Gå til innhold

Kvinner hater å høre om menns følelser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En ekte mann hører på dama si og gir henne trøst når hun gjør seg sårbar og snakker med han om vanskelige ting og følelser.  
 

Men er dette tilfelle med damer. Tåler damer at en mann gjør seg sårbar og snakker med han om vanskelige ting og følelser?


 

 

Anonymkode: ec82e...38f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, men husk at det er forskjell på å være sårbar, lei seg osv og det å være tafatt og needy... det gjelder både menn og kvinner forøvrig.. 

Anonymkode: b78eb...1c2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg har det alltid vært motsatt. Mennene jeg har vært i forhold med har tatt det som en selvfølge at jeg skal gi følelsesmessig omsorg men jeg har fått null og niks tilbake.

Anonymkode: 479a9...85d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner liker at mannen gråter litt, da får hun omsorgsfølelser og blir kjærlig og vennlig.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kvinne her på KG skrev nylig at menn ikke skal bruke partnere som «følelsesmessig søppelbøtte». Menn som er ærlige om at de er usikre, sårbare og urolige risikerer å miste sin kvinnes respekt. Sexlysten hennes går også ut av vinduet. Kvinner vil at menn skal være sterke, selvsikre, og litt mystiske. Mange vil ikke innrømme det, men det er sannheten. 

Anonymkode: 24b9d...b28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler mer om hvordan man ordlegger og uttrykker seg.. hvilke holdninger man har til egne tanker og følelser.. og til andres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

En kvinne her på KG skrev nylig at menn ikke skal bruke partnere som «følelsesmessig søppelbøtte». Menn som er ærlige om at de er usikre, sårbare og urolige risikerer å miste sin kvinnes respekt. Sexlysten hennes går også ut av vinduet. Kvinner vil at menn skal være sterke, selvsikre, og litt mystiske. Mange vil ikke innrømme det, men det er sannheten. 

Anonymkode: 24b9d...b28

Hvem er du som tror du vet hva alle kvinner og menn tenker og opplever? Gud selv?

Jeg kan bare snakke for meg selv, og også for en gode del venninner av meg, forresten. Jeg/vi vil heller ha en mann som har kontakt med egne følelser, ikke brenner inne med dem - enn det motsatte.

Ingen av mine nære venninner eller jeg selv ønsker "mystiske" menn, for "mystiske" menn jeg/vi har møtt er oftere enn det motsatte menn som skjuler noe som ikke er forenelig med det å ha et godt forhold til ham.

 

Anonymkode: aba80...57e

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

En ekte mann hører på dama si og gir henne trøst når hun gjør seg sårbar og snakker med han om vanskelige ting og følelser.  
 

Men er dette tilfelle med damer. Tåler damer at en mann gjør seg sårbar og snakker med 

 

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

En kvinne her på KG skrev nylig at menn ikke skal bruke partnere som «følelsesmessig søppelbøtte». Menn som er ærlige om at de er usikre, sårbare og urolige risikerer å miste sin kvinnes respekt. Sexlysten hennes går også ut av vinduet. Kvinner vil at menn skal være sterke, selvsikre, og litt mystiske. Mange vil ikke innrømme det, men det er sannheten. 

Anonymkode: 24b9d...b28

Nei, det er en stor forskjell på å bruke nien som emosjonell søppelbøtte og på å støtte seg på sin partner. Jeg vil at min partner og mann skal være akkurat slik han er: omsorgsfull, følsom og oppmerksom pappa og partner. 

Ingen av mine partnere har mistet min respekt fordi de har åpnet seg for meg. Men jeg vil vel vare ikke "innrømme det" så det er vel ikke vits i å diskutere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det bare er bra når min mann viser slike sider og, da føler jeg han har mer tillit til meg og respekterer han bare mer 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Setter pris på når typen åpner seg opp for meg. På den måten føler jeg trygg og kan gjøre det tilbake 

Anonymkode: 9bcd5...b6b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

En ekte mann hører på dama si og gir henne trøst når hun gjør seg sårbar og snakker med han om vanskelige ting og følelser.  
 

Men er dette tilfelle med damer. Tåler damer at en mann gjør seg sårbar og snakker med han om vanskelige ting og følelser?


 

 

Anonymkode: ec82e...38f

Ja. Det viser at han er menneskelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kjenner meg som mer emosjonell og styrt av følelser enn hun er selv. Fordi hun elsker meg og tar meg som jeg er, er hun virkelig det eneste mennesket i min verden jeg fullt og helt kan være meg selv sammen med. Jeg forstår at det kan bli litt mye noen ganger, men hun møter meg bedre og med mer varme og forståelse enn noe annet menneske enn jeg har kjent. Og det styrker båndet mellom oss, det gjør også min tillit og kjærlighet til henne helt utrolig stor. 

 Nei, hun mister ikke respekt for meg om jeg er sårbar og viser følelser, tvert imot så er hun der og kommer meg i møte når jeg aller mest behøver det. Dette er en av de mange grunnene jeg har til å elske henne høyere enn noe annet menneske jeg har møtt på min vei gjennom livet. Hun er enestående! 

 Hun er den eneste jeg virkelig kan være meg selv sammen med, og bare med henne kan jeg virkelig føle meg hjemme i denne verden.

Anonymkode: 5a891...306

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg setter stor pris på det. Jeg har vært i et forhold med en sånn mann som absolutt ikke var i kontakt med egne følelser. Det ble veldig slitsomt etter en stund. Han slet psykisk så det gjorde det ikke noe lettere og ganske vanskelig å leve med noen som har ubehandlet psykisk sykdom samtidig som de absolutt ikke er i kontakt med egne følelser. 

Jeg liker veldig godt sårbare menn som snakker med meg om alt mulig. Føler omsorg for han og føler at vi får et tettere bånd av det. Liker det veldig godt og ser at det er noe menneskelig bak der. Jeg synes mange menn blir litt for harde og at det er på en måte vanskelig å vite hvor jeg har han fordi jeg ikke har fått sett hva som er bak "skjoldet". 

Anonymkode: a3d0e...7f1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter veldig pris på det når min mann viser sårbarhet og deler usikkerhet og vanskelige ting. Det gjør at jeg føler en sterk nærhet og kjærlighet til han fordi det viser at han har tillit til meg. Særlig fordi jeg vet det er vanskelig å snakke om. Det er noen av de fineste øyeblikkene vi har sammen rett og slett. 

Anonymkode: 4deb0...996

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg setter veldig pris på det når min mann viser sårbarhet og deler usikkerhet og vanskelige ting. Det gjør at jeg føler en sterk nærhet og kjærlighet til han fordi det viser at han har tillit til meg. Særlig fordi jeg vet det er vanskelig å snakke om. Det er noen av de fineste øyeblikkene vi har sammen rett og slett. 

Anonymkode: 4deb0...996

Men, føler du begjær?

Anonymkode: ec82e...38f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

En kvinne her på KG skrev nylig at menn ikke skal bruke partnere som «følelsesmessig søppelbøtte»...

Anonymkode: 24b9d...b28

Det er også menn på kg som skriver tilsvarende om kvinner. Kanskje var eksene deres psykisk syk, kanskje er de selv litt emosjonelt grunne, hvem vet.

Anonymkode: 9a6c4...4ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

En ekte mann hører på dama si og gir henne trøst når hun gjør seg sårbar og snakker med han om vanskelige ting og følelser.  
 

Men er dette tilfelle med damer. Tåler damer at en mann gjør seg sårbar og snakker med han om vanskelige ting og følelser?


 

 

Anonymkode: ec82e...38f

En ekte mann tør gjøre seg sårbar og vise følelser. En ekte mann er ikke en følelsesløs maskin.

Å snakke om vanskelige ting og følelser er en svært viktig del av kommunikasjonen, og en kommunikasjon vil aldri fungere særlig bra om den ikke er to-veis.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner flest elsker å føle seg spesielle og alle har iq nok til å forstå at selv den mest maskuline mann har sine dårlige tider i livet. Så jeg tviler på det.

Endret av sokrat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle menn jeg har vært sammen med har snakket mye om sine følelser. Ingen av dem har vært tilsvarende flinke til å lytte til meg, men jeg har venninner til slikt. Lenge siden jeg ga opp at menn klarer å lytte like godt tilbake som de forventer å bli lyttet til. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...