AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #1 Skrevet 25. januar 2023 Og også bruker det som unnskyldning for å si stygge ting? Kjenner du noen? Hva pleier du å svare? Jeg kjenner dessverre noen slike som sier stygge ting og sier at de må få lov å si meningen sin, men ikke faen om de tåler å få svar tilbake. Blir litt såret noen ganger. Anonymkode: 70524...215 5
klarinetta Skrevet 25. januar 2023 #2 Skrevet 25. januar 2023 Så de krever å få si sin mening, men andre får ikke lov til det samme? Sånne folk kutter jeg kvikt. 2 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #3 Skrevet 25. januar 2023 Min mor er sånn. Hun bare MÅ fortelle deg sannheten.. så er det selvsagt noe som at man har lagt på seg litt for mye, eller tatt av seg litt for mye, mulighets de nye gardinene ikke var så fine osv… alltid noe negativt.. Blir man lei seg så blir hun sur og snurt, man må da tåle å høre sannheten! Jeg treffer henne ikke mer enn jeg må for å si det slik. Anonymkode: a3649...d64 2 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #4 Skrevet 25. januar 2023 klarinetta skrev (3 minutter siden): Så de krever å få si sin mening, men andre får ikke lov til det samme? Sånne folk kutter jeg kvikt. Ja, de tåler ikke å få svar tilbake. Ja, prøver å ha lite med dem å gjøre. Anonymkode: 70524...215
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #5 Skrevet 25. januar 2023 Har noen sånne i nær familie. "Vi MÅ jo få si hva vi mener!" Må de? Hva koster det dem liksom å holde sine negative oppfatninger av andre mennesker for seg selv? Blir sprø av dem! Ok, så det er mine gamle foreldre. Det toppet seg her for noen år tilbake etter stikk mot meg, kona og barna våre gjennom en årrekke. De MÅ ha sterke meninger om andres kropper og livvstil, som selvfølgelig ikke er like bra som deres egen, den eksemplariske. Den de syns de må beundres for. DEN sorten, ja. Høye på sin egen fortreffelighet. Kryr av sånne her inne også. Kjenner DEN lusa på gangen. Men jeg "slo i bordet" til slutt og fortalte dem hva jeg syntes om dette i et langt brev. De ble dødelig fornærmet. "Hva? Vi kan jo ikke være helt SELVUTSLETTENDE!?" (Som om det DEFINERER dem hvordan de kritiserer alt og alle. Som om det er avgjørende for deres selvrespekt å opphøye seg selv ved å rakke ned på andre.) Det spøker i bakgrunnen ennå. Det stopper aldri. Anonymkode: 25d3f...b8f 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #6 Skrevet 25. januar 2023 Slike folk har ikke helt riktig innstilte sosiale antenner. Det er greit nok å være ærlig og si hva man mener, men man må kunne gjøre en vurdering på hvordan denne sannheten påvirker mottaker. Anonymkode: 1bb54...a39 4
lille_fiol Skrevet 25. januar 2023 #7 Skrevet 25. januar 2023 Tenker at de er jævli slitsomme i lengden.... 4 1
Gjest Agent smith Skrevet 25. januar 2023 #8 Skrevet 25. januar 2023 Slitsomme arrogante jævler. De fleste med normale sosiale antenner skjønner at man ikke alltid må si det Man mener
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #9 Skrevet 25. januar 2023 Tenker det er mennesker som ikke eier et snev av selvinnsikt eller empati for andre. Det er folk man helst ikke vil være så mye med, for all negativiteten suger energien ut av en. Anonymkode: 0e0ee...35e 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #10 Skrevet 25. januar 2023 Jeg sier at de kan holde det for seg selv. Anonymkode: 9afe6...f89
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #11 Skrevet 25. januar 2023 Fuck off, sier jeg. Spurte faktisk ikke om din mening sier jeg til dem. Anonymkode: a2ed9...ece
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #12 Skrevet 26. januar 2023 Jeg har dessverre ett par sånne familie-medlemmer, og da er det selvfølgelig veldig vanskelig å unngå dem til enhver tid. De kan for eksempel finne på å kalle folk for TJUKKEN eller FEITEN rett til ansiktet på dem. Eller hvis dem legger merke til noen på TV, som de mener har noen kilo for mye på kroppen. Så kan de for eksempel si "det er jo forbanna EKKELT med sånne feite folk! Synes ikke du også de?" samtidig som de ser på noen i familien som de mener er litt for tjukke. Dette kan de le av, fordi det visstnok er "utrolig morsomt" med den dritten de nettopp har sagt. Man kan selvfølgelig ikke bare overse slik drittsekk-oppførsel, og håpe på at dem kutter ut av seg selv hvis de aldri får noen oppmerksomhet. Denne stillheten bruker de jo bare til å komme med enda mer dritt. Man kan heller ikke si Holdt kjeft! og forvente at dem faktisk klapper igjen søppel-kjeften deres. Dette kommer bare til å ha stikk motsatt effekt, og de begynner å sutre over at folk visstnok har vært "slemme" mot den stakkarslige lille dem. Når de snakker om dette til andre de kjenner, så kan de selvfølgelig påstå at de som hadde sagt "hold kjeft!" vissstnok hadde fått ett raseri-anfall, og at folk er så sinte hele tiden. Andre folk har jo ikke vært til stede i det selve episoden finner sted, så de har jo bare denne ene personen sin versjon av hva som liksom skal ha skjedd der. Anonymkode: ca564...7fa 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #13 Skrevet 26. januar 2023 Har hatt et par sånne venner hvor det å ytre deres, gjerne hatefulle eller sårende mening, har vært viktigere enn alt annet. Spesielt om de kan tråkke ned på meg samtidig, er jo bare derfor de gjør det. Hva er ellers vitsen med å si ting som sårer andre, man blir ganske alene av det. Anonymkode: 6bc6d...e6a 2
Sommer2464 Skrevet 26. januar 2023 #15 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har hatt et par sånne venner hvor det å ytre deres, gjerne hatefulle eller sårende mening, har vært viktigere enn alt annet. Spesielt om de kan tråkke ned på meg samtidig, er jo bare derfor de gjør det. Hva er ellers vitsen med å si ting som sårer andre, man blir ganske alene av det. Anonymkode: 6bc6d...e6a Du trenger da ikke være venn med de hvis de er sånn.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #17 Skrevet 26. januar 2023 Moren min er sånn og søsteren. Ingen av de tåler å høre noe selv da er det full krig. Jævlig slitsomme energivampyrer. Minimal til null kontakt er eneste utvei. Anonymkode: 2dad0...2a6
Amossa Skrevet 26. januar 2023 #18 Skrevet 26. januar 2023 En av mine nærmeste venninner er sånn. Hun kaller det for å være ærlig. Vi har diskutert det mange ganger, og jeg har prøvd å forklare henne at man ikke behøver å utbasunere sin mening hele tide, og at hun sårer folk. Politiske meninger og sånt, er helt ok. Men å kommentere og si sin mening om folks klær, hårfrisyrer, hus og interiør - er ikke greit. Med mindre en person spør deg om meningen din, bør du tie. I det minste bruke kløkt og sunn fornuft for å ikke såre noen.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #19 Skrevet 27. januar 2023 Hadde folk flest sluttet å bry seg i hytt og pine med sine negative meninger, så hadde faktisk verden vært et bedre sted. Anonymkode: 6dd66...237
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #20 Skrevet 27. januar 2023 Folk får absolutt mene hva de vil, men de har ikke krav på å fortelle det til andre, og andre har ingen plikt til å høre på. Mitt råd er å fysisk gå bort. Fra samtalen eller situasjonen. Hvis de spør, så sier jeg at jeg ikke ønsker å delta i drittsnakking, eller at jeg ikke vil ta del i en sånn negativ samtale (eller tilsvarende, litt avhengig av hva som ble sagt). I ettertid kommer en samtale om at jeg ikke vil at de skal fortelle disse "meningene" til meg, og dersom det er et problem for dem så orker jeg ikke å være sammen med dem. Da ligger ballen hos dem, og jeg agerer etter hvordan de oppfører seg. Anonymkode: e4978...f26 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå