Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg må spørre om jeg overtenker eller ikke..

Når en ny relasjon sier at h*n ikke har mange venner, og synes derfor det er trivelig å bli kjent med meg. - det er en  hyggelig beskjed, men samtidig tenker jeg fort sånn "er det den eneste grunnen for at du synes det er trivelig å bli kjent med meg?" liksom som om personen ville valgt andre enn meg om h*n hadde hatt flere venner.. Tenker automatisk at h*n liksom bruker meg da, bare for å ha noen..?

Jeg blir sliten av eget hode og vet at jeg overtenker mye, men kan noen fortelle hva de oppriktig tenker? 

Hadde blitt glad for positive men ærlige  kommentarer... :-) 

Anonymkode: e7eda...495

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel.. jeg kan bare snakke for meg selv. Jeg gidder ikke være med noen bare fordi jeg har muligheten. Hvis jeg ikke liker folk gidder jeg ikke bruke tid på de. Jeg fortsetter heller å være alene og uten venner enn å ha reserver jeg ikke bryr meg om. 

Så lenge du trives med han er det vel ikke vits i å tenke på? 

• Liker 3
Skrevet

Ja, du overtenker. Alle vennskap starter med et ønske om å bli kjent. Underveis ser man om det er nok der til å danne et vennskap. 

Anonymkode: 0f800...698

• Liker 4
Skrevet (endret)

Du overtenker, ja.

At man ikke har mange venner kan være av mange ulike årsaker. Og det er ingenting som tyder på at du er en "nødløsning" og at du blir "brukt". 

Du fikk et positivt kompliment som du har overtenkt negativt.

Endret av Bombasi
  • Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hei. Jeg må spørre om jeg overtenker eller ikke..

Når en ny relasjon sier at h*n ikke har mange venner, og synes derfor det er trivelig å bli kjent med meg. - det er en  hyggelig beskjed, men samtidig tenker jeg fort sånn "er det den eneste grunnen for at du synes det er trivelig å bli kjent med meg?" liksom som om personen ville valgt andre enn meg om h*n hadde hatt flere venner.. Tenker automatisk at h*n liksom bruker meg da, bare for å ha noen..?

Jeg blir sliten av eget hode og vet at jeg overtenker mye, men kan noen fortelle hva de oppriktig tenker? 

Hadde blitt glad for positive men ærlige  kommentarer... 🙂

Anonymkode: e7eda...495

Jeg mener at du overtenker.

Skrevet

Faktisk ikke tenkt på det før, men ja det er jo litt rart. I datinglivet er det jo hvertfall dårlig tegn for meg å høre at "ingen andre damer som gidder date meg, derfor er jeg glad du vil det". Er jo ikke det man vil høre liks 😛

Men når det kommer til vennskap tror jeg vel egentlig jeg ville tenkt så mye over det. Kan være klønete formulert fra noen som egentlig mente å vise at de har tillit til deg, ved å innrømme noe man selv synes er tabubelagt av flaut i dette stadig mer "perfekte" samfunnet hvor man skal prestere i alle ledd. 

Anonymkode: 6e257...010

Skrevet

Det er jo et kompliment at personen liker deg godt nok til å ville være din venn. Jeg har selv valgt bort dårlige venner, folk som sladrer, klager og sjelden har noe positivt å si. Jeg kjenner mange, men har få ekte venner. Så ja, du overtenker nok litt der. Kanskje du er heldig og har truffet mange bra mennesker selv, mens hun ikke har det. Andre vokser man ifra, andre flytter, eller man flytter selv. Det er mange årsaker til at man kan ha få venner :)

Anonymkode: a8f34...8d3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...