Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså en priviligert dame som vil at alle skal innrette seg etter henne og som vil snakke med sjefen på et sted om hun ikke får det som hun vil 

https://www.buzzfeed.com/watch/video/112775

Sorry til dere som heter Karen:( 

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har møtt på mange som heter Karen, ja. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Har ingenting imot Karens. 

Skrevet

Ja, sjefen min.

Anonymkode: a8c1e...7b0

• Liker 7
Skrevet

Karen finnes på alle kvinnedominerte arbeidsplasser. 

Anonymkode: 66fd1...6e1

• Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet

Meningsløst å kalle det Karen i Norge. Må jo heller være Kari, Anne, Grethe… Det henspiller jo på at navnet Karen var veldig mye brukt blant de årsklassene man snakker om. Jeg er absolutt i den gruppa, men siden jeg er en ekte representant, driter jeg i det 😂

Å kalle noen Karen her i Norge er så dumt USA-hermende at det er umulig å bli fornærmet av det.

Men den underliggende kvinneforakten skal vi ikke overse. For hvor er Stein? 

Jeg tror det handler om at man blir eldre, mindre redd for hva folk skal tro, mindre opptatt av fasade, mer opptatt av at ting bare skal funke effektivt og praktisk. Man ser hvordan ting kunne vært organisert bedre, er lei av svada. Lei av folk som ikke tar ansvar. 

Anonymkode: 427c0...7fb

• Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet

Plenty. Har jobbet i utelivsbransjen. At vi har de i Norge? Ja selvsagt og at det er en grunn til at de er foraktet? Absolutt. Jeg er kvinne selv og synes ikke utrykket er kvinnefiendlig. Det blir som navnet harry. Karen's er grusome kunder og er desverre godt kjent i alle service bransjer.

Anonymkode: 193e5...24a

• Liker 17
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Plenty. Har jobbet i utelivsbransjen. At vi har de i Norge? Ja selvsagt og at det er en grunn til at de er foraktet? Absolutt. Jeg er kvinne selv og synes ikke utrykket er kvinnefiendlig. Det blir som navnet harry. Karen's er grusome kunder og er desverre godt kjent i alle service bransjer.

Noen minneverdige opplevelser?

• Liker 1
Skrevet

Møter en del mannlige utgaver av arten på jobb (jobber på ferge).

Ble bl.a skjelt ut for å holde et helt felt åpent mens vi ventet på en ambulanse i utrykning, og for å slippe ambulansen først på land selv om den kom sist om bord. Av og til lurer jeg på hva som foregår i hodet på enkelte…

Anonymkode: b4f1e...afc

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Absolutt. Men jeg møter mye oftere  Knut. Mann på 60 som forventer at alle andre skal gjøre  jobben hans og mansplainer de utroligste detaljer overfor mye mer kompetente kollegaer. 

Anonymkode: eb1ca...483

• Liker 12
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Meningsløst å kalle det Karen i Norge. Må jo heller være Kari, Anne, Grethe… Det henspiller jo på at navnet Karen var veldig mye brukt blant de årsklassene man snakker om. Jeg er absolutt i den gruppa, men siden jeg er en ekte representant, driter jeg i det 😂

Å kalle noen Karen her i Norge er så dumt USA-hermende at det er umulig å bli fornærmet av det.

Jeg tror det handler om at man blir eldre, mindre redd for hva folk skal tro, mindre opptatt av fasade, mer opptatt av at ting bare skal funke effektivt og praktisk. Man ser hvordan ting kunne vært organisert bedre, er lei av svada. Lei av folk som ikke tar ansvar. 

Du vet tydeligvis ikke helt hva du snakker om... Karen er et gammelt norsk navn og kjenner ei jente ca 30 som er oppkalt efter en gammel avdød tante av bestefaren hennes.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei, det tror jeg faktisk ikke at jeg har. 

Anonymkode: fac2e...cb6

Skrevet
Einus skrev (4 timer siden):

Du vet tydeligvis ikke helt hva du snakker om... Karen er et gammelt norsk navn og kjenner ei jente ca 30 som er oppkalt efter en gammel avdød tante av bestefaren hennes.

Så siden du kjenner ei jente på 30 som er oppkalt, så stemmer det ikke at «henspiller jo på at navnet Karen var veldig mye brukt blant de årsklassene man snakker om» ???

Anonymkode: 5b7be...cb0

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er så populært å klage på kvinner over 50, vi kan ikke gjøre noen ting rett! Vi skal kle oss slik og slik, oppføre oss slik og sånn, hvis vi er varme er vi i overgangsalderen, hvis vi fryser er vi gamle! Vi er misunnelige på yngre og vakrere damer, vi er redd noen skal stjele mennene våre osv. osv. Når vi da gir beskjed om at vi ikke finner oss i noe tull hyles det om KAREN.

ER SÅ LEI!

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Pås skrev (3 minutter siden):

Det er så populært å klage på kvinner over 50, vi kan ikke gjøre noen ting rett! Vi skal kle oss slik og slik, oppføre oss slik og sånn, hvis vi er varme er vi i overgangsalderen, hvis vi fryser er vi gamle! Vi er misunnelige på yngre og vakrere damer, vi er redd noen skal stjele mennene våre osv. osv. Når vi da gir beskjed om at vi ikke finner oss i noe tull hyles det om KAREN.

ER SÅ LEI!

Vi skal ikke høres, ikke si ifra. Ikke synes, det er kjærring. Ikke ta plass, og ikke kreve noe som helst. Det eneste jeg føler er greit at voksne kvinner gjør, er å være til nytte for andre. Men for guds skyld, uten å si noe om det. Bare smile.

Anonymkode: 92cf3...2c4

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Pås skrev (50 minutter siden):

ER SÅ LEI!

Pipaluk skrev (5 timer siden):

Noen minneverdige opplevelser?

Uff, jeg har brukt 7 år på å glemme de meste😅 traumene kommer tilbake

Pås skrev (53 minutter siden):

ER SÅ LEI!

Å være en generell hurpe og behandle andre mennesker uten et snev av respekt men alltid skal snakke med sjefen pga romtemperatur er feil med 1 grad (i følge deg som jo er navelen i universet), eller at du ikke har fått tid til å drikke vinglasset ditt innen stengetid derfor har plassen du befinner deg på bare med å holde åpent lengre 🙄 Og du blir grov når du blir bedt om å gå fordi vi er stengt, snakke stygt om de som jobber bak disken til sine venner rett foran eller bak ryggen til den som blander deg en drink, alltid ha rett om temperatur på kaffe til de som har gått baristakurs og har jobbet med kaffe over mange år, ha nedlatende holdninger fra du kommer inn en plass enten i butikk/bar/kafé og alt skal danses etter din pipe og du selv mener du er dronningen på en plass og at du selv fortjener en krone eller en statue av gull bare du er en kunde og dette er faktisk vanlig oppførsel av mange damer 50+, på samme vis som det er vanlig at menn kommer med spøker av seksuelle undertoner selv om dette var langt mer vanlig før.  Utrykket "Karen" kommer av en viss type oppførsel, viss du klarer å oppføre deg ok ute blant folk får du ikke dette stempelet så enkelt og greit er det. 

• Liker 10
  • Nyttig 6
Skrevet

Min erfaring er at alle Karens har lave eller ubetydelige stillinger i samfunnet, men at de innbiller seg at de er så fordømt viktige.

Denne er klassisk:

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er et kallenavn som blir misbrukt veldig mye. Er du kvinne med psykiske problemer, rusproblemer eller traumer og utagerer i offentligheten pga. dette så blir du automatisk kalt for Karen i USA ihvertfall. Og det gjelder kvinner i alle aldre. Det handler ikke bare om å latterliggjøre de passivt aggressive med f.eks rasistiske holdninger lenger. De som er syke og trenger hjelp latterliggjøres også.

Anonymkode: dfb61...d6f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det tror jeg faktisk ikke. Jeg har muligens overhørt noen andre kunder som virker kravstore og misfornøyde over filleting, men tror ikke jeg kjenner noen personlig. Mulig jeg har et familiemedlem som har et lite snev av Karen, men ikke noe mer enn det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du høres litt ut som....Karen 

Anonymkode: c99b1...c87

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...