Gå til innhold

Hvilken Netflix eller strømme-film skal du se i helgen? (trenger tips)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I kveld ser jeg en ny film som er lagt ut på Netflix, kalt "You People" med bl.a. Jonah Hill, Julia Louis-Dreyfus (fra Seinfeld), Lauren London og også Eddie Murphy som jeg ikke har sett i en film på årevis. Handler om et par som begynner å date og de tingene de opplever hos venner og familie fordi de er "mixed race couple". Hun er afroamerikaner, han er jødisk og hvit. Filmen virker lovende og ok så langt.

Hva skal du se i helgen, eller hva har du nettopp sett som du kan anbefale?

Jeg har tilgang til Netflix, HBO Max og TV2 Play.

Anonymkode: 36e0c...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt usikker på hvilken strømmetjeneste som har hva i Norge siden jeg ikke bor der selv, men av nyere-ish utgivelser vil jeg anbefale:

Decision To Leave (2022)
Aftersun (2022)
An Cailín Ciúin / The Quiet Girl (2022)
Nope (2022)
I Came By (2022)
Barbarian (2022)
The Menu (2022)
See How They Run (2022)
Guillermo del Toro's Pinocchio (2022)
The Wonder (2022)
Empire of Light (2022)
Living (2022)
Glass Onion: A Knives Out Mystery (2022)
The Stranger (2022)
Kimi (2022)
Everything Everywhere All At Once (2022)
Gæsterne / Speak No Evil (2022)
Emily the Criminal (2022)
Good Luck to You, Leo Grande (2022)

Noen av disse går kanskje fortsatt på kino i Norge for alt jeg vet, men av 2022-utgivelser var disse de som kom først til minne :) For å finne ut hvilken tjeneste som tilbyr hva anbefaler jeg å bruke Letterboxd-appen eller JustWatch.

Selv har jeg brukt helgen, og vil bruke de kommende ukene, på å se alle de BAFTA/Oscar-nominerte filmene jeg ennå ikke har fått med meg, har stort sett brukt helgen på kortfilmer og dokumentarer. Det er en liten håndfull igjen som ennå ikke har åpnet på kino der jeg bor som feks Marcel the Shell With Shoes On (2022) og Women Talking (2022), så det blir fint, det var ikke så mange "rett til strømming"-nominerte i år som i fjor. På strømming blir det nok også noen gjensyn med filmer jeg har sett før, og både nyere og eldre filmer jeg ikke alt har sett. (Mye som vanlig, egentlig, her i huset sees det normalt minst én film daglig 🤓)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat sett "The Swimmers". Veldig god og interessant film bygd på historien til to syriske søstre som flykter til Europa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...