Gå til innhold

når daten har fått følelser men ikke du

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er dette for deg? 

har møtt en fyr 6 ganger nå, og i går sa han at blir litt bekymra og nervøs når det går lenge mellom hver gang jeg sender melding. Han sov visst også lite fordi han lå våken fordi han skulle møte meg dagen etter. Han har slettet profilen sin på dating-appen. Jeg selv har ikke fått følelser for han, og opplever dette som selfølgelig et kompliment, men blir synes det er litt ubehagelig også.. 

Hvordan er det for dere når en dere dater har sterke følelser, men du har ikke se samme følelsene? er det en turn-off for dere også å ikke være på bølgelengde her? 

Anonymkode: 6acd9...a58

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er turn off for deg med interesse så er du ikke interessert og bør skåne ham og ende det. Han høres både fin og ærlig ut.

Anonymkode: bce23...321

• Liker 11
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Kommer an på hva slags følelser det er.. 🤷

Skrevet

Jeg ville syntes det ble litt kleint med en slik bekymring etter kun 6 dates. Og jeg tror ikke det handler så mye om å ha fått følelser da, for hvor lenge har man hatt kontakt når det er blitt 6 dates. 1 mnd? Jeg ville fryktet at det kunne vært et unormalt kontrollbehov.

Anonymkode: d4047...32c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ville syntes det ble litt kleint med en slik bekymring etter kun 6 dates. Og jeg tror ikke det handler så mye om å ha fått følelser da, for hvor lenge har man hatt kontakt når det er blitt 6 dates. 1 mnd? Jeg ville fryktet at det kunne vært et unormalt kontrollbehov.

Det er da slettes ikke umulig eller uvanlig å få følelser for et annet menneske etter 6 dater

Anonymkode: d444c...bae

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg fikk sterke følelser etter 2 dater, men kjente det allerede etter første. Så at 6 dates er så voldsomt lite for å få følelser er jeg veldig uenig i, har man møtt noen 6 ganger, så er det mer enn nok tid til å vite om den personen er noe å satse på 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er da slettes ikke umulig eller uvanlig å få følelser for et annet menneske etter 6 dater

Anonymkode: d444c...bae

Nei det er ikke umulig eller uvanlig, men det er heller ikke trenden i dag når så mange menn (og kvinner) bruker måneder og år på å finne ut om de føler noe for noen. At noen vet og kjenner følelser betyr ikke at det også gjelder alle de som egentlig bare er betatt, forelsket i forelskelsen, og flyter på urealistiske fantasier om et menneske de ikke egentlig kjenner.

• Liker 1
Skrevet
Arild37 skrev (1 time siden):

Jeg fikk sterke følelser etter 2 dater, men kjente det allerede etter første. Så at 6 dates er så voldsomt lite for å få følelser er jeg veldig uenig i, har man møtt noen 6 ganger, så er det mer enn nok tid til å vite om den personen er noe å satse på 

Jeg syns det er rart, for man kjenner igrunn ikke vedkommende nok til å vite det etter bare 6 dates. Hvorfor tror du de aller fleste forhold ryker innen det er gått 18 måneder?

Skrevet

Hadde blitt lei meg og følt meg som en idiot om jeg var han egentlig. Dessverre erfaring at menn ikke dumper selv om de ikke gjengjelder følelsene og fortsetter å treffe meg. Selv føles det totalt feil ut om jeg har møtt en 6 ganger og gjerne hatt sex noen ganger og han tydelig har følelser mens jeg liker selskapet men ellers er nummen, har alltid brutt det av da. Senest nå i oktober da fyren tydelig hadde fått følelser og jeg ikke

Anonymkode: 3e06c...9b0

Skrevet

Hvorfor møter du vedkommende fortsatt? 
Du burde avklare på forhånd at du er ute etter «gøy».

Anonymkode: 28809...e39

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg syns det er rart, for man kjenner igrunn ikke vedkommende nok til å vite det etter bare 6 dates. Hvorfor tror du de aller fleste forhold ryker innen det er gått 18 måneder?

Følelser er ikke nødvendigvis rasjonelt eller kan styres, og som regel vanskelig å beskrive hvorfor de er der. Hadde man ikke kunne utvikle følelser før man kjente personen, så måtte man datet i et år minst, uten følelser, det høres trist og kjedelig ut. Noen ganger må man ta sjanser, selv om den sjansen er at det fort kan ryke før det har gått 18mnd 

• Liker 1
Skrevet
Arild37 skrev (2 timer siden):

Følelser er ikke nødvendigvis rasjonelt eller kan styres, og som regel vanskelig å beskrive hvorfor de er der. Hadde man ikke kunne utvikle følelser før man kjente personen, så måtte man datet i et år minst, uten følelser, det høres trist og kjedelig ut. Noen ganger må man ta sjanser, selv om den sjansen er at det fort kan ryke før det har gått 18mnd 

helt enig. jeg og en jeg møtte på reise ble hodestups forelsket etter 4 dager. Hadde gifta meg med han på flekken om han hadde spurt 😅 totalt irrasjonelt og lite fornuftig, men såå herlig når livet er sånn iblant! man må ta sjanser og leve med hjertet. 

til sammenligning er han jeg dater veldig kompitable på alle måter, så han hadde vært et fornuftig og veldig smart valg for meg. Men jeg har bare ikke de romantiske følelsene, og det er jo veldig synd.. men kan ikke styre det, og jeg ønsker ikke å starte et forhold kun basert på vennskap. 

-TS

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor møter du vedkommende fortsatt? 
Du burde avklare på forhånd at du er ute etter «gøy».

Anonymkode: 28809...e39

Jeg er ikke ute etter bare «gøy», det har jeg ikke sagt her heller. Kvinneguiden er dobbeltmoralsk altså.. gir man opp en fin fyr for lett får man tyn for å ikke «gi det er sjanse» eller «gi det tid». Så det er det jeg gjør da, fordi jeg liker fyren - gir han en sjanse. Dessverre finnes det ingen knapp man kan skru på for å få følelser, skulle ønske det..og folk sier at følelser kan komme etterhvert. Jeg vet ikke om det er slik for meg, rett og slett. men vurderer å kaste inn håndkleet når jeg ikke kan gjeldende dette, og tror det ikke vil skje heller. 

-TS

• Liker 2
Skrevet

Jeg droppet nylig en fyr jeg har truffet 4-5 ganger pga dette. Jeg likte han som person, men følte meg ikke tiltrukket romantisk. Jeg vet ikke om jeg kunne fått følelser for han eller ikke, men måtte bare avvise han. Det bla bare creepy for meg at han la ut om hvor mye han ville ha meg, sendte meldinger og maste på meg hele tiden og ikke virket å bry seg om jeg følte det samme for han. Jo mer på meg han var, jo mer irritert ble jeg. 

Anonymkode: a95cd...d4b

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hadde blitt lei meg og følt meg som en idiot om jeg var han egentlig. Dessverre erfaring at menn ikke dumper selv om de ikke gjengjelder følelsene og fortsetter å treffe meg. Selv føles det totalt feil ut om jeg har møtt en 6 ganger og gjerne hatt sex noen ganger og han tydelig har følelser mens jeg liker selskapet men ellers er nummen, har alltid brutt det av da. Senest nå i oktober da fyren tydelig hadde fått følelser og jeg ikke

Anonymkode: 3e06c...9b0

uff ja.. det er en vond følelse å avslutte og gi den beskjeden også =/  hater å dumpe noen. tror jeg trenger å bli litt tøffere der også..

-TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

helt enig. jeg og en jeg møtte på reise ble hodestups forelsket etter 4 dager. Hadde gifta meg med han på flekken om han hadde spurt 😅 totalt irrasjonelt og lite fornuftig, men såå herlig når livet er sånn iblant! man må ta sjanser og leve med hjertet. 

til sammenligning er han jeg dater veldig kompitable på alle måter, så han hadde vært et fornuftig og veldig smart valg for meg. Men jeg har bare ikke de romantiske følelsene, og det er jo veldig synd.. men kan ikke styre det, og jeg ønsker ikke å starte et forhold kun basert på vennskap. 

-TS

Ser den. Men for å dra en anekdote fra meg igjen. Var jeg som utviklet følelser først, og vi startet alt som en vennskapelig flørt, så var jo litt følelser fra henne, selv om hun holdt igjen, tok meg 4mnd før vi var på samme plan, og vi har det veldig fint sammen nå❤️ Jeg var nære med å gi opp, men glad jeg ikke gjorde det, kjempet for det jeg ville ha 

Skrevet
Arild37 skrev (1 time siden):

Ser den. Men for å dra en anekdote fra meg igjen. Var jeg som utviklet følelser først, og vi startet alt som en vennskapelig flørt, så var jo litt følelser fra henne, selv om hun holdt igjen, tok meg 4mnd før vi var på samme plan, og vi har det veldig fint sammen nå❤️ Jeg var nære med å gi opp, men glad jeg ikke gjorde det, kjempet for det jeg ville ha 

så fint 💕 hvordan møttes dere? 

Han her har jeg møtt gjennom Happn. Synes det er litt vanskelig å ha en vennskapelig flørt gående over lang tid, når rammen rundt er «dating». Blir forventninger om hva som skal skje etter et visst antall treff..

Skrevet

Jeg har ikke vært i samme situasjon som deg men har vært i andre enden. Lurer på om du kan gå litt inn på hvorfor du syns det er for mye å slette profilen sin osv etter 6 dates? Er du fortsatt aktiv på din og åpen for å date andre, i såfall hvorfor? Klarer du å få følelser hvis du fokuserer på flere av gangen? 

Anonymkode: c124f...262

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

De fleste forhold ryker når nyforelskelsen går over og de rosa brillene forsvinner, vanligvis tar dette 6-24 måneder. Derfor er det dumt å ta store avgjørelser som å flytte sammen eller få barn i denne perioden. Men hvor raskt følelsene eventuelt kommer varierer veldig.

Jeg bruker lang tid, forelsker meg nesten aldri, og følelsene kommer veldig gradvis, mens andre blir truffet av lynet på tredje daten. Vanligvis er det også menn som får følelser først, så jeg er så vant til TS' situasjon at jeg ikke stresser med det. 

Anonymkode: 15dc6...af5

Skrevet

Han har vel den dårlige magefølelsen som vi kvinner også har av og til, og derfor ligger han våken og bekymrer seg. Han har antagelig innerst inne skjønt at det kun er et tidsspørsmål før du avviser ham.

Anonymkode: 055e7...b64

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...