Gå til innhold

Har du forsøkt spise bare 1-2 måltider om dagen? Hvordan fungerte det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du forsøkt spise bare 1-2 måltider om dagen? Hvordan fungerte det?

Tenker selvfølgelig spise den kalorimengden jeg trenger, bare færre måltider.

Anonymkode: fb117...0a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spiser bare to måltider om dagen. Går helt fint det. 

Anonymkode: eee09...656

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg spiser bare to måltider om dagen. Går helt fint det. 

Anonymkode: eee09...656

Glemte spørre: Når spiser du måltidene?

Anonymkode: fb117...0a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det mye fordi jeg periodefaster mye. Spiser kanskje bare middag og et par knekkebrød til kvelds.  Har 3-4 kg jeg ska kvitte meg med. 

Anonymkode: 435f1...dec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Glemte spørre: Når spiser du måltidene?

Anonymkode: fb117...0a0

Første klokken 14 siste klokken 18

Anonymkode: eee09...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig varierende, men de dagene jeg ikke har matlyst så spiser jeg kun middag. Klarer meg fint med det, men er nok ikke mer enn en gang i uka altså. Resten er på 2-3 hovedmåltider med noen mellommåltider. Drikker mye væske/vann så sulten ikke vedvarer konstant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg spiser to ganger om dagen. Første gangen på formiddagen en gang (når jeg blir sulten), og middag klokken 20.

Dette fungerer fint for meg. Jeg har aldri vært en som må spise hele tiden, og hadde aldri klart 4-5 måltider på en dag.

Endret av Million
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller veldig liten rolle når du spiser og hvor ofte, så lenge du holder deg innenfor budsjettet. Slik fasting du beskriver kan fungere fint for å begrense inntaket for de som ønsker å spise seg ordentlig god og mett. Jeg holdt på med det i mange år. Nå har jeg derimot en jobb som krever at jeg legger det opp litt annerledes. Alle de ulike diettene er jo bare ulike strategier til hvordan begrense kaloriinntaket. Noen liker lavkarbo andre foretrekker faste osv. 

Anonymkode: d933f...870

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser også bare to måltider, frokost/lunsj sånn ca. 10-12 og middag i 18-20-tiden. Er aldri sulten utenom.

Anonymkode: 7fb1b...d22

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser 1-2 ganger i døgent. Begge måltider er mellom 15 og 23 engang. Spiser om jeg er sulten og det går helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser kun to måltider i ukedagene. Frokost/lunsj rundt 13:00 - 14:00 og middag rundt 19:30. Sjelden sulten utenom det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser som oftest bare 2 ganger. Det er ikke noe jeg har prøvd på, det er bare slik jeg naturlig blir sulten.

Frokost klokka 10:00. Middag 16:30. Blir vanligvis ikke sulten utover det.

Anonymkode: 976c7...79a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg jobbet som nattevakt og skulle ned i vekt, så spiste jeg 3 måltider. 

Spiste et lite måltid på nattevakt (yoghurt og frukt eller et par knekkebrød), sov da jeg kom hjem, spiste middag som første måltid. Før vakt igjen ble det gjerne en yoghurt, frukt, knekkebrød. Av og et eple eller lignende som mellommåltider. 

Jeg syns det fungerte bedre med få måltider. Spiste ca det samme så da slapp jeg sjekke og telle kalorier.i tillegg slapp jeg å tenke på mat hele tiden, som "hva er neste måltid". Lett å la seg friste da.

Anonymkode: f7895...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanligvis 1 gang pr dag, spiser på ettermiddag/kvelden (ca kl 6-8)så jeg slipper søtsuget og er mett på natten

Anonymkode: e1b33...59e

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste 1- 2 måltider daglig da jeg var fra 20 - 30. Var ikke bra for meg. Radmager, og kjente jo at jeg ble slapp i løpet av arbeidsdagen. Etter at jeg ble gravid og fikk barn, gikk jeg over til frokost, lunsj og middag. Da ble kroppen min gladere, selv om jeg sliter litt med å få i meg frokost. 

Anonymkode: eeab9...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg spiser 4 måltider hver dag, men raser ned i vekt pga spiser sunn mat. Tenker jeg må stabilisere vekten så jeg ikke raser mer ned nå, kan 2 måltider hjelpe?

Anonymkode: 2b1a3...595

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Spiste 1- 2 måltider daglig da jeg var fra 20 - 30. Var ikke bra for meg. Radmager, og kjente jo at jeg ble slapp i løpet av arbeidsdagen. Etter at jeg ble gravid og fikk barn, gikk jeg over til frokost, lunsj og middag. Da ble kroppen min gladere, selv om jeg sliter litt med å få i meg frokost. 

Anonymkode: eeab9...75b

Du ble i så tilfelle radmager av å spise for lite, ikke av hvor ofte eller når du spiste. Snørr og bart osv 😅

Anonymkode: d933f...870

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg spiser 4 måltider hver dag, men raser ned i vekt pga spiser sunn mat. Tenker jeg må stabilisere vekten så jeg ikke raser mer ned nå, kan 2 måltider hjelpe?

Anonymkode: 2b1a3...595

Jeg orker ikke.. 

Det handler ikke om når og hvor ofte du spiser, men hvor mye totalt sett. 

Anonymkode: d933f...870

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg orker ikke.. 

Det handler ikke om når og hvor ofte du spiser, men hvor mye totalt sett. 

Anonymkode: d933f...870

Så hvis jeg spiser litt mer 2 måltider så vil det hjelpe ok. Kroppens eget hormonsystem har vel ingenting å si når man faster heller da?

Anonymkode: 2b1a3...595

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...