Gå til innhold

Ekstremt mange feminine menn i Norge

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 hours ago, ClausSaus said:

Jah… i den perioden var vel rundt 90% av befolkningen bønder. Du tror de trippet rundt i åkeren i stiletthæler?

Poenget er kjønnsidealer, som det står nevnt i innlegget du siterer.

Det TS beskriver er en minoritet av dagens befolkning som ikke akkurat får hendene sine skitne. Kun sosieteten har kunne kledd seg slik de ville for å kunne oppnå et ideal. Bønder gikk i en blanding av det mest funksjonelle og tilgjengelige.

Anonymkode: 35f66...433

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Tror ikke akkurat bondekonene trippa rundt i stiletter heller. Den fikse ideen om at det var stilig å understreke kjønn med diverse effekter og begrensende roller var borgerskapets ide. Klasse var nok langt viktigere enn kjønn.

Anonymkode: ffdf6...265

Jepp. Og du må stort sett fra borgerskapet og opp i adelen for å finne disse outrerte påfunnene som ble nevnt.

At dette liksom skulle være representativt for samfunnet som helhet er så historieløst at det er vanskelig å finne ord.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClausSaus skrev (26 minutter siden):

Jepp. Og du må stort sett fra borgerskapet og opp i adelen for å finne disse outrerte påfunnene som ble nevnt.

At dette liksom skulle være representativt for samfunnet som helhet er så historieløst at det er vanskelig å finne ord.

Tja, det arrangerte ekteskapet mellom "kvinner" på 17 - 18 og den voldsomme vektleggingen av kvinnenlig dyd, mens de dobbelt så gamle herrene horet i vei var nå en ..middelborgerlig oppfinnelse, se blant annet Amalie Skram eller Christian Krogh. Bondekvinnrne var friere, mer jevngamle og fikk gjerne et barn eller to før ekteskapet,  se Eilert Sundt.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så menn som bleker tenner, soler seg og lager trutmunn er feminine? Da er kvinner som ikke bleker tenner, soler seg og ikke lager trutmunn maskuline da? Idiotisk tankegang. Man kan ikke dele opp feminitet og maskulinitet på den måten. Ser noen nevner Stayclassy fyren Thomas Holstad, greit han er ikke en tømrer som stinker svette og har skjegg og ballehår som rekker han til knærne, men han er ikke feminin selvom han kler seg cleant og sossete heller. Folk er forskjellige, og jeg har mine tvil om at denne tråden er laget av en kvinne. Heller en homofobisk mann med egne komplekser fordi han strever etter å utstråler maskulinitet men failer.

Anonymkode: be29b...05c

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.1.2023 den 22.50):

Tenk så fint :) Mer omsorgsfulle, stikker ikke av fra barna sine, lager seg gode vennenettverk, husker familiens merkedager, tar ansvar for as familien :)

Anonymkode: 77f13...ffb

Rare er at jeg forbinder omsorgsfullhet med en skikkelig mann. En mann som passer på de som han er glad i. En mann som er beskyttende er maskulin for meg. Også om han har fin sveis og bruker solkrem og tar vare på huden sin. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Tja, det arrangerte ekteskapet mellom "kvinner" på 17 - 18 og den voldsomme vektleggingen av kvinnenlig dyd, mens de dobbelt så gamle herrene horet i vei var nå en ..middelborgerlig oppfinnelse, se blant annet Amalie Skram eller Christian Krogh. Bondekvinnrne var friere, mer jevngamle og fikk gjerne et barn eller to før ekteskapet,  se Eilert Sundt.

Og der skiftet vi tema fra feminin oppførsel hos menn til… hva?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det samme gjelder jo norske kvinner.

Spør franskmenn og italienere, om hva de tenker om gjennomsnitts kvinnen her til lands.

Harry, brede over ryggen, stamper bortover i joggesko.

Anonymkode: a66ee...a51

Ts her- helt enig med deg;) damene er ikke akkurat så veldig feminine her til lands 

Anonymkode: 60c3a...18e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (3 timer siden):

Rare er at jeg forbinder omsorgsfullhet med en skikkelig mann. En mann som passer på de som han er glad i. En mann som er beskyttende er maskulin for meg. Også om han har fin sveis og bruker solkrem og tar vare på huden sin. 

Rart at med engang man skriver at man vil ha en maskulin mann, så tror dere at jeg mener en mann som slår og ikke viser følelser...

Maskuline, omsorgsfulle og smarte menn er det jeg mener vi mangler her i Norge . Istedenfor er det mange barnslige , egosentrisk , og party gutter her til lands som ikke vil gifte seg før de fyller 50... 

- ts

• Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/30/2023 at 10:32 PM, AnonymBruker said:

Ville bare ta opp et tema som jeg og kjæresten min har pratet om,  det er så utrolig mange feminine menn her til lands.. spesielt i Norge og Sverige . Hva har egt skjedd med samfunnet? Også lurer jeg på hvorfor enkelte damer synes feminine menn er attraktive? Jeg ville aldri vært sammen med en manne-dame😩 ..  

Jeg har ikke tenkt så mye over det, men det som har slått meg er at det er mye forfall blant menn. Mye overvekt, fett hår og stygge frisyrer, i tillegg til veldig dårlig klesstil. Personlig så foretrekker muskler, godt kosthold, og sjarm :) disse ex on the beach mannfolka med masse selvbruning, falske tenner og sånn.. uff.. men det kan ha en sammenheng med at jeg personlig syns sånne ting ser veldig stygt ut - både på kvinner og menn. :) 

Noen nevner Thomas Holstad. Han er litt for tynn for meg, og jeg syns stilen hans er litt overdreven. :) Men hver sin smak. Han er kanskje singel? 

Anonymkode: 82167...ffe

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ts her- helt enig med deg;) damene er ikke akkurat så veldig feminine her til lands 

Det er nok litt variabelt og handler vel kanskje litt hva man forbinder med feminine? Selv så har jeg høye hæler, langt lyst hår masse kjoler :) men har aldri brukt sminke og fjerner ikke hår😜

Anonymkode: 82167...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er dere så opptatt av andre menn? Leter dere etter en tredje? 🤨

Anonymkode: 339f5...2cb

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norske menn er stort sett kuet sau, knekjørt av kvinnen de er i forhold med.

Feige tøffelhelter! Kvinnen bestemmer ALT som skal skje....

Anonymkode: 28dca...ff6

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Norske menn er stort sett kuet sau, knekjørt av kvinnen de er i forhold med.

Feige tøffelhelter! Kvinnen bestemmer ALT som skal skje....

Nå begynner jeg å lure på om dere bare sier ting for å si ting.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Korvetta skrev (8 minutter siden):

Nå begynner jeg å lure på om dere bare sier ting for å si ting.

Dette er jo fakta da! Norske menn er forbanna kuet, behandles som dritt av kvinner.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dette er jo fakta da! Norske menn er forbanna kuet, behandles som dritt av kvinner.

Jeg tviler på at det er mange forhold hvor en mann blir mishandlet og velger å bli. Faktisk tror jeg ikke jeg kjenner til et eneste et. Kanskje du omgås en særgruppe?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korvetta skrev (15 minutter siden):

Jeg tviler på at det er mange forhold hvor en mann blir mishandlet og velger å bli. Faktisk tror jeg ikke jeg kjenner til et eneste et. Kanskje du omgås en særgruppe?

Du kjenner...? Nå kjenner jo ikke du mange menn da.

Handler om å ha evne til å reflektere, hvordan en kvinne kan snakke om menn. Mens selv tåler kvinnen ingenting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker said:

Merkelig, har venninner med barn som har mistet all fritid etter de fikk barn siden mennene flyr på byen hver bidige helg kan de ikke møte venninnene sine på en middag en gang med mindre de har barnevakt, mens mennene lever som tenåringer tar kvinnene alt ansvar av barn og hjem på bekostning av eget sosialliv

Anonymkode: 4b0f2...9ae

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns vi har helt ok menn her til lands jeg. Og ikke kan jeg se at de utenlandske er noe mer maskuline, snarere tvert i mot. Har bodd i årevis i andre land i Europa og Asia, og nei, norske gutter skiller seg ikke ut som spesielt feminine eller forfengelige. Og hvorfor plager det deg? Hvis du har den mannen du ønsker, gjør det da vel ingen ting hvordan andre ser ut eller oppfører seg? "Utrolig mange feminine menn, hva skjer?" Folk er forskjellige.

Min mann er akkurat passe maskulin/feminin, hva nå du enn legger i det. Og det er virkelig det samme for meg hva du skulle mene om min mann. Eller min sønn. Eller naboen eller en kjendis.

Anonymkode: c5714...9d6

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClausSaus skrev (6 timer siden):

Og der skiftet vi tema fra feminin oppførsel hos menn til… hva?

Det var jo du som mente det var snakk om adel, og jeg bare påpekte at du tok feil. Du ville minimalisere omfanget av et problem fordi det tjener synspunktet ditt. Feilen var bare at jeg kan noe om dette (borgerlige idealer på 1800-tallet) og du ikke kan noe om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det var jo du som mente det var snakk om adel, og jeg bare påpekte at du tok feil. Du ville minimalisere omfanget av et problem fordi det tjener synspunktet ditt. Feilen var bare at jeg kan noe om dette (borgerlige idealer på 1800-tallet) og du ikke kan noe om det.

Du kan ikke engang lese skikkelig.

Jeg snakket spesifikt om feminin oppførsel, som også er tema for tråden, mens eksemplene dine ikke omhandler dette i det hele tatt.

Prøv igjen, du får det nok til hvis du konsentrerer deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...