Gå til innhold

Satse videre eller bare droppe han?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er 35 år og har akkurat begynt å rote med en mann som fyller 50 I år. Vi har kjent hverandre i ca 10 år men aldri vært særlig tette før nå. 

Han sier han har vært forelska i meg like lenge som han har kjent meg, men jeg har aldri lagt merke til det. 

Han er snill og grei og deler samme verdier som meg, vi er begge ferdige med barn (han har et voksent barn og jeg har 3 hvorav yngste er 5 år) akkurat her krasjer vi litt da han liker friheten som følger med å ikke lenger ha barn, mens jeg har barn som må følges opp videre, han utrykker ofte hvor takknemlig han er for å være ferdig og sier han synes synd i meg som står i det. Jeg ser ikke det slik, jeg er glad i barna mine og trives med dem rundt meg. Barna bor fast hos meg og er hos far annenhver helg. Og det er stort sett annenhver helg og iblandt på kveldene etter barnas leggetid vi er med hverandre. 

Jeg føler ofte at det kun er sex fra hans side, men iblandt får han meg til føle meg som eneste mennesket i verden for han, så han gjør meg veldig usikker. Alle mine barn kjenner han og liker han, han liker også mine barn sier han, men jeg ser svært lite interesse. Han ønsker stort sett at jeg skal få barnevakt helgene jeg har barna og at jeg og far trapper opp samvær så jeg har noen 'fridager'  i uka også, det får meg til å lure på om han synes barna mine er i veien. Jeg forstår jo godt at vi er på forskjellige plasser når det kommer til barn og oppdragelse, men barna følger jo  med og det er han også fullstendig klar over. Vi har snakket sammen, han klarer å forsikre meg om at det ikke er noe problem for han, men usikkerheten sniker seg på likevel i ettertid. Jeg skal jo ha hjemmeboende barn i mange år ennå, så er redd for at han går lei da. Det er og godt mulig alt dette er bare mitt eget tankekaos, men det er likevel ikke så kjekt å være så usikker. Jeg har blitt veldig glad i han og trives med han så ønsker det skal vare. Hva tenker andre? Vil aldersforskjellen og ulike stadier i livet bli et problem? Noen erfaringer? 

Anonymkode: fcef2...015

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du tenker litt fremover, hvilket type forhold ønsker du om 10 år? Han er 60, du er 45, ungene dine bor fremdeles hjemme. Ønsker du at han skal ha en god relasjon til barna dine da? Hvilken rolle ønsker du at han skal ha i deres liv? Ønsker han det samme? Lurt å snakke om dette. Hvis tanken om fremtiden spriker veldig, kan det bli mange vonde følelser for begge. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Tja. Det virker nesten som om du har en mening allerede.. 

Som mann 50 er nettopp det du snakker om her en viktig grunn til at jeg ikke er interessert i damer under 40. Jeg vil helst treffe en som er omtrent på samme sted som meg. Gjerne med barn, men da helst i tenårne, både fordi da er det ikke så lenge til vi begge er barnefri, men viktigst fordi da er det større sjanse for at de kan ha glede av mine barn (og motsatt). 

Jeg kunne godt engasjert meg partnerens barn da. Og hadde hatt stor glede av å dra på tur som storfamilie hvis alle går overens. Men veldig små barn blir for stor forskjell for min del. 

Slik som du beskriver det, virker han bare interessert i deg og ikke familien din. Han innser ikke at du og barna dine er en og samme pakka. 

Høres ut som en ting som vil bli problematisk for dere. 

Anonymkode: 6615b...ffe

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Som mann 50 er nettopp det du snakker om her en viktig grunn til at jeg ikke er interessert i damer under 40. Jeg vil helst treffe en som er omtrent på samme sted som meg. Gjerne med barn, men da helst i tenårne, både fordi da er det ikke så lenge til vi begge er barnefri, men viktigst fordi da er det større sjanse for at de kan ha glede av mine barn (og motsatt). 

Jeg kunne godt engasjert meg partnerens barn da. Og hadde hatt stor glede av å dra på tur som storfamilie hvis alle går overens. Men veldig små barn blir for stor forskjell for min del. 

Slik som du beskriver det, virker han bare interessert i deg og ikke familien din. Han innser ikke at du og barna dine er en og samme pakka. 

Takk for svar, det er akkurat slik jeg tenker det er. Men håper likevel jeg tar feil 😅. Tenker jeg får ta en skikkelig, mer konkret samtale med han. 

Skrevet

Et forhold som av uansett grunn gjør deg usikker er vel ikke akkurat et bra forhold? Jeg ville nok først sett på hvilke verdier som for meg var nødvendige, er de der? og om ikke tatt valg deretter.. 

• Liker 2
Gjest takinova
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Han er snill og grei og deler samme verdier som meg, vi er begge ferdige med barn (han har et voksent barn og jeg har 3 hvorav yngste er 5 år) akkurat her krasjer vi litt da han liker friheten som følger med å ikke lenger ha barn, mens jeg har barn som må følges opp videre, han utrykker ofte hvor takknemlig han er for å være ferdig og sier han synes synd i meg som står i det.

Helt uaktuelt å bli sammen med en person som ikke ville kunne glede seg over samvær med eksisterende barn.

Gjest Spritzx
Skrevet

Hvorfor vil dere date så gamle gubber? 😄

Skrevet

Jeg er enig med ESFP og Anonymkode: 6615b...ffe, og synes at du fremfor alt skal følge magefølelsen din. Den tar sjelden feil. 

Anonymkode: f4b67...a08

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

jupp, høres ikke bra ut!

Skrevet

Skjønner ikke problemet ditt egentlig, det at du har barna så mye vil jo være et problem i alle slags forhold, uansett alder på mannen.

Det vanlige i disse dager er jo å ha delt ansvar, og forstår veldig godt at han også forventer at faren skal ha barna mer enn kun annenhver helg.

Ikke alle ønsker å bli steforeldre, når de selv har barn og barn ute av redet selv.

Kunne aldri falt meg inn å bli sammen med en mann medd små barn selv, mine er voksne og ikke søren om jeg skal inn i en foreldrerolle for stebarn nå i min alder.....

Anonymkode: 74b9c...366

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Skjønner ikke problemet ditt egentlig, det at du har barna så mye vil jo være et problem i alle slags forhold, uansett alder på mannen.

Det vanlige i disse dager er jo å ha delt ansvar, og forstår veldig godt at han også forventer at faren skal ha barna mer enn kun annenhver helg.

Ikke alle ønsker å bli steforeldre, når de selv har barn og barn ute av redet selv.

Kunne aldri falt meg inn å bli sammen med en mann medd små barn selv, mine er voksne og ikke søren om jeg skal inn i en foreldrerolle for stebarn nå i min alder.....

Jeg tvinger han ikke inn i et forhold med meg og presser heller ikke barna mine på han, men de er der og det blir dumt å overse. Han velger helt selv hva han vil, men om han, som han sier selv, ønsker et fast forhold med meg, så følger også barna med. Ang samværsfordeling så har jeg og far til barna blitt enige om at denne fordelingen passer best for både oss og barna. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det å ha barn er ikke et problem om man treffer den rette personen. Spørsmålet her er vel om TS har møtt den rette personen. Det virker som de kan ha litt ulike ønsker for et forhold, og det er det som er problemet.

En ny mann kan ikke komme inn og forvente noen ting som helst når det gjelder samværsordning som allerede eksisterer. 

De som ikke ønsker å få rollen som steforelder, kan holde seg unna forhold med yngre barn. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tenker litt at er det ikke egentlig hans problem? Behøver det å være ditt? Men som en annen sa, det kommer an på hvor mye du vil at han skal være involvert i dere alle, og hvor mye tid du selv vil ha med ham.

Jeg synes det hadde vært fint å være mye alene med barna. Hvis han valgte da å være borte, så helt greit for meg. Sikkert verre for ham?

Skrevet

Du føler det er mest sex fra hans side. Hans oppførsel gir vel god mening da?

Anonymkode: 0e823...939

• Nyttig 1
Skrevet

Hva ønsker du deg da TS? Det er tydelig at han der aldri vil gå inn i et samboerskap e.l. med deg pga barna. Er det greit for deg å bare møtes de få helgene du har barnefri de neste 15 årene fram til yngste har flyttet ut? Da er han 65 år og straks pensjonist, og får enda mer fritid mens du må jobbe i 15 år til...

Hallo, ingen av dere kommer til å gidde det der i lengden. Ja, dere er på altfor ulike steder i livet. 

Anonymkode: 0f3c2...58d

• Nyttig 1
Skrevet

Problemet her er ikke aldersforskjellen. Men at du dater en mann som vil at du skal velge ham over dine egne barn. Det er drøyt og du burde ikke finne deg i det. Han høres ut som en fjott.

Anonymkode: 05ab8...d4d

• Liker 2
Skrevet (endret)
On 1/26/2023 at 2:59 PM, ESFP said:

Det å ha barn er ikke et problem om man treffer den rette personen. Spørsmålet her er vel om TS har møtt den rette personen. Det virker som de kan ha litt ulike ønsker for et forhold, og det er det som er problemet.

En ny mann kan ikke komme inn og forvente noen ting som helst når det gjelder samværsordning som allerede eksisterer. 

De som ikke ønsker å få rollen som steforelder, kan holde seg unna forhold med yngre barn. 

Helt enig. Jeg hadde sett ham som noen som prøver å lurer meg fra barna mine for å gi han sex og omsorg isteden haha. Som mor så er dette turn-off oppførsel for meg. Med mindre sexen var veldig bra og det var alt jeg ønsket, så hadde jeg gått videre. :) 

Endret av Btw

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...