Gå til innhold

Noen som har gått ned 20-30 kilo uten å få mye løs hud?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

eller er det umulig?

Hvor mange kile? hvor gammel var du da dugikk ned? hvor lenge hadde du vært overvektig?

Jeg har to svangerskap bak meg, og opplevde at huden trakk seg fint sammen igjen etterpå. Ingen strekkmerker heller, så jeg tenker at jeg kanskje har en sjanse?

Anonymkode: 7569c...703

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20kg skal vel gå helt fint? Har aldri vært overvektig, men gikk ned 20kg raskt for noen år siden. Ingenting ble løst, heller motsatt.

Anonymkode: caeda...eb9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk opp 32 kg i svangerskap, fra 45 til 77 kg. 3 mnd etter fødsel veide jeg 47 kg. Ikke noe løshud eller strekkmerker. 

Ble syk og måtte starte på drittmedisiner. Gikk fra 47 kg til 75 kg på få måneder, ble overvektig da jeg bare er 1.58 cm. Ble frisk og sluttet på medisin. Gikk raskt ned til 50 kg. Ingen løshud.

Anonymkode: e1ddc...f2c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk sakte men sikkert ned 30 kg på en periode på 2-3 år. Har ingen løshud, med unntak av litt strekkmerker fra tidlig tenårene pga jeg plutselig vokste mye i høyden på kort tid. Kan man ikke se at jeg har veid 100 kg, nå 70kg på mine 166 cm.

Anonymkode: a502b...d7f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned fra 93 til 53. Har litt løshud, men ikke mye. Ikke noe som er et problem for meg iallefall.

Det viser mest når jeg ligger («flyter» litt ut da 😂) eller står på alle 4. Da blir puppene, som nesten er borte, ca 1 cm tykke fliker som henger ned. 🥴 Så ikke et problem i hverdagen verken fysisk eller psykisk. Men hva jeg hadde tenkt uten om jeg skulle fått ny partner aner jeg ikke. Har mannen min gjennom alt, og han elsker meg like mye som før - og viser akkurat like mye kjærlighet og begjær som tidligere 💕💕💕

Anonymkode: 7f828...9c9

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg gikk ned fra 93 til 53. Har litt løshud, men ikke mye. Ikke noe som er et problem for meg iallefall.

Det viser mest når jeg ligger («flyter» litt ut da 😂) eller står på alle 4. Da blir puppene, som nesten er borte, ca 1 cm tykke fliker som henger ned. 🥴 Så ikke et problem i hverdagen verken fysisk eller psykisk. Men hva jeg hadde tenkt uten om jeg skulle fått ny partner aner jeg ikke. Har mannen min gjennom alt, og han elsker meg like mye som før - og viser akkurat like mye kjærlighet og begjær som tidligere 💕💕💕

Anonymkode: 7f828...9c9

Glemte å si at jeg var i slutten av 30-åra, og hadde vært overvektig siden tidlig tenåring.

Anonymkode: 7f828...9c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ned 20 kg da jeg var 35. Over sånn 9 md. Syns det gikk overraskende bra med hud. Og jeg trente ikke i slankeprosess pga en diagnose som vanskeliggjorde det. Magen har noen spor i visse positurer kanskje, f eks om jeg står på alle 4. 
Og noe hud på hals/under haka er kanskje litt slapp. Men minimalt.
Jeg vil påstå det er vanskelig å se egentlig, også uten klær. 
Men skal sies at det tok litt tid, opplevde å se litt avmagret ut 1.året etterpå som jeg tror var at huden var litt «for stor», før den tilpassa seg litt etter hvert. 

Lagt til etter å ha lest startinnlegg bedre: 

Hadde BMI på sånn 27. Jeg er svært liten og gikk da fra 62 kg til 42. (jeg er svært lav så min BMI er 19-20 med den vekta) Så jeg gikk jo ned mye i prosenter.
Hadde nok vært litt overvektig over tja..10 år. 

Endret av Frøkenfryden
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Tusen takk for svar, alle sammen. Det er oppløftende å lese svarene deres.

Når det gjelder meg selv,så tror jeg at jeg har et godt utgangspunkt i huden min, som ikke har gitt meg problemer tidligere ved vektnedgang eller etter svangerskap.

På den annen side så skal jeg ned minst 20, helst 30 kilo denne gangen. Jeg er over 50, og har vært overvektig i 20 år, så akkurat den biten gjør jo at jeg ikke tror jeg slipper unna løs hud. Men kanskje det ikke blir fullt så ille som fryktet.

Men det er oppløftende å høre at det går an!

Anonymkode: 7569c...703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS! Jeg er 52 år og har gått ned 30 kg, fra 85 til 55. Gjorde det over to år, og har svært lite løs hud. Litt på mage og hofter (men må trekke i huden for å se det), og en del grevinneheng og litt "kalkunhals". Synes ikke det er så veldig skjemmende. Gikk egentlig ned til 50, men da var jeg undervektig, ser og føler meg bedre på 55 (selv om 52 er den vekten jeg trives best på). Lykke til, godt å bli kvitt alle de ekstra kiloene! 

Anonymkode: 9ca02...84a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer på om det kan ha noe med tallet på fedmen, at man må godt over 100 kilo for at man skal bli så stor i kroppen at det blir vanskelig å unngå løs hud?

Altså, en som slanker vekk 20 kilo, fra type 80 til 60 kilo, vil kanskje ikke sitte igjen med særlig løshud, mens en som slanker vekk 3kilo, type 100-70 vil ha mer løshud fordi huden strekkes jo ganske voldsomt dess høyere tall man kommer på? Det er jo grenser for hvor mye hud kan utvide og trekke seg tilbake uten at huden blir skadet i prosessen og mister mye av sin elastitet?

Anonymkode: d0dba...cbb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hei TS! Jeg er 52 år og har gått ned 30 kg, fra 85 til 55. Gjorde det over to år, og har svært lite løs hud. Litt på mage og hofter (men må trekke i huden for å se det), og en del grevinneheng og litt "kalkunhals". Synes ikke det er så veldig skjemmende. Gikk egentlig ned til 50, men da var jeg undervektig, ser og føler meg bedre på 55 (selv om 52 er den vekten jeg trives best på). Lykke til, godt å bli kvitt alle de ekstra kiloene! 

Anonymkode: 9ca02...84a

svært lite løs hud? Høres ut som mer løs hud når man snakker om grevinneheng og kalkunhals. Da vil jeg si det er mye løs hud.

Anonymkode: d0dba...cbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

svært lite løs hud? Høres ut som mer løs hud når man snakker om grevinneheng og kalkunhals. Da vil jeg si det er mye løs hud.

Anonymkode: d0dba...cbb

Ja, det må du gjerne synes, men det er som sagt ikke særlig skjemmende. Må være pyton å være så negativ som deg. 

Anonymkode: 9ca02...84a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja, det må du gjerne synes, men det er som sagt ikke særlig skjemmende. Må være pyton å være så negativ som deg. 

Anonymkode: 9ca02...84a

Er det negativt å påpeke det åpenbare?

Det er jo flott at du er fornøyd med den type hud, det er tross alt det viktigste. Jeg bare syntes det er snodig å beskrive det som  "svært lite løs hud" når det er det motsatte.

Anonymkode: d0dba...cbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor på 60år som alltid har vært på grensen til undervektig, har også litt grevinneheng og litt «pløsehud» på magen. Man kan ikke forvente å være stram i huden livet ut, selv om man ikke har hatt en vektnedgang.

I forhold til om man får mye løshud ved vektnedgang eller ikke har nok også mye med hudtype/gener å gjøre. Mange får jo hengemage og masse strekkmerker bare etter et normalt svangerskap. 

Anonymkode: caeda...eb9

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er det negativt å påpeke det åpenbare?

Det er jo flott at du er fornøyd med den type hud, det er tross alt det viktigste. Jeg bare syntes det er snodig å beskrive det som  "svært lite løs hud" når det er det motsatte.

Anonymkode: d0dba...cbb

Du aner jo ikke hvor mye løs hud det er snakk om når brukeren sier «grevinneheng» og «kalkunhals». Hun beskriver hvor løshuden er, ikke hvor mye det er. Når hun sier at hun har lite løshud, så velger jeg å tro på henne. Man er jo gjerne mer kritisk til egen kropp enn hva andre er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hulderen skrev (3 minutter siden):

Du aner jo ikke hvor mye løs hud det er snakk om når brukeren sier «grevinneheng» og «kalkunhals». Hun beskriver hvor løshuden er, ikke hvor mye det er. Når hun sier at hun har lite løshud, så velger jeg å tro på henne. Man er jo gjerne mer kritisk til egen kropp enn hva andre er.

For meg tilsier "svært lite løs hud" omtrent ikke løs hud i det hele tatt.

Grevinneheng og kalkunhals er mer løs hud enn som så. 

Anonymkode: d0dba...cbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

For meg tilsier "svært lite løs hud" omtrent ikke løs hud i det hele tatt.

Grevinneheng og kalkunhals er mer løs hud enn som så. 

Anonymkode: d0dba...cbb

Hun er 52 år. Da har man uansett litt løs hud. Man går ikke ned 30 kg og ender opp med strammere hud enn jevnaldrende som aldri har slanket seg. Hvis hun hadde skrevet «bitte litt løs hud under overarmene» i stedet for «grevinneheng», ville du ha trodd henne da?

Endret av Hulderen
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, det må du gjerne synes, men det er som sagt ikke særlig skjemmende. Må være pyton å være så negativ som deg. 

Anonymkode: 9ca02...84a

Helt enig. Grevinneheng og kalkunhals er sånn som følger med alderen nesten uansett tenker jeg.

Med plagsom løshud tenkte jeg selvfølgelig mest på sånn type to kilo løshud på magen, som må fjernes kirurgisk. Takk for svaret ditt, det var nyttig å høre fra en jevnaldrende. TS

Anonymkode: 7569c...703

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det negativt å påpeke det åpenbare?

Det er jo flott at du er fornøyd med den type hud, det er tross alt det viktigste. Jeg bare syntes det er snodig å beskrive det som  "svært lite løs hud" når det er det motsatte.

Anonymkode: d0dba...cbb

jeg synes det var en helt naturlig og ganske presis beskrivelse, som svarte nøyaktig på det jeg lurte på. TS.

Anonymkode: 7569c...703

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...