan du ta ringene ut av formene (lettere når de er frosset).
gaja Skrevet 20. desember 2005 #7 Skrevet 20. desember 2005 jeg har aldri problemer med å få den seig, men så følger jeg ingrid espelid-oppskriften til punkt og prikke: tar to dager, men gir alltid bra resultat! (eneste oppskriften jeg ikke forandrer litt på )
Gjest uri Skrevet 20. desember 2005 #8 Skrevet 20. desember 2005 Jupp. Du legger kransekakeringene (fremdeles i formene) til kjøling med en gang de er ferdig stekt. Når de er avkjølt kan du legge dem rett i fryseren. Når de så er frosset kan du ta ringene ut av formene (lettere når de er frosset). ← Har aldri hørt om dette før, men skal jammen prøve.. Og håper mine og blir seige. Takk for tipset
Gjest uri Skrevet 20. desember 2005 #9 Skrevet 20. desember 2005 Jupp. Du legger kransekakeringene (fremdeles i formene) til kjøling med en gang de er ferdig stekt. Når de er avkjølt kan du legge dem rett i fryseren. Når de så er frosset kan du ta ringene ut av formene (lettere når de er frosset). ← Nå har jeg hatt dem ute, og de er seige og gode Men jeg bare lurer litt på om de MÅ i fryseren??
Veronal Skrevet 20. desember 2005 #10 Skrevet 20. desember 2005 Nå har jeg hatt dem ute, og de er seige og gode Men jeg bare lurer litt på om de MÅ i fryseren?? ← De må ikke - men kransekake holder seg seigt best hvis du har dem i fryseren. Det tar dessuten veldig kort tid på å tine. Hvis du skal ha gjester tar du bare opp noen ringer og de tiner på 20-30 minutter. Hvis du skal pynte en kake stabler du kaken sammen og pynter i frossen tilstand mens den tiner. Hvis du absolutt ikke vil ha den i fryser så anbefaler man kakeboks med en skalk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå