Gå til innhold

Han er så sosial og jeg trives best i eget selskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en kjæreste som jeg har vært sammen med i snart 3 år, vi snakker nå om å flytte sammen, men jeg vet ikke helt om jeg vil trives med det. 

Han er veldig sosial og har mer venner enn noen andre jeg kjenner, han er flink å ta vare på dem og inviterer ofte en større vennegjeng over på spillkveld, fotballkamp på tv, middag, fest osv. Dette skjer ukentlig. 

Jeg er ikke så veldig sosial av meg og foretrekker å helst bare forholde meg til en person av gangen, jeg har 4 nære venner som jeg treffer en gang iblandt. Jeg er en person som ikke har noe imot å sitte hjemme alene en hel helg og bare slappe av i mitt eget selskap. 

Jeg trives dårlig I store forsamlinger, men kan fint ta en fest nå og da. 

Kjæresten forstår ikke dette og tror jeg bare er sjenert og at det vil løsne etterhvert, jeg vet at han ikke vil kutte ned på sine kvelder med kompisene.

Med å flytte sammen er da planen at jeg flytter til han da jeg har en liten leilighet og han har hus og dermed også større og friere plass, men huset er likevel ikke stort nok til at jeg kan trekke meg bort når han har besøk og jeg ønsker heller ikke å føle meg 'tvunget' til å gå ut så ofte. Selvom. Jeg er velkommen til å være tilstede med dem kan jeg bare tenke meg at jeg vil synes det blir ubehagelig. 

Uten dette dilemmaet har vi et godt forhold og jeg ønsker å bo med, men jeg har et større behov for ro rundt meg enn han har. 

Hva ville dere gjort? 

Anonymkode: 3492c...ef2

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har samme problem. Det er jeg som er sosial av oss to. Ikke helt på nivå med å ha fest hver helg men veldig ulikt. Jeg ønsker nok å ha besøk hver uke ja. Han har sjeldent besøk og blir lett sliten av å ha folk innpå seg.

Om vi flytter sammen tror jeg det bør bli sånn at vi liksom har 2 stuer og hage/terasse. Jeg vet at han ikke vil endre seg. Jeg kan nok litt lettere tilpasse meg. 

Jeg synes heller dere skal kjøpe noe ilag som passer begges behov.

Anonymkode: d0e7b...114

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke flytte sånn delvis inn samtidig som du har leiligheten?

Tenker at du trenger jo ikke gå "all in" med en gang. Dersom du føler deg komfortabel så kan du på sikt kvitte deg med leiligheten. Eller om du finner ut at samboerskap fungerer ganske bra, men du har behov for noe mer privatliv så kan begge gå i lag om noe større. 

PS. Kan kanskje hjelpe han å forstå ditt behov dersom han lærer hva en introvert faktisk er og forskjellen på det og å være innadvendt. 

Anonymkode: 6524f...415

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er slik som du. Hadde aldri maktet å bo sammen med en såpass sosial person. Og enda værre hvis vedkommende ikke skjønner seg på en introvert sine behov.

Anonymkode: 0333d...7aa

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er slik som du. Hadde aldri maktet å bo sammen med en såpass sosial person. Og enda værre hvis vedkommende ikke skjønner seg på en introvert sine behov.

Anonymkode: 0333d...7aa

Introvertes behov kan være ulike.

Vi er to introverte, men har likevel ulike sosiale behov. 

Anonymkode: d0e7b...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere skal fungere sammen, så må dere ha en større bolig. Hvor du har en egen girlcave, en kjellerstue med eget bad og kjøleskap og mikrobølgeovn, hvor du kan trekke deg vekk og kose deg 😊

Anonymkode: c140a...6fd

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare det at han etter tre år ikke forstår det...

Du kommer til å hate å bo sammen med han. For han vil invitere folk til DERE. Og da må du i tillegg til besøket, tilrettelegge for det. 

Og dere vil sikkert ofte få folk som bare plutselig kommer innom.

I tillegg vil han gå lei av deg. Fordi du er foenøyd med å bare sitte der alene. Det er ett irritasjonsmoment.

Anonymkode: 5abb1...461

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg har en kjæreste som jeg har vært sammen med i snart 3 år, vi snakker nå om å flytte sammen, men jeg vet ikke helt om jeg vil trives med det. 

Han er veldig sosial og har mer venner enn noen andre jeg kjenner, han er flink å ta vare på dem og inviterer ofte en større vennegjeng over på spillkveld, fotballkamp på tv, middag, fest osv. Dette skjer ukentlig. 

Jeg er ikke så veldig sosial av meg og foretrekker å helst bare forholde meg til en person av gangen, jeg har 4 nære venner som jeg treffer en gang iblandt. Jeg er en person som ikke har noe imot å sitte hjemme alene en hel helg og bare slappe av i mitt eget selskap. 

Jeg trives dårlig I store forsamlinger, men kan fint ta en fest nå og da. 

Kjæresten forstår ikke dette og tror jeg bare er sjenert og at det vil løsne etterhvert, jeg vet at han ikke vil kutte ned på sine kvelder med kompisene.

Med å flytte sammen er da planen at jeg flytter til han da jeg har en liten leilighet og han har hus og dermed også større og friere plass, men huset er likevel ikke stort nok til at jeg kan trekke meg bort når han har besøk og jeg ønsker heller ikke å føle meg 'tvunget' til å gå ut så ofte. Selvom. Jeg er velkommen til å være tilstede med dem kan jeg bare tenke meg at jeg vil synes det blir ubehagelig. 

Uten dette dilemmaet har vi et godt forhold og jeg ønsker å bo med, men jeg har et større behov for ro rundt meg enn han har. 

Hva ville dere gjort? 

Anonymkode: 3492c...ef2

Noen trives med mennesker rundt seg hele tiden. Jeg vet at jeg ikke ville like å bo med en som var sånn siden jeg trenger tid for meg selv også. Jeg tror dette vil føre til at du ikke vil trives. Som du sa så kommer han ikke til å endre dette og han forstår heller ikke at du ikke vil trives med mange rundt deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har en kjæreste som jeg har vært sammen med i snart 3 år, vi snakker nå om å flytte sammen, men jeg vet ikke helt om jeg vil trives med det. 

Han er veldig sosial og har mer venner enn noen andre jeg kjenner, han er flink å ta vare på dem og inviterer ofte en større vennegjeng over på spillkveld, fotballkamp på tv, middag, fest osv. Dette skjer ukentlig. 

Jeg er ikke så veldig sosial av meg og foretrekker å helst bare forholde meg til en person av gangen, jeg har 4 nære venner som jeg treffer en gang iblandt. Jeg er en person som ikke har noe imot å sitte hjemme alene en hel helg og bare slappe av i mitt eget selskap. 

Jeg trives dårlig I store forsamlinger, men kan fint ta en fest nå og da. 

Kjæresten forstår ikke dette og tror jeg bare er sjenert og at det vil løsne etterhvert, jeg vet at han ikke vil kutte ned på sine kvelder med kompisene.

Med å flytte sammen er da planen at jeg flytter til han da jeg har en liten leilighet og han har hus og dermed også større og friere plass, men huset er likevel ikke stort nok til at jeg kan trekke meg bort når han har besøk og jeg ønsker heller ikke å føle meg 'tvunget' til å gå ut så ofte. Selvom. Jeg er velkommen til å være tilstede med dem kan jeg bare tenke meg at jeg vil synes det blir ubehagelig. 

Uten dette dilemmaet har vi et godt forhold og jeg ønsker å bo med, men jeg har et større behov for ro rundt meg enn han har. 

Hva ville dere gjort? 

Anonymkode: 3492c...ef2

Jeg (som introvert/infp) ville aldri datet en ekstrovert. De fatter ikke vårt behov for egentid. 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er lik kjæresten min, dog har hun tydd opp litt efter 5 års særboerforhold. Traff en nabo av henne ca 30 års naboskap. Hun spurte hvor jeg bor, er kjæreste med NN, hmmm hvem er det sa hun? Vi var på ferie på GC for noen år siden sammen. Hit ønsker jeg ikke å reise igjen sa hun. Det vil jeg, det kan du gjerne, men da må du reise uten meg. Det går helt fint, kjenner mye folk der nede.  20 februar reiser jeg 2 uker til Playa del Ingles, gleder meg stort. 
Men jeg synes det er leit for henne at hun er introvert. Dog var vi i Roma sammen med mamma og to tanter av meg, det gikk greit og hun kan reise dit igjen, men helst bare hun og meg sier hun.  Jeg snakker med alle og hvermann, hun sier hun skulle ønske at hun var mer ekstrovert.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Einus skrev (4 timer siden):

Du er lik kjæresten min, dog har hun tydd opp litt efter 5 års særboerforhold. Traff en nabo av henne ca 30 års naboskap. Hun spurte hvor jeg bor, er kjæreste med NN, hmmm hvem er det sa hun? Vi var på ferie på GC for noen år siden sammen. Hit ønsker jeg ikke å reise igjen sa hun. Det vil jeg, det kan du gjerne, men da må du reise uten meg. Det går helt fint, kjenner mye folk der nede.  20 februar reiser jeg 2 uker til Playa del Ingles, gleder meg stort. 
Men jeg synes det er leit for henne at hun er introvert. Dog var vi i Roma sammen med mamma og to tanter av meg, det gikk greit og hun kan reise dit igjen, men helst bare hun og meg sier hun.  Jeg snakker med alle og hvermann, hun sier hun skulle ønske at hun var mer ekstrovert.

Det er ikke leit for introverte å være introvert, da har du ikke forstått hva introversjon er. Det er akkurat like fint for introverte å ha få mennesker rundt seg og være lite sosial, som det er for ekstroverte å ha mange rundt seg og være veldig sosial. 

Anonymkode: 1bff0...796

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Einus skrev (4 timer siden):

hun sier hun skulle ønske at hun var mer ekstrovert.

Det er fordi folk klager på at hun er introvert, og tror at introverte blir ekstroverte hvis de skjerper seg.

Anonymkode: c140a...6fd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke leit for introverte å være introvert, da har du ikke forstått hva introversjon er. Det er akkurat like fint for introverte å ha få mennesker rundt seg og være lite sosial, som det er for ekstroverte å ha mange rundt seg og være veldig sosial. 

Anonymkode: 1bff0...796

Ja jeg synes ikke livet mitt er noe kjipt bare fordi jeg er som jeg er, men skal innrømme at jeg er en smule misunnelig på kjæresten som klarer å sjonglere så mange på samme tid, til gjengjeld har han innrømt at han er misunnelig over roen jeg har og at jeg sjelden kjeder meg når jeg er alene 😅 vi har alle våre styrker og svakheter 😁

Anonymkode: 3492c...ef2

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja jeg synes ikke livet mitt er noe kjipt bare fordi jeg er som jeg er, men skal innrømme at jeg er en smule misunnelig på kjæresten som klarer å sjonglere så mange på samme tid, til gjengjeld har han innrømt at han er misunnelig over roen jeg har og at jeg sjelden kjeder meg når jeg er alene 😅 vi har alle våre styrker og svakheter 😁

Anonymkode: 3492c...ef2

Har hørt at ekstroverte har det fælt når de må være alene, så det går vel begge veier 😂

Anonymkode: c140a...6fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker som trives i eget selskap og sjelden kjeder seg har ofte høy intelligens. Trøster meg med det når noen påpeker at jeg er usosial😜

Anonymkode: dc58f...09a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Mennesker som trives i eget selskap og sjelden kjeder seg har ofte høy intelligens. Trøster meg med det når noen påpeker at jeg er usosial😜

Anonymkode: dc58f...09a

Samme her 😅

Anonymkode: 3492c...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen min hadde gjerne 2-3 avtaler på en dag. Pinlig når han jagde ut gjester fordi han ventet nye gjester om 5 minutter 😂

Anonymkode: c140a...6fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker said:

Eksen min hadde gjerne 2-3 avtaler på en dag. Pinlig når han jagde ut gjester fordi han ventet nye gjester om 5 minutter 😂

Anonymkode: c140a...6fd

Det har skjedd her og 🤣 jeg synes han er litt rar 😅

Anonymkode: 3492c...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt sprø av å bo sammen med noen som vil ha besøk flere ganger i uka. Trenger mye ro og fred i hverdagen. 

Anonymkode: f9437...32c

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...