AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #1 Skrevet 26. januar 2023 Finnes det flere av dere som ønsker å vente med sex til dere kjenner personen bedre? Har så og si kun vært borti de som vil ha sex med en gang, så lever i håpet om å møte en som ønsker å bli kjent med meg som person, og ikke underlivet mitt😅 Anonymkode: 4fc86...d02 3 1
Jdz Skrevet 26. januar 2023 #2 Skrevet 26. januar 2023 Har variert. Det har hendt at alt bare klaffer og det blir sex på første date, mens andre ganger har det vært noen møter først. Har ikke noe prinsipp om at jeg må vente eller at sex må skje så fort som mulig, men gjør det som føles naturlig der og da. 6
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #3 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Finnes det flere av dere som ønsker å vente med sex til dere kjenner personen bedre? Har så og si kun vært borti de som vil ha sex med en gang, så lever i håpet om å møte en som ønsker å bli kjent med meg som person, og ikke underlivet mitt😅 Anonymkode: 4fc86...d02 Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg ville aldri hatt noe imot å ha sex med én gang hvis hun ønsket det. Jeg kan godt vente, men ikke for min egen del. Derfor er det dessverre ikke å lett for dere å vite hvor seriøs en mann er. Anonymkode: f1f29...166 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #4 Skrevet 26. januar 2023 Jeg er kvinne, men liker å ha sex innen de fire første datene. Det er viktig for meg å avklare tidlig om vi er en god match i senga eller ikke Anonymkode: 8e928...802 1 4
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #5 Skrevet 26. januar 2023 Hva er vitsen? Man dater vel ikke noen man ikke er seksuelt tiltrukket av? Man ligger sammen så raskt som mulig. Anonymkode: 51e36...9f8 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #6 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hva er vitsen? Man dater vel ikke noen man ikke er seksuelt tiltrukket av? Man ligger sammen så raskt som mulig. Anonymkode: 51e36...9f8 I en ideell verden kanskje. Mennesker blir gjerne formet av tidligere opplevelser, og plutselig ser ikke kartet slik ut lenger. Anonymkode: 23a0f...a5e 4
Druid Skrevet 26. januar 2023 #7 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Finnes det flere av dere som ønsker å vente med sex til dere kjenner personen bedre? Har så og si kun vært borti de som vil ha sex med en gang, så lever i håpet om å møte en som ønsker å bli kjent med meg som person, og ikke underlivet mitt😅 Anonymkode: 4fc86...d02 Jeg er ikke villig til å kaste bort tiden på potensielle partnere før jeg har testet underlivet. Mesteparten av det andre er offentlig. jeg ser utseende ditt som du ønsker å presentere det, vi er her fordi du ikke umiddelbart er utålelig. Resten krever tid. Så siste del av den overfladiske vurderingen, er sex. (og sex forteller faktisk en del om deg som person; jeg kan f eks fortelle med en gang at våre to personligheter ikke vil passe sammen.) 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #8 Skrevet 26. januar 2023 Senest på 3. date, tviler man lenger kaster man jo bare bort tiden til hverandre. Anonymkode: 9ed84...042
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #9 Skrevet 26. januar 2023 Jeg ser heller ingen grunn til å vente med sex, rett og slett fordi det sier så mye om forutsetningene for et godt forhold. Det kan virke som om du, på lik linje med en del andre kvinner, er av den oppfatning at sexen går seg til uansett om man bare kjenner hverandre godt nok, så det er ingen grunn til å forhaste seg med den. Dette stemmer sikkert for mange hvis de er unge og uerfarne, men etter min erfaring gjelder det for voksne mennesker, like lite som på andre områder: Man vet bedre hvem man er, hva man liker og hva man er interessert i; man er ikke like tilpasningsdyktig, men søker en partner man er kompatibel med. Anonymkode: 0ffbd...eb8 2
ESFP Skrevet 26. januar 2023 #10 Skrevet 26. januar 2023 Menn ønsker og knytter seg mest til kvinner gjennom sex og nærhet. Kvinner ønsker og knytter seg til en mann gjennom trygghet og følelsen av å bli sett. Hvem får sine behov oppfylt først? En moden mann vet dette, og vet at sexen blir bedre dess bedre den følelsesmessige tilknytningen er. En moden mann vet også at kvinnen sine behov for trygghet og føle seg sett er like vikitg som sine egne behov for nærhet og sex, og klarer derfor å vente til tryggheten er på plass. 8 2 3
Bombasi Skrevet 26. januar 2023 #11 Skrevet 26. januar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Finnes det flere av dere som ønsker å vente med sex til dere kjenner personen bedre? Har så og si kun vært borti de som vil ha sex med en gang, så lever i håpet om å møte en som ønsker å bli kjent med meg som person, og ikke underlivet mitt😅 Anonymkode: 4fc86...d02 Ja, vi finnes. Har faktisk aldri hatt ONS, eller hatt sex med en person før jeg har blitt godt kjent med vedkommende. Jeg synes faktisk bli-kjent-fasen er undervurdert, og liker den ekstra "spenningen" med en sakte oppbygdning. Å ha tryggheten og det emosjonelle på plass mellom oss før sex skaper en helt annen sexopplevelse. Sex betyr noe mer for meg enn at pungen må tømmes... Endret 26. januar 2023 av Bombasi 8 2 3
Flintis Skrevet 26. januar 2023 #12 Skrevet 26. januar 2023 Druid skrev (54 minutter siden): Jeg er ikke villig til å kaste bort tiden på potensielle partnere før jeg har testet underlivet. Mesteparten av det andre er offentlig. jeg ser utseende ditt som du ønsker å presentere det, vi er her fordi du ikke umiddelbart er utålelig. Resten krever tid. Så siste del av den overfladiske vurderingen, er sex. (og sex forteller faktisk en del om deg som person; jeg kan f eks fortelle med en gang at våre to personligheter ikke vil passe sammen.) Bare tenker litt høyt rundt det du skriver. Jeg har ikke tenkt på sex som en overfladisk vurdering før, mer som endel av et forhold og etablering av dette. Har en sex har en kommet et stykke på veien og er den bra vil en gå videre. Blir den borte er det noe galt. Mulig jeg verdsetter sex mer enn det andre gjør. 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #13 Skrevet 26. januar 2023 1 minutt siden, ESFP said: Menn ønsker og knytter seg mest til kvinner gjennom sex og nærhet. Kvinner ønsker og knytter seg til en mann gjennom trygghet og følelsen av å bli sett. Hvem får sine behov oppfylt først? En moden mann vet dette, og vet at sexen blir bedre dess bedre den følelsesmessige tilknytningen er. En moden mann vet også at kvinnen sine behov for trygghet og føle seg sett er like vikitg som sine egne behov for nærhet og sex, og klarer derfor å vente til tryggheten er på plass. Ingen grunn til å male med så bred pensel som du gjør her. Både menn og kvinner er forskjellige og forholder seg til dette på ulike måter. Å insinuere at de menn som har andre behov og trekker andre konklusjoner enn deg (og muligens kvinner flest) er umodne, er i seg selv umodent og vitner om et mangelfullt perspektiv. Anonymkode: 0ffbd...eb8 4
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #14 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg ser heller ingen grunn til å vente med sex, rett og slett fordi det sier så mye om forutsetningene for et godt forhold. Det kan virke som om du, på lik linje med en del andre kvinner, er av den oppfatning at sexen går seg til uansett om man bare kjenner hverandre godt nok, så det er ingen grunn til å forhaste seg med den. Dette stemmer sikkert for mange hvis de er unge og uerfarne, men etter min erfaring gjelder det for voksne mennesker, like lite som på andre områder: Man vet bedre hvem man er, hva man liker og hva man er interessert i; man er ikke like tilpasningsdyktig, men søker en partner man er kompatibel med. Anonymkode: 0ffbd...eb8 Nei, det handler mer om at både seriøse og useriøse menn ofte oppfører seg likt. Dersom man ikke ønsker å opparbeide seg en voldsomt lang liste med sexpartnere i historikken så kan man ikke ligge med alle man møter på sin vei. Anonymkode: b7b96...973 6
ESFP Skrevet 26. januar 2023 #15 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ingen grunn til å male med så bred pensel som du gjør her. Både menn og kvinner er forskjellige og forholder seg til dette på ulike måter. Å insinuere at de menn som har andre behov og trekker andre konklusjoner enn deg (og muligens kvinner flest) er umodne, er i seg selv umodent og vitner om et mangelfullt perspektiv. Anonymkode: 0ffbd...eb8 Dette var selvsagt veldig generelt, men det er ikke noe nytt at størstedelen av menn "bonder" gjennom sex og kvinner gjennom trygghet. Sånn har det vært siden vi bodde i huler. Menn skal spre sin sæd og kvinner skal finne trygghet til seg selv og sitt barn. Ingenting galt med ulikhetene, men slik som verden er nå er det tryggest for kvinner å teste menn for å se om de evner å ta hensyn til kvinnen sine behov. En mann som finner en god balanse på dette, mener jeg er mer moden enn en mann som kun tenker på sine egne behov. 3 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #16 Skrevet 26. januar 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, det handler mer om at både seriøse og useriøse menn ofte oppfører seg likt. Dersom man ikke ønsker å opparbeide seg en voldsomt lang liste med sexpartnere i historikken så kan man ikke ligge med alle man møter på sin vei. Anonymkode: b7b96...973 Ser den. Jeg for min del bryr meg overhode ikke om hvor mange mine partnere har ligget med eller hvor mange jeg ender opp med å ligge med selv, så da er det en ikke-sak. Heldigvis har kvinnefrigjøringen gjort at de fleste ikke skammer seg over å akkumulere mange sexpartnere, hvis de ønsker det, på tross av enkelte høylytte menn og kvinner med reaksjonær seksualmoral. Anonymkode: 0ffbd...eb8 1
trøndermann38 Skrevet 26. januar 2023 #17 Skrevet 26. januar 2023 Jeg synes det beste er å vente til man kjenner hverandre litt 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #18 Skrevet 26. januar 2023 Sex medfører ikke lenger graviditet. Det betyr ikke at det er ikke er knyttet en hel masse følelser til det utover det rent seksuelle der og da. Noen er flinkere til å undertrykke disse eller rasjonalisere bort. Å tro at sex bare er en måte i bli kjent på er underkjennnelse av disse andre følelsene som nærhet og trygghet (tilknytning) hos seg selv, den andre eller begge to. Det er derfor helt naturlig å angre på ONS for mange, selv om det ikke er rasjonelt - også menn. Hilsen mann Anonymkode: 551ee...f3c 3
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #19 Skrevet 26. januar 2023 Har møtt to menn som ville vente med sex. Er dame og har alltid sex hvis de klaffer, men det gjorde ikke de. Anonymkode: 06ff1...c21
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #20 Skrevet 26. januar 2023 12 minutter siden, ESFP said: Dette var selvsagt veldig generelt, men det er ikke noe nytt at størstedelen av menn "bonder" gjennom sex og kvinner gjennom trygghet. Sånn har det vært siden vi bodde i huler. Menn skal spre sin sæd og kvinner skal finne trygghet til seg selv og sitt barn. Ingenting galt med ulikhetene, men slik som verden er nå er det tryggest for kvinner å teste menn for å se om de evner å ta hensyn til kvinnen sine behov. En mann som finner en god balanse på dette, mener jeg er mer moden enn en mann som kun tenker på sine egne behov. Ikke uenig her. Det blir selvsagt en balansegang hvor man må møtes på halvveien, så å si. Om man ikke er i stand til det, er man ikke kompatibel. Det har ikke nødvendigvis noe med modenhet å gjøre. Anonymkode: 0ffbd...eb8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå