Gå til innhold

Har en baby som sparker ivrig i magen i nå tre dager, men…

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 
Jeg har de siste tre dagene kjent hva som virker som en baby på samme sted i magen. Først tenkte jeg det bare var luft i magen, helt til jeg også kunne kjenne det på utsiden av magen + se det. 
Skal sies at jeg er litt tjukk - så det er et lag med vatt godt utenpå. Det minner meg om de første sparkene som mannen kjente med første mann. 

Men det er ikke alt. Det føltes også ut som en baby hikket inni magen, altså det kom i samme takt som hikking ville gjort.

Jeg har tatt mange tester siden oktober fordi vi er prøvere, hatt mensen - men den ene perioden kom den først på dag 40 (vanligvis på dag 30-32), og før det hadde jeg en vanlig menstruasjon, og en veldig sparsom menstruasjon. 

Tenker jo jeg må oppsøke legen, men føler meg kanskje litt rar om jeg gjør det også er det noe helt annet. 
Kan muskler oppføre seg på samme måte? 
Kan det være tarmbevegelser? Har aldri hatt det på et og samme sted, og ei heller fått så godt motsvar på dytt eller massasje - da kommer det gjerne ut den ene eller andre veien.. 

Noen som har erfart lignende? 
Skal oppsøke lege om det vedvarer noen dager til, men tenkte jeg skulle gi det litt tid😅 Man ser det vel kun på TV stortsett føler jeg, så jeg vegrer meg litt for å sende forespørsel om blodprøve og undersøkelse for noe som kan være muskulært eller fordøyelsessystemet…

Anonymkode: 41579...c01

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme skjedde med søsteren min, var bare tarmbevegelser + at hun tidvis har veldig tydelig puls i magen, slik at man ser at det rører seg

Anonymkode: 076e1...9d7

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Samme skjedde med søsteren min, var bare tarmbevegelser + at hun tidvis har veldig tydelig puls i magen, slik at man ser at det rører seg

Jeg er vandt med å se pulsen min, men dette er ikke i takt med den. Det er harde spark, som fra et 18-20 uker gammelt foster. 

Men ja, jeg vil jo tro det er det😂 noe annet syns jeg bare er sykt.

Kjenner magen min så godt grunnet en del problematikk - og nå oppfører alt seg som om jeg var gravid. Sikkert derfor jeg bare er litt paranoid

Skrevet

Jeg er 48 og gift med en steril mann. Slike bevegelser kjenner jeg av og til, det er tarmen som jobber. Det er veldig likt forsterbevegelser men hvis det hadde vert foster ville du hatt litt mage nå og er ganske sikker på at du hadde visst at du var gravid og ett stykke på vei.

Anonymkode: bd548...385

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Samme her, har også hatt en del fantomspark som har vært tarmbevegelser og puls. Har også kunne sett dette utenpå magen.

Hvis dere har sett Trillingliv på NRK så vises dette ekstremt godt på hun ene som har født. Hun er jo veldig slank og har stor diastase pga at hun har hatt 3 inni der selvfølgelig, men det ser helt villt ut. Magen bølger pga tarmaktivitet.

Anonymkode: 8f238...c44

Skrevet

Jeg skjønte ikke? Er du gravid i det hele tatt? 

Anonymkode: 3f1fb...c29

Skrevet

Eg forstår ikkje heilt innlegget ditt 😅 Er du gravid? Då kan det vere hikking frå baby du kjenner. Eg kjende det regelmessig med mine 2.

Er du ikkje gravid? Då er det mest truleg tarmbevegelser, fantomspark osv.

Er du usikker om du er gravid kan du jo berre ta ein test?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.1.2023 den 23.59):

Jeg er 48 og gift med en steril mann. Slike bevegelser kjenner jeg av og til, det er tarmen som jobber. Det er veldig likt forsterbevegelser men hvis det hadde vert foster ville du hatt litt mage nå og er ganske sikker på at du hadde visst at du var gravid og ett stykke på vei.

Anonymkode: bd548...385

Trodde først det stod du var en 48 år gammel sterilisert mann med samme bevegelser i magen 🤣

Anonymkode: 60cec...c19

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Trodde først det stod du var en 48 år gammel sterilisert mann med samme bevegelser i magen 🤣

Anonymkode: 60cec...c19

Hahahaha leste det jeg og når jeg kikket på nytt

Anonymkode: 8f238...c44

Skrevet

Jeg kjenner ofte baby både inni og utenpå. Nokså mange år siden jeg i det hele tatt hadde livmor. 

Anonymkode: bd839...4eb

Skrevet

Fantom spark, men bare å ta en test det da? 

Anonymkode: c53e9...d15

Skrevet

Hah, det har nok vært tarmbevegelser😂 men virkelig føltes ut som en baby! 

Jeg er ikke gravid iallfall - i følge mange hjemmetester. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...