Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Eg har nettopp blitt innlagt på sjukehus og har ein 1 mnd gamal baby heime. Eg må stå på medisinar som ikkje er forenelig med amming ca 1 veke, så baby må då ta mme og flaske(det går fint). Eg pumpar for å halde produksjonen oppe, baby er heime med far då eg er for dårleg til å ha ho aleine. Korleis er det då når baby skal på pupp igjen? Har nokon erfaring knytt dette? :)

Anonymkode: 29280...256

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du vil få mange ulike svar. Noen babyer tar både flaske og pupp om hverandre uten problemer, mens andre ikke gjør det. Er selvsagt en liten risiko for at baby vil heller ha flaske enn pupp, men mest sannsynlig går det helt fint. Selv delammet jeg og ga morsmelk/erstatning på flaske i tillegg. 

Anonymkode: 50d8e...7df

Skrevet

Ingen garanti, men går nok fint ;) 

Anonymkode: 2fe6b...88a

• Liker 1
Skrevet

Ta kontakt med ammehjelpen for gode råd. Det er godt mulig baby ikke vil ta brystet igjen etter en hel uke, men med gradvis reintroduksjon kan de fleste gå tilbake til fullamming etterhvert.

Skrevet

Far burde kanskje koppmate istedenfor å bruke flaske, for koppmating ligner vel mer på pupp enn flaske mtp drikkemåten?

Anonymkode: 9fbd7...0fc

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Far burde kanskje koppmate istedenfor å bruke flaske, for koppmating ligner vel mer på pupp enn flaske mtp drikkemåten?

Anonymkode: 9fbd7...0fc

Takk, det var lurt! Såg ammehjelpen anbefalte koppmate 2-3 dagar om baby ikkje ville gå direkte frå flaske til amming, så kanskje eg kan gjere det dei siste dagane med mme før vi prøvar med pupp og mm igjen 🤞🥰

Skrevet

Koppmating er tidkrevende. Vi koppmatet litt på sykehuset etter at jeg som følge av keisersnitt ikke fikk produksjonen raskt nok opp. Det var et strev, og dette var da en nyfødt som skulle ha lite mat. Det kommer til å gå mye tid i mating hvis dere skal koppmate en på en måned, da spiser de mye mer (min er 6 uker nå). 

Anonymkode: 19da1...0fd

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hei!

Eg har nettopp blitt innlagt på sjukehus og har ein 1 mnd gamal baby heime. Eg må stå på medisinar som ikkje er forenelig med amming ca 1 veke, så baby må då ta mme og flaske(det går fint). Eg pumpar for å halde produksjonen oppe, baby er heime med far då eg er for dårleg til å ha ho aleine. Korleis er det då når baby skal på pupp igjen? Har nokon erfaring knytt dette? :)

Mine babyer hadde ikke så lang pause som en uke. Men begge to ville mye heller ha pupp enn flaske, så det kan gå helt fint for din baby også å gå tilbake til pupp igjen.

Anonymkode: ae467...fe9

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...