Gå til innhold

Prøve- men livredd for fødsel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har 3 fantastiske barn vi fikk tidlig i 20årene, nå er vi tidlig i 30årene og ønsker oss veldig denne beryktede attpåklatten💕

Men.. Jeg er så utrolig redd for å føde, enda jeg har 3 naturlige fødsler bak meg.. Sistemann var litt stor og trengte litt drahjelp, men alt gikk veldig fint. Er jeg den eneste som er så redd at det nesten hindrer meg/oss? Har dere noen tips? 

Anonymkode: c8b8f...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men det går nok fint! :) en fødsel er så kort, mot et helt liv med lykken barna bringer med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe konkret ved fødselen du er redd for eller er det hele opplevelsen i seg selv? 

Anonymkode: 3c883...695

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg litt usikker på, at det skal skje noe, at jeg skal miste kontrollen, smerter sikkert.. (selvom jeg ikke husker dem🙈😅).. Jeg er også overvektig.. Ikke mer nå enn de andre gangene..Men å ha for høy bmi er nok også ganske belastende og noe som gjør meg redd. 

 

Anonymkode: c8b8f...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Det er jeg litt usikker på, at det skal skje noe, at jeg skal miste kontrollen, smerter sikkert.. (selvom jeg ikke husker dem🙈😅).. Jeg er også overvektig.. Ikke mer nå enn de andre gangene..Men å ha for høy bmi er nok også ganske belastende og noe som gjør meg redd. 

 

Anonymkode: c8b8f...93f

Jeg har 40 i bmi og fødte for 7 uker siden uten problemer, de tar jo sine forholdsregler, men det kan gå like lett (og lettere) for deg som for de med lavere bmi :) du blir godt fulgt opp. Jeg fikk alt mulig av smertelindring, både lystgass (min bestevenn i flere timer), epidural og bedøvelse nedentil (fordi jeg måtte ha et klipp). Selv dagen etter kunne jeg seriøst ikke huske hvordan smertene var, å det kan jeg ikke nå heller. Skulle du bo såpass nære at det er en mulighet så kan jeg virkelig anbefale Lillehammer, både føden og barsel er fylt opp av fantastiske folk, jeg følte meg veldig ivaretatt og trygg der. 

Anonymkode: 3c883...695

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker da jeg hadde en kort samtale med en jordmor i november da jeg var gravid (mistet et par uker etterpå). Jeg fortalte at jeg var veldig bekymret og hun spurte om det var fødsel som gjorde meg engstelig. Jeg forklarte at etter MA er jeg bare så redd for å miste, og at dersom jeg fortsatt er gravid med et frisk, levende barn ved termin, kommer de til å få beibisen ut på en eller annen måte - jeg stoler på jordmødre og legene. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...