Gå til innhold

Hvor mange dropper å få flere barn på grunn av grusom fødselsopplevelse?


AnonymBruker

Fødsler etter dårlig fødselsopplevelse  

98 stemmer

  1. 1. Påvirket fødselsopplevelsen avgjørelsen din om å få flere barn?

    • Hadde en grusom fødsel, men valgte å få flere likevel
      39
    • Hadde en grusom fødsel og det var hovedårsak til at jeg valgte å ikke få flere barn
      14
    • Hadde en grusom fødsel, men hadde heller ikke tenkt å få flere
      9
    • Hadde en fin fødsel, jeg
      36


Anbefalte innlegg

Interessert i å vite hvor mange som har hatt en forferdelig fødsel og hvorvidt det påvirker avgjørelsen om å få flere barn eller ikke.

Anonymkode: b0567...775

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fødselen og koronabarsel på sykehuset var ikke spesielt bra, men det er ikke en stor faktor i hvorfor jeg ikke får flere. Heller motsatt faktisk, skulle gjerne prøvd igjen og fått en fin en... Men resten av barsel-tiden og det å faktisk ha barn derimot! Var lykkelig når jeg kom tilbake i jobb!

Anonymkode: d4746...d6e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Fødselen og koronabarsel på sykehuset var ikke spesielt bra, men det er ikke en stor faktor i hvorfor jeg ikke får flere. Heller motsatt faktisk, skulle gjerne prøvd igjen og fått en fin en... Men resten av barsel-tiden og det å faktisk ha barn derimot! Var lykkelig når jeg kom tilbake i jobb!

Anonymkode: d4746...d6e

Jepp, det er nok mange ting som kan spille inn :) Noen har en fin fødsel, men hadde kanskje et forferdelig svangerskap og/eller en dårlig barseltid.

Anonymkode: b0567...775

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en grusom fødsel.. Hele greia varte i 25 timer, men jeg lå 3 timer med pressrier, uten at jordmor tilkalte lege. Lege ringte opp et par ganger, og hun sa "nei, vent litt til, han kommer hvert øyeblikk nå" - til slutt kom legen opp av seg selv, og barnet ble forløst med vakuum. 

Mistet over 1 liter blod, og i følge legen som sydde meg var jeg millimeteren unna full ruptur. 

På utskrivningssamtalen fikk jeg fortalt at jordmor jeg hadde under fødsel hadde fått refs fordi hun hadde ventet så lenge, og de hadde hatt møter rundt det. Og fikk også beskjed om at jeg kommer til å få innvilget keisersnitt på neste. 

Jeg gikk i 2,5 år og var BOMBESIKKER på at jeg ikke skulle ha flere barn! 

Men så etterhvert så kjente jeg at jeg ønsket et søsken til barnet mitt, men etter 7 års prøving ga vi opp uten hell, så der ble med det ene barnet 💙

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en fæl første fødsel, men det var aldri aktuelt å bare få ett barn av den grunn. Vi fikk to til og begge fødslene var greie og fine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en vanskelig første fødsel, uten at det var noens feil. Jeg måtte tenke noen runder før vi gikk for neste, men ønsket om flere barn var sterkt.

Andre graviditet var ille, og endte med ambulanse til sykehuset, akutt keisersnitt og opphold på intensivavdeling for begge.

Tidligere tenkte vi på flere barn. Nå vurderer jeg sterkt å gjøre noe permanent så jeg ikke kan bli gravid. Det er ihvertfall ikke aktuelt å prøve på flere barn. Jeg vil ikke ta risikoen for å oppleve noe tilsvarende igjen, og to barn er nok.

Anonymkode: 99a5e...95f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vurderte sterkt og ikke få flere pga fødsel men gjorde det likevel. 

Anonymkode: 6cfda...e3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en veldig fin fødsel, men for meg er det graviditeten som gjør at jeg ikke vet om jeg makter et barn til. Graviditet og 100%-jobb tok knekken på meg sist, og denne gangen har jeg et barn oppi det hele og 😮

Anonymkode: ee10b...ed0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter først å ha kastet opp i 40 uker, så hadde jeg en knallhard fødsel med et barn som viste seg for å være for stort. 

Og da barnet, etter 18 timers aktiv fødsel, og 1.5 timer med pressing (barnet fikk stort blødende brannsår!), endelig ble tatt med keisersnitt, så var det så vidt de fikk liv i den knallblå kroppen. 

 

Men. 

 

Jeg tenkte hele tiden at jeg hadde taklet alt det jævlige. Og det var verdt det da barnet endelig var ute. 

Så jeg kom til å takle det igjen. Så jeg fikk både barn 2 og 3. 

Nå er flokken på tre barn komplett. 

 

(Med barn nr 2 og 3 hadde jeg og mannen seriøse samtaler om vi orket at jeg forsvant inn spybøttene i 40 uker på nytt). 

Anonymkode: a6f86...291

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk første barn som 33 åring. Grusom fødsel. Turde nesten ikke få flere. Som 40 åring tenkte jeg «det er nå eller aldri» og ble gravid igjen. Mye bedre fødselsopplevelse. 

Anonymkode: 34852...bde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte første som 22-åring. Uten smertelindring, men fikk lystgass. Lystgassen hjalp veldig :)

Fødte andremann som 25-åring. Fikk epidural pga store smerter. 

ingen av dem har skremt meg.

Revnet grad 2 begge gangene.

Anonymkode: 94ed0...9ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanlig at første fødsel er den verste. En helt normal fødsel er som regel også noe av det vondeste kvinner opplever. De færreste lar seg stanse av det.

Anonymkode: 29144...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en forferdelig fødsel som førte til en stor fødselsskade som jeg aldri ble bra igjen av. Hadde jeg ikke fått garanti om planlagt keisersnitt ved neste barn hadde jeg ikke fått flere barn, men jeg fikk heldigvis det og har to nydelige barn i dag. 

Anonymkode: 92844...8a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde to enkle planlagte keisersnitt. Så nei, det skremmer meg ikke.

Men barn er slitsomt og dyrt, holder med 2

Anonymkode: ce385...2c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde to enkle planlagte keisersnitt. Så nei, det skremmer meg ikke.

Men barn er slitsomt og dyrt, holder med 2

Anonymkode: ce385...2c0

Men da er du kanskje ikke helt i målgruppen her ;) Jeg skulle ønske jeg kunne fått planlagt snitt, da hadde ikke avgjørelsen om nr.2 vært vanskelig i det hele tatt. 

Anonymkode: b0567...775

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en grusom fødsel. Fikk keisersnitt med de to andre, en helt annen opplevelse 🥰

Anonymkode: 581a4...132

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fæl fødsel men er ikke det som er grunnen til og ikke få flere barn. 

Anonymkode: 3c038...e99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryd30 skrev (14 timer siden):

Hadde en grusom fødsel.. Hele greia varte i 25 timer, men jeg lå 3 timer med pressrier, uten at jordmor tilkalte lege. Lege ringte opp et par ganger, og hun sa "nei, vent litt til, han kommer hvert øyeblikk nå" - til slutt kom legen opp av seg selv, og barnet ble forløst med vakuum. 

Mistet over 1 liter blod, og i følge legen som sydde meg var jeg millimeteren unna full ruptur. 

På utskrivningssamtalen fikk jeg fortalt at jordmor jeg hadde under fødsel hadde fått refs fordi hun hadde ventet så lenge, og de hadde hatt møter rundt det. Og fikk også beskjed om at jeg kommer til å få innvilget keisersnitt på neste. 

Jeg gikk i 2,5 år og var BOMBESIKKER på at jeg ikke skulle ha flere barn! 

Men så etterhvert så kjente jeg at jeg ønsket et søsken til barnet mitt, men etter 7 års prøving ga vi opp uten hell, så der ble med det ene barnet 💙

Sykt med tre timer. Jeg fikk vite man har noen regler å forholde seg til:

- Fullt åpent 2,5 time 

- Presse maks 1 time 

For min del stod det et helt team rundt etter en halvtime med pressrier hvor de skjønte babyen ikke rikket på seg. De lot det gå halvtime til før sugekoppen kom. Til og med da var det usikkert om det gikk. Han kom heldigvis ut etterhvert. Men da begynte helvete, når jeg endelig trodde jeg var ferdig. 3 timer med uutholdelige smerter uten god nok smertelindring, for det var akutt - morkaken løsnet ikke, mistet 1,5l blod og var på min siste time. Sliter med traumer etter dette og tror det blir den eneste og siste babyen. 

Anonymkode: fd7fb...dae

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en fæl førstefødsel som endte i akutt keisersnitt. Jeg valgte å få flere, men kun fordi jeg fikk lovnad om planlagt keisersnitt. Jeg ville ikke fått flere barn hvis jeg hadde vært nødt til å føde vaginalt. 

Anonymkode: 00dc0...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Sykt med tre timer. Jeg fikk vite man har noen regler å forholde seg til:

- Fullt åpent 2,5 time 

- Presse maks 1 time 

For min del stod det et helt team rundt etter en halvtime med pressrier hvor de skjønte babyen ikke rikket på seg. De lot det gå halvtime til før sugekoppen kom. Til og med da var det usikkert om det gikk. Han kom heldigvis ut etterhvert. Men da begynte helvete, når jeg endelig trodde jeg var ferdig. 3 timer med uutholdelige smerter uten god nok smertelindring, for det var akutt - morkaken løsnet ikke, mistet 1,5l blod og var på min siste time. Sliter med traumer etter dette og tror det blir den eneste og siste babyen. 

Anonymkode: fd7fb...dae

Nja. Jeg hadde full åpning i fire timer og hadde presset i to timer med absolutt NULL fremgang da det endelig ble keisersnitt…. 

Anonymkode: 00dc0...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...