AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #1 Skrevet 28. januar 2023 Hei! Jeg forstår at noen synes det er litt skummelt/ekkelt å gå helt alene til en fest der de så vidt kjenner noen. Men av og til liker jeg å nyte litt bussen med øreproppene mine på eller så er det fordi hun liker å dra tidlig i forhold til meg. hun bor litt lengre så må gå 20 min før meg pga buss osv mens jeg kan være den som er 1 time senere en når festen/vorsj begynner, hun liker å være der passe tid noe jeg synes er litt stress, av og til er jeg med kjæresten så vi drar ikke før senere😅 Anonymkode: 828b1...36e
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #2 Skrevet 28. januar 2023 Dersom dette faktisk er et stort problem i ditt liv kan jeg gi deg anbefalingen om å drikke mindre. Anonymkode: ebe94...f32 3
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #3 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dersom dette faktisk er et stort problem i ditt liv kan jeg gi deg anbefalingen om å drikke mindre. Anonymkode: ebe94...f32 Drikker ikke så mye uansett 😛 Anonymkode: 828b1...36e
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #4 Skrevet 28. januar 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Drikker ikke så mye uansett 😛 Anonymkode: 828b1...36e Hvorfor er da dette et så stort problem for deg at du ser deg nødt til å lage et innlegg på forum? Anonymkode: ebe94...f32 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #5 Skrevet 28. januar 2023 Hun er ikke helt lik som deg. Hun føler seg kanskje ikke like trygg og selvsikker som deg, og trenger en som hun føler seg tryggere sammen med eller som er tryggere enn henne. Hun føler seg kanskje sosialt utilpass. Dere er forskjellige rett og slett, og du mangler evner til å forstå dette og henne. Anonymkode: 0bd46...bac 5 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #6 Skrevet 28. januar 2023 Jeg er en av de som sliter med litt sosial angst, og synes det er veldig ubehagelig komme alene på en fest der jeg nesten ikke kjenner noen. Så for min del hadde jeg droppa festen om venninna mi ikke kunne dra sammen med meg. Har gjort det mange ganger når angsten var enda sterkere. Anonymkode: 2883b...d64 7 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #7 Skrevet 28. januar 2023 Men kan du ikke bare si at dere godt kan ta følge men at du ikke drar før "kl xx"? Syns det er ufint å si nei til en som har sterk angst fordi du har lyst til å sitte alene på bussen, og jeg syns det er ufint av henne å kreve at du kommer før du hadde tenkt fordi hun ville ta følge. Lett å finne en middelvei. Anonymkode: acd3c...a48 8 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #8 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er en av de som sliter med litt sosial angst, og synes det er veldig ubehagelig komme alene på en fest der jeg nesten ikke kjenner noen. Så for min del hadde jeg droppa festen om venninna mi ikke kunne dra sammen med meg. Har gjort det mange ganger når angsten var enda sterkere. Anonymkode: 2883b...d64 Samme her! Anonymkode: 83331...24f
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #9 Skrevet 28. januar 2023 Jeg vil heller ikke ankomme helt alene til en fest eller samling. Føler meg fort keitete og dum. Og du bør lære deg å forstå at ikke alle mennesker er like, og at det er ugreit å gjøre narr av de som ikke er en del av den gjengse saueflokken. Men hun skal selvfølgelig heller ikke diktere tiden for når du ankommer. Som en over her sa; her er det fullt mulig å finne en gyllen middelvei. Anonymkode: ccbcf...a33 6
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #10 Skrevet 29. januar 2023 Jeg forstår at venninnen din syns det er skummelt å komme på fest alene, så der syns jeg du godt kan ta hensyn og dra sammen med henne. Men hun må da også tilpasse seg litt til deg, sånn at dere drar litt senere enn det hun hadde foretrukket. Det går begge veier Anonymkode: d02d7...864 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #11 Skrevet 30. januar 2023 Jeg er en individualist og er heller ikke så glad i sånn kollektive opplegg. Jeg har mange gode nære venner og nære relasjoner i mitt liv, men jeg kan like å kjøre mitt eget løp innimellom og kunne sagt: jeg vet ikke helt når jeg skal dra dit, jeg ser an dagen. Jeg hadde fått helt fnatt av å dra på venninneferie hvor man skal gjøre alt i fellesskap. Hvis du føler det blir slitsomt, hadde nok jeg bare gitt beskjed. Anonymkode: b7309...84d 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #12 Skrevet 30. januar 2023 On 1/29/2023 at 11:23 AM, AnonymBruker said: Jeg forstår at venninnen din syns det er skummelt å komme på fest alene, så der syns jeg du godt kan ta hensyn og dra sammen med henne. Men hun må da også tilpasse seg litt til deg, sånn at dere drar litt senere enn det hun hadde foretrukket. Det går begge veier Anonymkode: d02d7...864 Man kan ikke alltid ha noen som holder en i hånda. Man må faktisk ta litt ansvar selv og ikke legge det ansvsret over på venner. Anonymkode: b7309...84d
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #13 Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 28.1.2023 den 16.01): Men kan du ikke bare si at dere godt kan ta følge men at du ikke drar før "kl xx"? Syns det er ufint å si nei til en som har sterk angst fordi du har lyst til å sitte alene på bussen, og jeg syns det er ufint av henne å kreve at du kommer før du hadde tenkt fordi hun ville ta følge. Lett å finne en middelvei. Anonymkode: acd3c...a48 Helt enig i dette. Syns ikke du skal måtte dra tidligere på fest, fordi hun ønsker det. Da kan hun eventuelt vente på deg en plass, om hun ikke vil gå inn selv. Anonymkode: 277cc...2fa
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #14 Skrevet 30. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Man kan ikke alltid ha noen som holder en i hånda. Man må faktisk ta litt ansvar selv og ikke legge det ansvsret over på venner. Anonymkode: b7309...84d Joda, men om man sliter med angst så er det eneste som hjelper å komme seg ut, og da er man av og til avhengig av hjelp fra andre for å få til det. Etter hvert blir forhåpentligvis det behovet mindre og mindre. Hvis du ikke ønsker å hjelpe venner når de trenger det så er det greit nok, men da kan du ikke regne med at det er noen der når det er din tur. Anonymkode: acd3c...a48
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #15 Skrevet 30. januar 2023 35 minutter siden, AnonymBruker said: Joda, men om man sliter med angst så er det eneste som hjelper å komme seg ut, og da er man av og til avhengig av hjelp fra andre for å få til det. Etter hvert blir forhåpentligvis det behovet mindre og mindre. Hvis du ikke ønsker å hjelpe venner når de trenger det så er det greit nok, men da kan du ikke regne med at det er noen der når det er din tur. Anonymkode: acd3c...a48 Det står ingensteder at det er angst inni bildet. For å kvitte seg med angst må man eksponeres for det man synes er ubehagelig. Jeg personlig synes de yngre kaster om seg med ulike angstlidelser "like its no tomorrow". Jeg er 36 år og ting var ubehagelig for oss også. Jeg hadde bl.a. helt panikk når jeg tok t-banen og måtte gå av og så på igjen og mange ulike metoder før jeg fant ut hva som funket. Men jeg sa ikke: jeg har angst for trange steder, og la meg ned for å dø. Jeg måtte deale med det på egenhånd, og det hjalp. Sånn er livet noen ganger. Anonymkode: b7309...84d
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2023 #16 Skrevet 30. januar 2023 On 1/28/2023 at 3:54 PM, AnonymBruker said: Jeg er en av de som sliter med litt sosial angst, og synes det er veldig ubehagelig komme alene på en fest der jeg nesten ikke kjenner noen. Så for min del hadde jeg droppa festen om venninna mi ikke kunne dra sammen med meg. Har gjort det mange ganger når angsten var enda sterkere. Anonymkode: 2883b...d64 Da må man jobbe med den angsten og ta steg for steg. Hver dag hele tiden. Anonymkode: b7309...84d
Maskinfører Skrevet 30. januar 2023 #17 Skrevet 30. januar 2023 Var sånn med meg også når jeg var 16 år
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #18 Skrevet 31. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man kan ikke alltid ha noen som holder en i hånda. Man må faktisk ta litt ansvar selv og ikke legge det ansvsret over på venner. Anonymkode: b7309...84d Jeg kan godt ta følge med henne noen ganger så klart men ikke alltid der jeg vil stresse med at jeg må møte henne 6-7-8 på fest fordi hun ikke liker å gå helt alene, og ja jeg forstår jeg var sånn selv men «mannet meg opp» vis der er sånn man sier det, det ble lettere og lettere, på fest kan jeg fint vær den som ankommer senest til og med kl 10.. fordi jeg skal gjøre litt ting først og stelle meg osv, har jo vert på jobb så vil jo gjerne slappe litt av før jeg steller meg til. Anonymkode: 828b1...36e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå