Gå til innhold

Noen som har hatt alvorlig svangerskapskløe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser at en type er alvorlig, og kjennetegnes med kløe inni hendene og fotsålene. Har siste dagene klødd inni hendene, spesielt ene håndflaten men ikke ekstremt. Har i tillegg vondt i hodet og kvalm men vet ikke om det er sammenheng 

Anonymkode: 06ab9...e6f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Leser at en type er alvorlig, og kjennetegnes med kløe inni hendene og fotsålene. Har siste dagene klødd inni hendene, spesielt ene håndflaten men ikke ekstremt. Har i tillegg vondt i hodet og kvalm men vet ikke om det er sammenheng 

Jeg hadde denne type svangerskapskløe i første svangerskap. Klødde på hele kroppen og til slutt begynte det også inni hendene.
Tok blodprøve hos legen, fikk resultatet neste dag og ble innlagt på sykehuset samme dag for igangsetting. 

Gå til legen og ta en blodprøve. Hvis du ikke er så langt på vei så vil du nok få medisiner. 

Anonymkode: edbb4...45a

Skrevet

Jeg hadde forresten ikke hodepine eller kvalme. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg hadde denne type svangerskapskløe i første svangerskap. Klødde på hele kroppen og til slutt begynte det også inni hendene.
Tok blodprøve hos legen, fikk resultatet neste dag og ble innlagt på sykehuset samme dag for igangsetting. 

Gå til legen og ta en blodprøve. Hvis du ikke er så langt på vei så vil du nok få medisiner. 

Jeg er 34 uker på vei. Fikk du noe form for utslett? Jeg har fått noen slags hvite prikker inni hånden, ser ut som når man har brent seg på brennenesler bare mindre, og leser at man ikke har utslett ved ekstrem svangerskapskløe? Klør ikke andre steder på kroppen 

• 2 uker senere...
Skrevet

Ja, fy flate det var grusomt! Jeg klødde på hele kroppen, også inni håndflatene og under føtter. Hadde ikke utslett. 
Var hos legen og tok blodprøver, for det kan være noe med leveren, men hos meg var alt helt fint. 
Fikk medisiner som tok det meste av kløen, så spør om det! Fikk det ikke «automatisk» av fastlegen, han visste kanskje ikke om det. men når jeg var på kontroll på sykehuset så fikk jeg. 

Skrevet

Jeg hadde dette. Begynte plutselig å klø noe sinnsykt inni hendene og under føttene!

Hadde tilfeldigvis svangerskapskontroll neste dag, og ble bedt om å dra til legen for å ta blodprøve.

Blodprøvene viste forhøyede leververdier og gallesteinsverdier (tror jeg det var). Måtte følges opp ekstra resten av svangerskapet. Var i ca. Uke 32 da det startet, og måtte til ukentlige sjekker med ultralyd og blodprøver.  Ble til slutt satt i gang 10 dager før termin på grunn av at det var farlig for fosteret 

Ble godt ivaretatt av helsevesenet følte jeg, men klødde så utrolig mye. Klødde meg til blods på kroppen hver natt, og har arr på leggene og armene... Medisiner funket ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...