Gå til innhold

Når er det på tide å møte venner/svigers?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dater en fyr i flere uker nå, virker som vi er på samme bølgelengden og at det kan bli noe fast. Når vi møtes er det egentlig kun oss to, derfor spørsmål til dere: Når ble dere kjent med venner til daten og ikke minst med foreldrene/familien?

Anonymkode: 3db6e...9c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med venner ble jeg kjent ettet 1-1,5 mnd. 

Møtte hans foreldre etter 1 år siden de bor i utlandet.

Anonymkode: 6cf33...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, hvertfall ikke før 6-12 mnd med familie. Jeg foretrekker egentlig å vente like lenge med venner også, til man vet at forholdet varer liksom. Men vet at noen tar mye lettere på det og møter hverandres venner etter tre fire måneder bare 

Anonymkode: 07d83...ad7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok vært naturlig å involvere venner når vi har etablert at vi er i et forhold. Hadde ikke bevisst inkludert de tidlig i datingen. 

Familie tenker jeg at jeg venter en god stund med. Lengre tid ut i forholdet, når det blir naturlig å invitere de med i familieselskap eller lignende. 

Anonymkode: c4dbe...596

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6-9 mnd, da har man kommet så langt at en vet om det blir noe.

Anonymkode: 15ccd...f9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtte søster til mannen min før vi offisielt var kjærester. Hun var så nysgjerrig på meg, så kom innom første gang jeg var på besøk der. Hadde kjent hverandre i ca 2 mnd da, men bare møttes 3-4 ganger pga. avstand.


Møtte hans mor da vi hadde kjent hverandre i ca 6 mnd. og fant ut at da kunne han like greit møte mine barn og resten av familien. 
 

Jeg har møtt kjærestene til mine barn etter 2-3 mnd. 
 

Venner har vi møtt når det har vært naturlig. Ikke dratt hverandre med for å vise frem, men fra vi offisielt ble kjærester har vi møtt de når det har passet.

Endret av Blåjojo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjente både han, moren hans og barna hans i ett år før vi ble sammen - vi var bare venner :) Fremdeles bare venner foran barna, vi har vært sammen i nesten ett år nå, trenger ikke å fortelle dem heelt enda. 
 

Kompisene hans fikk jeg hilse på veldig kjappt, vi hadde da mange fellesvenner fra før av og. 
Synes dette er noe man burde annse utifra situasjon, alle forhold er jo ulike :) 

Anonymkode: 0531a...5ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det føles naturlig. Det har variert mye. Det er jo individuelt hvor ofte folk treffer både familie og venner, hvor nære de er, hvor åpne de er osv. Personlig foretrekker jeg god tid til å bli kjent å finne ut av forholdet osv og har ikke så stort behov for å bli presentert for så mye folk eller blande inn så mange av mine folk med mindre det er noe spesielt som skjer slik at det bare skjer,  tilfeldig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på situasjonen tenker jeg. Og når det føles naturlig for dere begge. Venner kan man jo møte tidlig, men familie vil nok mange velge å vente med. Det er forøvrig ingen som tar et forhold seriøst (forventer at det skal bli noe varig) før man har vært sammen i over et år uansett, så hvorfor styre med å møte familie før det? Det blir jo bare dumt for alle å ha hilst på 15 dater før det endelig er noen som blir litt varig...

Anonymkode: 45e85...fca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtte bestekompisen hans etter halvannen måned og flere venner av han etter 2 måneder. Faren hans kom innom en gang jeg var der etter halvannen måned for å hjelpe til å fikse noe, men har ikke møtt resten av familien hans. Han har ikke møtt noen av mine enda (bortsett fra en venninne han av meg han møtte mange år før jeg møtte han), men skal møte min bror og dama om en måned ca. Vi har datet i 3 måneder nå og ikke definert noe enda.

Jeg synes ikke det å møte familie og venner er en så big deal og kunne godt presentert han før jeg visste om det varte. I min vennegjeng tar vi med tinderdater på bursdager og familien min inviterer alltid dater om vi drar ut og spiser eller lignende. Tror han synes det er litt større enn hva jeg synes, så fortsetter å invitere til han takker ja en gang, ikke noe hast heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble sammen etter å ha datet i 3 måneder, samme måned som vi ble sammen møtte han moren min og måneden etter ble jeg invitert i bursdag av svigermor. Føltes helt naturlig, var ikke noe rush, og ikke mye snakk om det fra noen av oss på forhånd, men da vi ble offesielt sammen ble det det naturlige neste steget. Familiene våre visste at vi datet og var blitt sammen, de visste det var seriøst, og ville gjerne møte sin nye svigersønn og svigerdatter. Det var kjempekoselig ☺️

Anonymkode: 5367e...d47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...