Gå til innhold

Hvordan skal jeg oppfatte dette?

AnonymBruker
 Del

Anbefalte innlegg

Spørsmål til dere gutter:

Jeg har en eks som det ble slutt med på grunn av prioriteringer, alt av følelser og ting var der. Men prøvde og planla om og få det til og funke, men til slutt sa det stopp for han. Han klarte ikke mer. Han ville prioritere sitt og få livet på stell før han skulle binde seg med noen. Han var ferdig sa han. 

Så møter jeg han på en fest to uker senere. I disse to ukene hadde vi INGEN kontakt. Der går han bort og spør venninna mi om hvorfor jeg ikke hilser på han, også når venninna mi spør hva greia mellom oss er sier han «vi er ferdige.» 

Men litt senere møter jeg på han og da begynner han og råkline med meg, når jeg sier jeg fortsatt har følelser og elsker han sier han det samme tilbake. Han hadde også sagt til en kompis at han fortsatt hadde følelser for meg. Når han kommer hjem i fra denne festen sender han meg snap. En helt vanlig tørrsnap. For og få kontakten med meg tilbake.

Dagen etter sender han også snap til venninna mi for og få kontakt tilbake. Videre er alt bare tørr snapping, men små meldinger om ting har gjør i ny og ne. Om han kjører forbi meg så er det filter med navnet, og når jeg prøver og flørte skriver han at han er enig men stille.

Altså er denne gutten ferdig, eller prøver og virke det? Kom med egne eksempler ❤️❤️

Anonymkode: 9c509...5db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han virker å være ferdig, men fant ut at livet som singel ikke var den dansen på roser som han først antok, og han bruker deg og din oppmerksomhet til å døyve sin egen ensomhet og sin egen situasjon, samt holder deg varm i tilfelle han finner ut at han vil komme tilbake til deg. I bestefall har han vel et ønske om sex med deg også, mens han overvåker markedet hans videre. 

For å si det slik så høres det ut som om at han pleier sitt eget ego på din bekostning, og utnytter deg på veien. 

Vil du ha han tilbake? Isåfall ikke gå rundt grøten. Be han ta valget om å enten komme tilbake eller holde seg unna slik at du får gå videre, og la dette være det siste valget han tar.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (11 minutter siden):Han virker å være ferdig, men fant ut at livet som singel ikke var den dansen på roser som han først antok, og han bruker deg og din oppmerksomhet til å døyve sin egen ensomhet og sin egen situasjon, samt holder deg varm i tilfelle han finner ut at han vil komme tilbake til deg. I bestefall har han vel et ønske om sex med deg også, mens han overvåker markedet hans videre. 

For å si det slik så høres det ut som om at han pleier sitt eget ego på din bekostning, og utnytter deg på veien. 

Vil du ha han tilbake? Isåfall ikke gå rundt grøten. Be han ta valget om å enten komme tilbake eller holde seg unna slik at du får gå videre, og la dette være det siste valget han tar.

Jeg vil gjerne ha han tilbake, men føler meg ikke 100% klar selv selvom det eneste jeg vil er og være med han. Ikke ta ting fort, men bare henge litt i ny og ne. Fordi vi gikk veldig fort frem, og han har gitt meg beskjed om at han er alt for opptatt. Det jeg egentlig håper er at vi har sånn smålig kontakt også finner vi ut av det om noen måneder. Eller hva hadde du gjort? Ventet og sett eller sendt en siste melding?

Takk for godt svar❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg vil gjerne ha han tilbake, men føler meg ikke 100% klar selv selvom det eneste jeg vil er og være med han. Ikke ta ting fort, men bare henge litt i ny og ne. Fordi vi gikk veldig fort frem, og han har gitt meg beskjed om at han er alt for opptatt. Det jeg egentlig håper er at vi har sånn smålig kontakt også finner vi ut av det om noen måneder. Eller hva hadde du gjort? Ventet og sett eller sendt en siste melding?

Takk for godt svar❤️

Du skriver:

Han gjorde det slutt med deg fordi han ville prioritere livet sitt. 

Han var ferdig.

Han er ferdig.

Han er ikke like "på" som han burde. 

Han er for opptatt.

Altså, signalene om hva du bør gjøre videre er ganske åpenbare. Du er nødt til å avslutte dette og gå videre i livet, og ikke la deg lokke inn i en verden full av tvetydige signaler fordi han ønsker å holde deg varm. Du fortjener bedre. ❤️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (Akkurat nå):

Du skriver:

Han gjorde det slutt med deg fordi han ville prioritere livet sitt. 

Han var ferdig.

Han er ferdig.

Han er ikke like "på" som han burde. 

Han er for opptatt.

Altså, signalene om hva du bør gjøre videre er ganske åpenbare. Du er nødt til å avslutte dette og gå videre i livet, og ikke la deg lokke inn i en verden full av tvetydige signaler fordi han ønsker å holde deg varm. Du fortjener bedre. ❤️

Ja, men veien ditt var lang for han. Han ringte annen hver uke og sa han ville, så plutselig ikke. Og like før nyttår sa han at han ville gi oss en ny ordentlig sjangse i 2023, men så bare dropper han alt og er veldig rar. Også når jeg møter han på fest er han sånn? Jeg bare skjønner ikke. 

Skal jeg skrive noe til han eller bare åpne snapene han sender? Vil gjerne si noe først❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, men veien ditt var lang for han. Han ringte annen hver uke og sa han ville, så plutselig ikke. Og like før nyttår sa han at han ville gi oss en ny ordentlig sjangse i 2023, men så bare dropper han alt og er veldig rar. Også når jeg møter han på fest er han sånn? Jeg bare skjønner ikke. 

Skal jeg skrive noe til han eller bare åpne snapene han sender? Vil gjerne si noe først❤️

Han vil og han vil ikke. Fram og tilbake. Det er kun slitsomt å forholde seg til.

hadde slettet han jeg .

Anonymkode: 50edd...6b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde han hatt en genuin interesse og forelskelse, samt et ønske om å få ting til å fungere med deg, så hadde han gått for deg. Men det gjør han ikke. Han er vag,vinglete og tvetydig fordi han ønsker å holde deg varm i tilfelle. Som en backupløsning og for en sikker kilde for oppmerksomhet. Og kanskje motivert bare for å ha sex. Men han spiller på følelsene din nå. Og det er ikke greit, og er ikke det du bør gå for. 

Jeg ville droppet å svare han. Kanskje blokkert han. Det er ikke vits i å svi av tid, energi og følelser på dette. Og du får ingenting igjen for å være snill, imøtekommende og høflig med han, for det utnytter han likegodt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har i hodet sitt bestemt seg for at dere er ferdig. Det betyr ikke at følelsene er borte, og det vil ta tid før de forsvinner. Han er nok usikker, og vakler pga følelsene og savnet.

Men han tok valget og sa dere var ferdig.

Alt du kan gjøre er å spørre om han har ombestemt seg og vil prøve på nytt, om det er dette du ønsker da. Og da må du si at skal dere prøve på nytt så skal begge fokusere på at dette skal gå. Og prioritere deretter. Men vær forberedt på at hele historien kan gjenta seg, og at du sitter i samme gjørma igjen, og kanskje blir gravid underveis.

Spør deg selv om dette er noe du virkelig vil og ønsker. Kanskje like greit at du setter ned foten selv, gjør det endelig slutt, slutter å svare, slutter å la han kline og kysse med deg. Kort sagt sette ned foten og komme deg videre.

Anonymkode: 94c12...9f2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB..9f2 rett over meg her har helt rett analyse.

Anonymkode: 1b4f5...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ble fornærma når du ikke hilste, følte seg som et null og klina med deg og sa noen søte ting for å få bekreftet at han fortsatt hadde deg rundt lillefingeren.  Han er ferdig med deg men leker med deg for å få egoboost 

Anonymkode: 5c467...aba

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (24 minutter siden):

Hadde han hatt en genuin interesse og forelskelse, samt et ønske om å få ting til å fungere med deg, så hadde han gått for deg. Men det gjør han ikke. Han er vag,vinglete og tvetydig fordi han ønsker å holde deg varm i tilfelle. Som en backupløsning og for en sikker kilde for oppmerksomhet. Og kanskje motivert bare for å ha sex. Men han spiller på følelsene din nå. Og det er ikke greit, og er ikke det du bør gå for. 

Jeg ville droppet å svare han. Kanskje blokkert han. Det er ikke vits i å svi av tid, energi og følelser på dette. Og du får ingenting igjen for å være snill, imøtekommende og høflig med han, for det utnytter han likegodt.

Ja, men er veldig vanskelig. Jeg har ett håp om at det ordner seg uansett tid, og da vil jeg helst holde litt kontakt så alt ikke dør ut. Vanskelig og gå videre når vi begge elsker hverandre og har følelser. Hadde skjønt om han gikk fordi han ikke hadde følelser lenger, men på grunn av prioriteringer og alle dagene hans er fulle av ting❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, men er veldig vanskelig. Jeg har ett håp om at det ordner seg uansett tid, og da vil jeg helst holde litt kontakt så alt ikke dør ut. Vanskelig og gå videre når vi begge elsker hverandre og har følelser. Hadde skjønt om han gikk fordi han ikke hadde følelser lenger, men på grunn av prioriteringer og alle dagene hans er fulle av ting❤️

Beklager å måtte si det, me han er nok ferdig med kjæresteforholdet, du tolker kanskje ting han har gjort nå i positiv retning fordi du vil at det skal være noe mer i det fra hans side? Prøv å holde avstand en periode til og si til han; alt eller ingenting. Det du er inne i nå er en slitsom emosjonell karusell.. 

Anonymkode: de39f...251

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du bør være åpen for at "prioriteringer" er en unnskyldning han har for at han ville ut av forholdet. Greit nok at han er "opptatt", men hvis man elsker noen så gjør man alltids plass til vedkommende i livet. Man skyver dem garantert ikke vekk.

At han enda sier han har følelser for deg får nesten bare være. Han elsker deg iallefall ikke, og han ønsker opplagt ikke å komme tilbake, for da hadde han gjort det.

Du har havnet i det klassiske spillet "jeg ønsker meg ikke deg, men jeg vil at du skal ønske deg meg". 

Utover det får du nesten gjøre som du vil. Men du har iallefall blitt advart av oss :) Og jeg tror at taperen i dette blir deg, med mindre du avslutter nå, legger han bak deg og går videre i livet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skriver at han ville få livet på stell og prioritere seg før han skulle binde seg med noen. Har dere snakket om samboerskap/ekteskap, barn og andre ting. Kan det skremme han kanskje? Og hva mener han med å få livet på stell?

Kanskje han ikke er helt der du er i forhold til det jeg nevnte over. Men han fortsatt er veldig glad i deg, vanskelig for han å gi slipp.

Endten så må du bare la han være, eller så må du snakke med han. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har vært veldig tydelig på hva han ønsker. Hvis han har ombestemt seg, så må han faktisk være tydelig og fortelle deg dette. Nå hekter han deg på et håp om kjærlighet… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, TS HER!

Jeg har spurt om vi kan ta en snakk i kveld, det kunne vi. Hva skal jeg skrive evt ta opp?❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hei, TS HER!

Jeg har spurt om vi kan ta en snakk i kveld, det kunne vi. Hva skal jeg skrive evt ta opp?❤️

Du må ta utgangspunkt i hva du ønsker ut av dette, og hva du vil skal skje fra begge parter. Og du må bestemme deg på forhånd hvor dine grenser går, slik at du ikke blir overkjørt av kyss, klining osv.

Anonymkode: 94c12...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannfolk (og kvinner også) kan oppgi usanne grunner når de slår opp. De sier det som gir roligste reaksjon. De tør ikke å si sannheten (at han ikke elsker deg lenger) fordi han er redd for at du skal bli sint, hysterisk, lei deg. Lettere å si at han elsker deg, men... For da gir han deg et uforpliktende håp, og du blir enklere å ha med å gjøre. Og han forlenger angrefristen sin siden du ikke klarer å gå videre før han har sagt at han ikke elsker deg lenger.

Anonymkode: d08ed...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Mvh

Chantielle mod.

Tråden er også ryddet for brukerdebatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Del

• Opprett ny...