Gå til innhold

Vennskap, negativ energi og sette strek

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei venninne jeg har hatt siden jeg var ungdom. Vi har hatt det mye gøy. Men siste ti årene føler jeg alt er negativt , alt hun snakker om er seg selv og det er ikke mye positivt hun sier.

Alle andre rundt er problemet, mann ,jobb,venner.

Har prøvd si i fra flere ganger , og er jeg uenig blir det helvete. Noen ganger orker jeg rett å slett ikke lenger ta tlf når jeg ser hun ringer. Tror ikke det kan fikses lenger heller da dette er bare sånn hun har blitt !

Hvordan "slå" opp på en skikkelig måte ?

Anonymkode: bfc3e...76c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

To valg:

1. Ta det opp problemet med at hun er så negativ og hva det gjør med deg. Om hun ikke forstår og tar det til seg og nekter å ta hensyn til dine behov så skjer bruddet  av seg selv automatisk ved at dere mest sannsynligvis krangler frem og tilbake og den ene går derfra og dere slutter å kontakte hverandre. Det er også sjanse at hun tar til seg det du sier og dere blir da bedre venner. Hvis ikke så er det klart slutt. 

2. Faser ut og vær opptatt hver gang hun tar kontakt. 

Gjest Warrior
Skrevet

Snakk med henne om det igjen. At du ikke orker sånn oppførsel hele tiden. Greit av og til å lytte til det hun har å si. Det er det venner gjør. Lytter når noen trenger å snakke ut. 
Men det at dere er sammen og snakker sammen skal ikke ende i negativitet hver gang. Det finnes en grense. Tiden med venner skal tross alt være mest positivt og gi mange fine og morsomme minner for alle.

Jeg har vært mye negativ og sint på grunn av tunge perioder, og venner har sagt i fra tilslutt når det ble for mye. Det trengte jeg å høre. De vil ikke høre så mye negativitet. Så jeg har skjerpet meg, for vennskapet våres betyr alt for meg. Det er viktigst. Ikke å klage over alt og alle, være sint og negativ. Det hjelper tross alt ingenting, men det blir dessverre lett sånn i perioder man har det tøft. Nå når jeg blir sint og bare vil snakke negativt så prøver jeg å få det ut når jeg er alene. Snakker med venner av og til om det. Men det meste av tiden jeg er med venner så ler vi mye, har det moro og finner på mye sprell. 

Kanskje det er det venninnen din trenger å høre en gang til men si at denne gangen mener du alvor. Vær bestemt. Du gir ikke flere sjanser nå så dette er siste gang du sier det. Spør henne om vennskapet er viktig for henne eller ikke. Siden hun ikke gir seg når du har sagt i fra tidligere. 

Uansett hva du velger å gjøre vær i alle fall ærlig om det hvis du vil avslutte vennskapet. Ikke bare la være å ta kontakt og ignorere. Det er ingen fin måte å avslutte ett vennskap. Det er bare dårlig gjort. Alle mennesker har tross alt følelser. Så vær ærlig å si grunnen. Prøv i alle fall først å snakk med henne om dette at du vil at det skal være positivt og gøy når dere er sammen. Ikke negativitet. Noen ganger må man bare høre det for at det skal bli bedre og noen ganger må man bare ta seg i sammen for vennskapets skyld. 

Du kan jo også tipse henne om å snakke med psykolog om alt som plager henne hvis hun ikke alt snakker med psykolog.

Har ikke flere råd å gi enn dette. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...