AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #1 Skrevet 25. januar 2023 Fikk opp et Facebook-varsel om at en dame jeg har hatt god kontakt med i Facebook-grupper har likt en av mine bildekommentarer. Synes det var rart, for jeg laster "aldri" opp bildekommentarer. Fant ut at det var en selfie jeg lastet opp ifjor våres i en singelgruppe. Bildet ble lastet opp under et tema. Hvis man vil ha personen som lastet opp et bilde svarer man bekreftende på det, åpent i gruppa så alle ser det. Hun har ikke skrevet noen kommentar, bare likt, vanlig liker, ikke hjerte. Mulig at jeg er dum, men jeg tenker jo at hun signaliserer interesse. Hvis det var et bilde jeg lastet opp i dag kunne det kanskje vært litt vennskapelig, men dristig mtp temaet, jeg kunne trodd at hun er mer interessert enn hun er osv. Nå virker det mer som åpenbar interesse. Virker som at vi liker hverandre, men det er et par faktorer som gjør oss usikre på hele greia, og det er ting som hun åpenbart er bevisst på selv, kanskje hun tenker at jeg ikke er så interessert pga det osv, men så liker hun meg og prøver å vise interesse, vil se hvordan jeg responderer osv. Anonymkode: 403aa...bbe
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #2 Skrevet 25. januar 2023 Tjaa… altså, jeg synes det er et svakt signal på interesse. Men noen er jo så forsiktige og våger kanskje ikke å ta det første steget ved å kontakte deg. Dersom du har ett øye for henne, så hadde jeg absolutt prøvd å bli kjent med henne og funnet ut om dere er en god match Anonymkode: 85479...966 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #3 Skrevet 25. januar 2023 Noen tanker om det å sende venneforespørsel? Da må jeg kanskje følge opp med en melding? Vi har møttes én gang, på et treff for et par år siden, men fikk dessverre ikke snakket så mye med henne den gangen. Utenom det har vi bare hatt en god og litt fleipete tone i gruppene. Anonymkode: 403aa...bbe
svartkatt Skrevet 25. januar 2023 #4 Skrevet 25. januar 2023 Har dere ikke kontakt på Messenger? Hvorfor ikke starte der? Bli bedre kjent.. om du vil da.. 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #5 Skrevet 25. januar 2023 En venneforespørsel er innafor! Og da hadde jeg nok også sendt en mld for å bli bedre kjent. Jeg foretrekker selv å være litt frampå, spesielt hvis den andre parten ikke er det. Jeg syns det kan være best for deg å finne ut så raskt som mulig om dette er en som er interessert i deg, sånn at du slipper å være usikker Anonymkode: 85479...966 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #6 Skrevet 25. januar 2023 Nei, ingen kontakt på Messenger eller på tomannshånd annet sted, bare fleipa (flørta?) åpent i gruppene. Vet at hun har blitt Facebook-venn med en dame som var på treffet, og jeg tror ikke at de kjente hverandre før treffet, så hun er kanskje ikke så restriktiv på det. Men så er jeg mann. Jeg tror egentlig at en venneforespørsel er ok etter så lang tid, men så er det det å evt følge opp med mld osv. Mulig at jeg bør kaste meg ut i det, men samtidig usikker pga disse faktorene. Jeg kan kanskje si hva det gjelder, det er alder og bosted, og så har hun forsåvidt barn også. To ganske ulike livssituasjoner. Anonymkode: 403aa...bbe
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #7 Skrevet 25. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, ingen kontakt på Messenger eller på tomannshånd annet sted, bare fleipa (flørta?) åpent i gruppene. Vet at hun har blitt Facebook-venn med en dame som var på treffet, og jeg tror ikke at de kjente hverandre før treffet, så hun er kanskje ikke så restriktiv på det. Men så er jeg mann. Jeg tror egentlig at en venneforespørsel er ok etter så lang tid, men så er det det å evt følge opp med mld osv. Mulig at jeg bør kaste meg ut i det, men samtidig usikker pga disse faktorene. Jeg kan kanskje si hva det gjelder, det er alder og bosted, og så har hun forsåvidt barn også. To ganske ulike livssituasjoner. Anonymkode: 403aa...bbe Mener du altså at dere bor på forskjellige steder (kanskje en del avstand) og at der er en aldersforskjell? Dersom dette ikke plager deg forsåvidt, så syns jeg du fortsatt skal sende en mld og venneforespørsel. jeg har full forståelse for at det er ubehagelig å ta initiativ, for tenk om man blir avvist? Det gjør vondt…. Men tenker det er viktig å bare gi det et forsøk og finne ut om det er noe mellom dere. Anonymkode: 85479...966
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #8 Skrevet 25. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mener du altså at dere bor på forskjellige steder (kanskje en del avstand) og at der er en aldersforskjell? Dersom dette ikke plager deg forsåvidt, så syns jeg du fortsatt skal sende en mld og venneforespørsel. jeg har full forståelse for at det er ubehagelig å ta initiativ, for tenk om man blir avvist? Det gjør vondt…. Men tenker det er viktig å bare gi det et forsøk og finne ut om det er noe mellom dere. Anonymkode: 85479...966 Jeg heller mot å sende en mld på Messenger, men usikker på hva jeg skal starte med, det å følge opp, sørge for at det ikke stopper opp osv, men hvis hun synes at jeg er teit, så er det jo egentlig ingen krise. Jeg er bare ikke vant til å kontakte damer, men jeg er ikke helt uerfaren heller. Vi bor ikke så langt fra Oslo, men på to forskjellige kanter. Er ikke Oslo og Trondheim liksom. Jeg har truffet flere damer på hennes alder, men usikker på hvor realistisk det er med noe langvarig. Skulle virkelig ønske at aldersforskjellen var fem år mindre enn den er. Anonymkode: 403aa...bbe
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #9 Skrevet 25. januar 2023 Kan jeg spørre om hva aldersforskjellen er? Før jeg skal date noen/sende mld så pleier jeg å tenke ut ulike ting å spørre om, slik at samtalen ikke dør ut. Alt fra hobbyer, familie, jobb, hva ser du etter i en mann, hva har man gjort ila dagen. Også spørre litt mer konkrete spm - trives du i jobben, har du mange søsken osv. Etter å ha spurt om flere ting, så kan man jo fort forstå om hun er interessert eller ikke. Man kan også flørte litt, gi noen komplimenter og se hva slags respons du får for å bli mer sikker på om hun er interessert eller ikke. Anonymkode: 85479...966
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #10 Skrevet 25. januar 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Kan jeg spørre om hva aldersforskjellen er? Før jeg skal date noen/sende mld så pleier jeg å tenke ut ulike ting å spørre om, slik at samtalen ikke dør ut. Alt fra hobbyer, familie, jobb, hva ser du etter i en mann, hva har man gjort ila dagen. Også spørre litt mer konkrete spm - trives du i jobben, har du mange søsken osv. Etter å ha spurt om flere ting, så kan man jo fort forstå om hun er interessert eller ikke. Man kan også flørte litt, gi noen komplimenter og se hva slags respons du får for å bli mer sikker på om hun er interessert eller ikke. Anonymkode: 85479...966 Jeg er ikke helt sikker på aldersforskjellen, men er nok rundt ti år, heller i underkant enn overkant. Har kontaktet henne og det virker ikke så lovende. Fått et par komplimenter, som virker troverdige, men tviler på at hun er interessert. Anonymkode: 403aa...bbe
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #11 Skrevet 25. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg er ikke helt sikker på aldersforskjellen, men er nok rundt ti år, heller i underkant enn overkant. Har kontaktet henne og det virker ikke så lovende. Fått et par komplimenter, som virker troverdige, men tviler på at hun er interessert. Anonymkode: 403aa...bbe Ok. Så alle tolkningene du gjorde deg i åpningsinnlegget var altså feil. Anonymkode: 68475...0e1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #12 Skrevet 25. januar 2023 Men så flott, da har du fått en følelse og inntrykk som gir et svar på hva du skal/skal ikke med henne Anonymkode: 85479...966
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #13 Skrevet 25. januar 2023 Ja, greit med en avklaring. Går greit når jeg føler at det var hun som var litt ubetenksom. Har ikke akkurat avvist meg, og jeg var ikke så veldig direkte heller, men hun skjønte nok tegninga og tok ikke så lang tid før hun nevnte aldersforskjellen. Jeg har egentlig avsluttet samtalen og kommer nok ikke til å kontakte henne igjen. Anonymkode: 403aa...bbe 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #14 Skrevet 26. januar 2023 Spørs jo helt hva kommentaren er da. Stor forskjell på om det er en like fordi du har skrevet at vi må ta vare på miljøet, eller om det er en kommentar der du skriver du er singel Anonymkode: fca84...a83 1
Kipling Skrevet 26. januar 2023 #15 Skrevet 26. januar 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Fikk opp et Facebook-varsel om at en dame jeg har hatt god kontakt med i Facebook-grupper har likt en av mine bildekommentarer. Synes det var rart, for jeg laster "aldri" opp bildekommentarer. Fant ut at det var en selfie jeg lastet opp ifjor våres i en singelgruppe. Bildet ble lastet opp under et tema. Hvis man vil ha personen som lastet opp et bilde svarer man bekreftende på det, åpent i gruppa så alle ser det. Hun har ikke skrevet noen kommentar, bare likt, vanlig liker, ikke hjerte. Mulig at jeg er dum, men jeg tenker jo at hun signaliserer interesse. Hvis det var et bilde jeg lastet opp i dag kunne det kanskje vært litt vennskapelig, men dristig mtp temaet, jeg kunne trodd at hun er mer interessert enn hun er osv. Nå virker det mer som åpenbar interesse. Virker som at vi liker hverandre, men det er et par faktorer som gjør oss usikre på hele greia, og det er ting som hun åpenbart er bevisst på selv, kanskje hun tenker at jeg ikke er så interessert pga det osv, men så liker hun meg og prøver å vise interesse, vil se hvordan jeg responderer osv. Anonymkode: 403aa...bbe Send en melding og si noe som ikke krever svar, men som er åpent for det. Er hun interessert så kommer hun til å følge opp kontakten. Ta det derifra.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #16 Skrevet 26. januar 2023 Du kan sende henne en melding om at når hun er på dine kanter må hun gi deg et vink, så kan dere ta en kaffe sammen. Hvis det ikke blir noe respons på det, avventer du. Det er bare hyggelig, og et kompliment, at du viser interesse for henne, så lenge du ikke er påtrengende og ikke tar et nei for et nei. Kanskje hun tror du bare tenker på noe kortsiktig på grunn av aldersforskjellen, så det er viktig at du fokuserer på at hun virker hyggelig og interessant, og ikke for mye på seksuell interesse. Mange kvinner er så vant til at menn kun vil ha yngre damer at de ikke skjønner at det kan være seriøs interesse der. Anonymkode: 4ac63...4bd
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #17 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Spørs jo helt hva kommentaren er da. Stor forskjell på om det er en like fordi du har skrevet at vi må ta vare på miljøet, eller om det er en kommentar der du skriver du er singel Anonymkode: fca84...a83 Må nok lese første innlegget om igjen. Anonymkode: 403aa...bbe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå