Gå til innhold

Noe må tydeligvis være alvorlig galt med meg, for jeg er 28 år og venneløs hele livet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier, 28 år, hadd venner litt av og på men alle faller bort, stifter familier, flytter osv. 

Jeg er oppvokst i fosterhjem, fikk barn som 17 åring og valgte å plassere barnet, jeg fant ut at jeg var gravid først i uke 16 og skjønte at jeg ikke kom til å være en god nok mor. Jeg og barnet møtes noen ganger i året og har en fin relasjon nå - men når folk spør om jeg har barn, og jeg svarer ærlig føler jeg at de fleste trekker seg unna, selv om jeg aldri går inn i dype detaljer. 
 

Jeg prøver å være meg selv, er rolig av meg, liker ikke drama og bråk. Gjør ting som gjør meg glad og jobber i en butikk, har en hund så jeg er mye ute på tur. Jeg har prøvd vennegrupper som kommunen tillbyr for oss som har slitt/sliter psykisk, ble sittende alene.

Prøver å finne ulike Facebook grupper og folk med like interesser, blir som regel aldri godtatt og sluppet inn i gruppene, selv om jeg svarer på spørsmålene osv.

Har prøvd å være sosial på Instagram, kommentere, svare på storyer men får aldri svar. 
 

Jeg har fått høre at jeg har selvinnsikt av min psykolog, men her føler jeg at noe må være galt med meg :( Siden ingen virker å like meg, føler meg som uønsket luft i samfunnet.

Er det flere som har det slik?

Anonymkode: f540c...9e6

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 39 og har ingen venner...har noen bekjente..men ingen venner eller venninner...har folk jeg kjenner...men de har liksom sine venner ( og mange) og sine ting de finner på....de bekjente jeg har nå bookes helst 3 mnd i forveien....

Savner å ha en venn jeg kan ringe til og bare finne på noe med...men det er ikke lett

Anonymkode: 370c9...223

  • Liker 2
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her! 

Det virker som alle andre bare lever i deres egne lille "boble" hvor det veldig sjeldent er plass til noen utenforstående. 

Hver gang jeg forsøker å si for eksempel HEI eller "god morgen" til noen, så blir jeg stort sett bare ignorert. Som regel gidder de ikke en gang å si hallo eller noe tilbake igjen.   

Anonymkode: c72db...73f

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff jeg blir lei meg når jeg leser det du har skrevet.❤️

Har ingen tips men sender deg gode tanker.

Er i samme situasjon selv men er 25 år eldre enn deg.

 

Anonymkode: 875d0...b71

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært der du er TS. Jeg vet ikke om det er noe galt med det du gjør, men jeg kan fortelle noen ting jeg endret som forandret min situasjon. Jeg ble mer positiv og sa mer ja til ting, jeg snakket mindre om meg selv og stilte mer spørsmål til andre (ikke veldig private spm), jeg tok ikke opp eller svarte på tunge temaer (sykdom, følelser, private anliggende) for det blir det et mer passende tidspunkt for senere i vennskapet. Jeg uttrykte mine meninger, men lot også andres komme til. 

Med disse grepene ble jeg husket, men ikke som hun negative, kjedelige eller «over sharer» typen. Jeg er nok fortsatt ikke den mest interessante i rommet, men jeg har gode nære venninner og blir lett kjent med folk nå. 

Anonymkode: 34578...9dd

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snart 37 og ingen venner. Den ene vennen jeg hadde er blitt mer en bekjent de siste årene.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg er 39 og har ingen venner...har noen bekjente..men ingen venner eller venninner...har folk jeg kjenner...men de har liksom sine venner ( og mange) og sine ting de finner på....de bekjente jeg har nå bookes helst 3 mnd i forveien....

Savner å ha en venn jeg kan ringe til og bare finne på noe med...men det er ikke lett

Anonymkode: 370c9...223

Kan ikke du og hun over pm hverandre da? Med hun andre mente jeg TS. 

Endret av Sensi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt vanlig å ikke venner lenger.. 

Hva skjer med samfunnet egentlig? 

Anonymkode: c857a...c13

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor bor du? ❤

Anonymkode: 82429...3eb

Trøndelag🥰

Anonymkode: f540c...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Blitt vanlig å ikke venner lenger.. 

Hva skjer med samfunnet egentlig? 

Anonymkode: c857a...c13

Ja, det virker som at det blir vanskeligere og vanskeligere å få seg venner :( 

Anonymkode: f540c...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva med Facebook vennegrupper?

Anonymkode: 875d0...b71

Blir sjeldent godtatt i noen grupper, vet ikke hvorfor. Mulig det har noe å gjøre med at profilen min er veldig lukket og under ett år gammel.

Anonymkode: f540c...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle fine svar❤️ Det er trist å se at vi er flere venneløse, men samtidig fint å se at det ikke bare er meg.

- Ts

Anonymkode: f540c...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spritzx
6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er 39 og har ingen venner...har noen bekjente..men ingen venner eller venninner...har folk jeg kjenner...men de har liksom sine venner ( og mange) og sine ting de finner på....de bekjente jeg har nå bookes helst 3 mnd i forveien....

Savner å ha en venn jeg kan ringe til og bare finne på noe med...men det er ikke lett

Anonymkode: 370c9...223

Herregud, et øyeblikk lurte jeg på om det var jeg som hadde skrevet dette og bare glemt det. Har det på akkurat samme måte, og er like gammel.

Heldigvis har jeg en bror og svigerinne i nærheten som jeg kan gjøre ting med og stikke innom, men er jo redd det skal bli for "mye" av meg siden de er de eneste jeg har av "venner"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har bare en venn. Jeg har vært ensom hele livet og venneløs.Jeg har aldri lagt ned noe energi i å få venner. Men det er ett stort savn. Skulle ønske jeg hadde hatt i hvertfall en god venninne. 

Anonymkode: 34d6e...04b

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt eldre en deg, men har også vanskelig med å få og beholde venner. Vet det er selvforskyldt. Har alltid hatt en tidskrevende hobby som gjør at jeg ofte har måtte si nei til å bli med på ting + at jeg er innadvendt. Flyttet to ganger, har ikke beholdt venner når jeg har reist fra stedene. Har heldigvis familie og mann som jeg ser og finner på ting med, men savner en venn å ringe/treffe på en helt vanlig hverdag for en prat.. 

Meldte meg inn i en facebook gruppe (Hey girl!) men er bare tilskuer da jeg ikke får meg til å møte noen.. Ikke god på smalltalk og ikke flink til å skape godt førsteinntrykk av meg selv. 🙄

Men jeg har fått meg en mann og jeg har hyggelige samtaler med kollegaer, så problemet er rett og slett at jeg skåner meg selv for situasjoner som kan være ubehagelig i starten og ende med gode vennskap. Et råd jeg kan gi (som jeg ikke klarer å følge selv) er å gradvis tre ut av komfort-sonen og utfordre deg selv hver mnd, ukentlig og kanskje etter hvert daglig.

Anonymkode: cb39f...ae1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spritzx skrev (7 timer siden):

Herregud, et øyeblikk lurte jeg på om det var jeg som hadde skrevet dette og bare glemt det. Har det på akkurat samme måte, og er like gammel.

Heldigvis har jeg en bror og svigerinne i nærheten som jeg kan gjøre ting med og stikke innom, men er jo redd det skal bli for "mye" av meg siden de er de eneste jeg har av "venner"

Det kan jo være en grunn til at du ikke har venner? 

Anonymkode: 64c74...bc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...