AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #1 Skrevet 30. januar 2023 Hei! Eg har nettopp blitt innlagt på sjukehus og har ein 1 mnd gamal baby heime. Eg må stå på medisinar som ikkje er forenelig med amming ca 1 veke, så baby må då ta mme og flaske(det går fint). Eg pumpar for å halde produksjonen oppe, baby er heime med far då eg er for dårleg til å ha ho aleine. Korleis er det då når baby skal på pupp igjen? Har nokon erfaring knytt dette? Anonymkode: 29280...256
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #2 Skrevet 30. januar 2023 Tror du vil få mange ulike svar. Noen babyer tar både flaske og pupp om hverandre uten problemer, mens andre ikke gjør det. Er selvsagt en liten risiko for at baby vil heller ha flaske enn pupp, men mest sannsynlig går det helt fint. Selv delammet jeg og ga morsmelk/erstatning på flaske i tillegg. Anonymkode: 50d8e...7df
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #3 Skrevet 31. januar 2023 Ingen garanti, men går nok fint Anonymkode: 2fe6b...88a 1
Marimma Skrevet 31. januar 2023 #4 Skrevet 31. januar 2023 Ta kontakt med ammehjelpen for gode råd. Det er godt mulig baby ikke vil ta brystet igjen etter en hel uke, men med gradvis reintroduksjon kan de fleste gå tilbake til fullamming etterhvert.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #5 Skrevet 31. januar 2023 Far burde kanskje koppmate istedenfor å bruke flaske, for koppmating ligner vel mer på pupp enn flaske mtp drikkemåten? Anonymkode: 9fbd7...0fc
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #6 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Far burde kanskje koppmate istedenfor å bruke flaske, for koppmating ligner vel mer på pupp enn flaske mtp drikkemåten? Anonymkode: 9fbd7...0fc Takk, det var lurt! Såg ammehjelpen anbefalte koppmate 2-3 dagar om baby ikkje ville gå direkte frå flaske til amming, så kanskje eg kan gjere det dei siste dagane med mme før vi prøvar med pupp og mm igjen 🤞🥰 Anonymkode: 29280...256
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #7 Skrevet 31. januar 2023 Koppmating er tidkrevende. Vi koppmatet litt på sykehuset etter at jeg som følge av keisersnitt ikke fikk produksjonen raskt nok opp. Det var et strev, og dette var da en nyfødt som skulle ha lite mat. Det kommer til å gå mye tid i mating hvis dere skal koppmate en på en måned, da spiser de mye mer (min er 6 uker nå). Anonymkode: 19da1...0fd 2 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #8 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hei! Eg har nettopp blitt innlagt på sjukehus og har ein 1 mnd gamal baby heime. Eg må stå på medisinar som ikkje er forenelig med amming ca 1 veke, så baby må då ta mme og flaske(det går fint). Eg pumpar for å halde produksjonen oppe, baby er heime med far då eg er for dårleg til å ha ho aleine. Korleis er det då når baby skal på pupp igjen? Har nokon erfaring knytt dette? Anonymkode: 29280...256 Mine babyer hadde ikke så lang pause som en uke. Men begge to ville mye heller ha pupp enn flaske, så det kan gå helt fint for din baby også å gå tilbake til pupp igjen. Anonymkode: ae467...fe9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå