Gå til innhold

Bilister på KG. Har du opplevd dette før?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

At bilen foran bremser og at du dulter borti, men det blir ikke noe krasj.

Anonymkode: 6577c...97a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

«Brake check». Er ulovlig i de fleste land og klassifiseres som aggressiv kjøring. Jeg har ikke opplevd det, men har lagt merke til at det har blitt vanligere på SoMe (eller så er det algoritmen som slår inn), jeg håper ikke det blir en trend her fordi jeg tror ikke det er like vanlig her som i feks statene. Det er farlig og idiotisk kjøring. 

Anonymkode: 18e2e...679

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er heldigvis heller lite av innholdet på r/IdiotsInCars som er vanlig i Norge.

Anonymkode: 6f00d...87d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er heldigvis heller lite av innholdet på r/IdiotsInCars som er vanlig i Norge.

Anonymkode: 6f00d...87d

Synes det har vært en oppblomstring av idiotkjøring etter korona.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reign skrev (1 time siden):

Synes det har vært en oppblomstring av idiotkjøring etter korona.

Det har det nok, og ulykkestalla bekrefter jo dette. Men vi er langt unna amerikanske og russiske tilstander. Veldig langt. Flinke i europeisk standard også:

 

Anonymkode: 6f00d...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd folk som trenger seg inn foran meg og bremser, men etter snart 35 år bak rattet har jeg blitt veldig flink til å se hvem som kommer til å gjøre det, og hvem som ikke kommer til å overholde vikeplikt, kjøre på «drosjegrønt» osv. Noen av dem skal prise seg lykkelige for at det var meg de la seg inn foran, og ikke en som var mer opptatt av telefon, unger i baksetet eller kaffekoppen.

Anonymkode: 00a19...1ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reign skrev (1 time siden):

Synes det har vært en oppblomstring av idiotkjøring etter korona.

Da kjører ikke du mye. Er så mange idioter i trafikken at det er til å klikke av. Slik har det alltid vært. 

Anonymkode: f9902...615

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Da kjører ikke du mye. Er så mange idioter i trafikken at det er til å klikke av. Slik har det alltid vært. 

Anonymkode: f9902...615

Jeg har liggi på 15-20K i året i 15 år, mesteparten i Stor-Oslo.

Så jo. Men det var lite trafikk under korona, og virker som mange la til seg stygge vaner da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk amerikansk kjørestil. Amerikanere kjører som noen griser. Trodde det var værst i Russland, men USA er helt forferdelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heldigvis ikke dyttet borti nei. Bank i bordet. Jeg bremser alltid når folk legger seg inn rett foran meg.

Her mener jeg at bilen bak burde bremset mer slik at han ikke lå så tett i bilen foran. Man kan jo gjøre det enklere for alle selv om andre gjør feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blåttvann skrev (På 27.1.2023 den 12.07):

Har heldigvis ikke dyttet borti nei. Bank i bordet. Jeg bremser alltid når folk legger seg inn rett foran meg.

Her mener jeg at bilen bak burde bremset mer slik at han ikke lå så tett i bilen foran. Man kan jo gjøre det enklere for alle selv om andre gjør feil.

Jeg synes det ser ut som han bremser ganske kraftig, jeg. Det er grenser for hvor brått det er trygt og mulig å bremse ned på en såpass trafikkert vei, og i sånt vær. Vi ser jo ikke hva som skjer bak, der kan det ligge en svær trailer og trykke for alt vi vet. 

Anonymkode: 7da32...9d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd at jeg kjørte forbi en mann i ny, stor suv, dvs det var to felt der og jeg lå i nærmere 100 og benytta venstre felt til å kjøre forbi, og la meg til høyre igjen. Da kom han i full fart forbi meg, rett før veien smalner inn til kun ett felt. Og så bremsa han ned og lå på streken på fartsgrensa på 90. Ingen mulighet for at jeg kunne kjøre forbi igjen. 
Er jo mitt valg om jeg vil kjøre fortere enn grensa, menn i dyre biler trenger ikke å leke trafikkpoliti. 
 

Hilsen dame i halvgammel stasjonsvogn. 

Anonymkode: 493ea...95a

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Nei, men har opplevd å bli kjørt i bak i fra (fordi det var en som kjørte i bilen bak meg igjen som stakk av😒) men ikke hardt nok til at det ble merke i min bil heldigvis. Bilen som kjørte ufrivillig i meg fikk stort merke i sin bil bak, på grunn av han eller hun som kjørte i den. Dette skjedde et sted hvor vi måtte bremse.

Endret av Warrior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...