Gå til innhold

Er det ulovlig å gå i skiløype?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 29.1.2023 den 18.20):

Om du går midt i og lager spir i løypa er det skikkelig dårlig gjort. Om du går helt på kanten om du absolutt må kan du evt gjøre det, personlig ville jeg aldri gjort det. Det er lov å ta hensyn og heller gå tur på en skogsvei som er brøytet.

Anonymkode: 4eab3...30b

Hvilken skogsvei er brøytet? De er enten preppet for skiløyper, eller så er de ikke brøytet. 
 

Jeg går midt i, det vil si der hvor det ikke er kjørt spor. 

Anonymkode: 7a7d7...5ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.1.2023 den 20.02):

Mellom sporene? Hvorfor kan du ikke gå i kanten? Og hvorfor må du gå akkurat i skiløypene? Jeg mener ikke å høres sur ut, men det er da så mange muligheter for å komme seg ut som ikke involverer å gå i løyper som lag og foreninger bruker enormt med tid og økonomi på å holde i orden. Om du MÅ gå i løypa gå helt i kanten.

Anonymkode: 4eab3...30b

Hvilken kant? Det er jo ikke noe plass på utsiden av sporene, der er det så vidt plass til å sette ned en skistav, det går ikke an å gå på utsiden. 

Anonymkode: 7a7d7...5ea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellevill skrev (På 30.1.2023 den 14.35):

Jeg forstår meg virkelig ikke på folk som går i skiløypene, med mindre det er fullstendig stivfrossent. Jeg har bodd flere steder, både by og bygd, men har aldri behov for å gå i skisporet for å komme ut i skogen - som jeg ofte går tur i hele året. Jeg kan nesten garantere at det er bedre stier og steder å gå, slik at skiløypene ikke ødelegges. Spør på lokal gruppe på Facebook, f.eks. 

Jeg går ikke på ski, men går samme runde med hunden min året rundt. Hvis jeg ikke skulle gått i skiløyper måtte jeg kjørt bil til et annet sted. Det gidder jeg ikke, det bar en grunn til at jeg bosatte meg nær marka. Det finnes ikke andre brøytende og opplyste veier i skogen her jeg bor. 

Anonymkode: 7a7d7...5ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Einus skrev (På 30.1.2023 den 16.58):

Men i all verdens dager, går det ikke an å gå på gangsti eller vei da? Må du gå på snø?

Det er jo ikke det samme som å gå i skogen, med lysløype. 

Anonymkode: 7a7d7...5ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvilken skogsvei er brøytet? De er enten preppet for skiløyper, eller så er de ikke brøytet. 
 

Jeg går midt i, det vil si der hvor det ikke er kjørt spor. 

Anonymkode: 7a7d7...5ea

Nettopp, skigruppa har preppa de for skiløyper for å kunne gå på ski. De gjør jobben selv for å kunne bruke dem. Uten skiklubben hadde heller ikke de blitt brøytet.

Så da er det bare å gjøre det samme. Lag et lag med gåere og brøyt dere sti. Der kan dere nekte skigåere også hvis dere vil.

(Det som er midt i skiløypa er forresten spor det også, skøytespor.)

Anonymkode: 2339d...7e4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Nettopp, skigruppa har preppa de for skiløyper for å kunne gå på ski. De gjør jobben selv for å kunne bruke dem. Uten skiklubben hadde heller ikke de blitt brøytet.

Så da er det bare å gjøre det samme. Lag et lag med gåere og brøyt dere sti. Der kan dere nekte skigåere også hvis dere vil.

(Det som er midt i skiløypa er forresten spor det også, skøytespor.)

Anonymkode: 2339d...7e4

Jeg går der jeg vil, der gåstien min jeg bruker hver sommer er. Ikke min feil at det blir skispo der på vinteren. Jeg går der, punktum!

Anonymkode: 7a7c6...50e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som er så bastant på at folk ikke skal gå i løypene: har du noen gang ikke kunne gått på ski fordi noen har tråkket i stykker løypene? 

Anonymkode: da4b3...8bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Nettopp, skigruppa har preppa de for skiløyper for å kunne gå på ski. De gjør jobben selv for å kunne bruke dem. Uten skiklubben hadde heller ikke de blitt brøytet.

Så da er det bare å gjøre det samme. Lag et lag med gåere og brøyt dere sti. Der kan dere nekte skigåere også hvis dere vil.

(Det som er midt i skiløypa er forresten spor det også, skøytespor.)

Anonymkode: 2339d...7e4

Tipper lysløyper hadde blitt brøytet av kommunen for helårsbruk dersom ski ikke fantes. 
 

og der får de jammen tåle at folk går. De har ikke enerett på lysløyper. 

Anonymkode: 7a7d7...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.2.2023 den 20.54):

Hvilken skogsvei er brøytet? De er enten preppet for skiløyper, eller så er de ikke brøytet. 
 

Jeg går midt i, det vil si der hvor det ikke er kjørt spor. 

Anonymkode: 7a7d7...5ea

Skogsveier er jo ofte brøytet fordi det er skogsdrift der da. 

Anonymkode: fa741...d3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.2.2023 den 22.23):

Nettopp, skigruppa har preppa de for skiløyper for å kunne gå på ski. De gjør jobben selv for å kunne bruke dem. Uten skiklubben hadde heller ikke de blitt brøytet.

Så da er det bare å gjøre det samme. Lag et lag med gåere og brøyt dere sti. Der kan dere nekte skigåere også hvis dere vil.

(Det som er midt i skiløypa er forresten spor det også, skøytespor.)

Anonymkode: 2339d...7e4

Skogsveier er ikke laget for at det skal være skiløyper der. Med det som grunn hadde nok aldri slike veier blitt laga. Skogsvei får man tillatelse til å bygge hvis skogeierne trenger det pga skogsdrift. Skiløpere trenger å jekke seg ned litt. 

Anonymkode: fa741...d3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Skogsveier er ikke laget for at det skal være skiløyper der. Med det som grunn hadde nok aldri slike veier blitt laga. Skogsvei får man tillatelse til å bygge hvis skogeierne trenger det pga skogsdrift. Skiløpere trenger å jekke seg ned litt. 

Anonymkode: fa741...d3f

Helt enig, her ble denne løypa laget om sommeren for å gå på, så kommer vinteren og skiløperne tror den er deres. Jeg går der hele året om de liker det eller ikke.

Anonymkode: 7a7c6...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...