Gå til innhold

Konfirmasjon, hvordan gjør dere det? Ønsker inspirasjon :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan skal selskapet deres være? Får ungdommen bestemme det meste selv?

Anonymkode: 14b63...729

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min ungdom (gutt) hadde ikke så mange ønsker eller krav til konfirmasjonen i fjor, eneste han IKKE ville ha var koldtbord og power point med masse pinlige bilder av han. Ellers fikk jeg frie tøyler. Han fikk være med å bestemme maten, og jeg spurte han om fargevalget var ok, noe det var :) 

Vi hadde thai-buffet der vi supplerte med litt pastasalat, focaccia og brød tilfelle noen var litt kresne. Hadde bord formet som en stor E, på den måten ble alle sittende samlet men med god plass :) 

Kjøpte hvit tykk papirduk på rull (genialt om noen søler, og så kunne vi bytte mellom middag og kaker), den heter Dunicel og fås kjøpt på Europris og staples hvertfall. Kjøpte også servietter fra Textile touch, tykt papir, nesten som stoff, og i fine duse farger. Kjøpte også lys fra Mrsmiccio som lager sååå mange fine lys :) 

Anonymkode: cff71...751

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt 3 konfirmasjoner og i alle tre har ungdommene kommet med ønsker og deltatt i varierende grad. Gutten gav meg egentlig frie tøyler, men den ene jenta var med i alle detaljer. De får bestemme mat selv fra alternativ (tapas, koldtbord, 3 retters m.m) og har også valgt lokalet sammen med oss.

Farger, pynt og sånn har vi funnet litt etter litt, noe gjenbruk. Har f.eks 30-40 små vaser liggende som er brukt alle gangene. 

Har alltid pyntet med mye bilder fra barndommen som jeg siden lager til album sammen med ungdommen.  

Vi bruker å ha ett eget gavebord hvor alle kort/gaver osv settes opp. Pengegaver passer en av foreldrene på. 

Utenom vanlig mat er det som har vært størst «suksee» hos oss vært ett snackbord. Trodde det skulle være noe for barna, men har vært minst like populært hos de voksne. Konfirmanten har funnet sine favoritt smågodt ting+ at vi har fylt på med litt flere ting som sjokolade, popcorn, saltstenger++ samt litt fine beger. Disse har folk tatt med seg til uteområdet i timene mellom middag og dessert når vi tar bilder og slikt.

Anonymkode: 838fc...b25

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt to konfirmanter, en gutt og en jente. De har vært med å bestemme det de ønsket for å si det sånn. Ingen av de hadde spesielt sterke meninger om hvordan selskapet skulle være egentlig. Vi kom med forslag og det syns de var greit, både i forhold til lokale, mat og pynt/tema.  Begge to hadde selskapet samme sted og hadde samme meny (koldt -og tapasbord). Vi la tidsforløpet opp på noe lunde samme måte med mat først, fotografering, kaker, gaveåpning og en film vi hadde satt sammen til de + ulike aktiviteter (laget kahoot til han og hadde et slags spørreskjema om henne). Hun elsker donuts, så det var vel egentlig hennes eneste "krav", at hun hadde lyst å ha det på kakebordet. Hos begge to hadde vi snacks i skåler (chips, saltstenger og salte nøtter) sammen med kakene. Det syns både konfirmantene og gjestene var midt i blinken sammen med de søte kakene 😉 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...