Gå til innhold

Å få ny mobil: Bare gøy og stas eller litt tiltak?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Å få ny mobil: Synes dere bare det er gøy og stas eller tiltak også å logge inn i apper og sånt på nytt? Vet at apper laster seg ned automatisk, men innlogging og sånt er jo ikke fiks ferdig. F.eks må bank id appen aktiveres på nytt. Jeg måtte fikse ganske mange andre apper i tillegg, innloggingskoder på sms m.m. Synes det er tiltak, men godt når det er klappet og klart! Hva synes du?

Anonymkode: 90342...38a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er et skikkelig styr. Kjøper ny mobil så sjelden som mulig. Bruker den gamle til den nesten kneler.

Anonymkode: cdf0b...e2f

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stress. Faktisk utsatte jeg det noen uker😅 den nye mobilen lå der i esken sin og hånte meg.

Anonymkode: 13299...316

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater det så mye at jeg bare gir den til samboeren i betaling mot litt massasje. Noe av det kjedeligste jeg vet. 

Anonymkode: b098f...69e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bytte mobil gir de fleste ingenting. 

Mennesker er vanedyr. Så snart den nye telefonen har lastet inn alt av innhold fra skyene opp mot den gamle telefonen, så gjør man om alt til å bli likt den gamle telefonen. Likt oppsett, appene på samme plass, fokus på samme apper som før osv. Dette er for øvrig et mas og et stress fåtallet av oss liker å gjøre.

Og vi får egentlig bare et nytt skall på samme innhold.

Greit nok, den nye mobilen har kanskje bedre prosessor, bedre lagring, bedre kamera, en del nye funksjoner osv. Men dette angår de færreste av oss, og den gamle telefonen var ofte god nok i massevis fra før av. Iallefall var ikke differansen verd mellomlegget.

Det jeg ikke skjønner er at folk kjøper svært kostbare telefoner bare for å sende snap og sitte på facebook... når en telefon til en brøkdel av prisen, eventuelt den gamle, gjorde akkurat samme jobben likegodt. Skal man kjøpe dyrt så bør man også ha nytte av de dyre funksjonene.

Joda, alltids gøy å få noe nytt i livet. Men det nye er kortvarig glede, og avglemt ganske kjapt. 

Endret av Bombasi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å se jeg ikke er alene om å synes at det er tiltak 😅 Går en del år mellom hvert bytte nettopp av den grunnen. Og selvsagt fordi det er dyrt også.

Anonymkode: 90342...38a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av begge deler. Litt tiltak er det fortsatt, men det er mye som går mer automatisk enn før pga. Google eller iPhone skyktjenester. Kontakter, meldinger og apper kommer som regel fint over. Det er det viktigste. Litt kjipt å logge på alt på nytt, men gir samtdigi mulighet til å kvitte seg med apper man egentlig ikke bruker lenger. Men bytter ikke så ofte, og har mine så lenge jeg kan i forhold til jobb og at den fungerer. Min eksisterende sliter med å lade, så jeg må bytte den snart....

Anonymkode: 3f131...bfa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare stress å bytte. Gjør det bare fordi den gamle har gått i stykker, eller fordi en ny mobil har funksjoner jeg virkelig trenger. 

Samme med bil. Hater å bytte. Kjøper gjerne fabrikkny bil og beholder den i minst 8-10 år. Har skjønt at det er ganske utypisk...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en ny mobil liggende som jeg kjøpte for en ukes tid siden. Orker ikke bytte ennå, det er sånn tiltak. Særlig det med Bank Id og alt.

*ork*

Anonymkode: 35afc...6aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er noe som ikke overføres av seg selv. Du scanner jo bare apple-koden på den gamle. Så skjer resten av seg selv. Null stress.

Ser kun fordeler. Bedre batteri, bedre kamera, bedre oppløsning. Så blir ny iPhone annethvert år. 

Anonymkode: d90ed...326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett som en plett å bytte nå! Legg de ved siden av hverandre, sett begge på lading, åpne den gamle, slå på den nye, og så går de i gang og fikser og ordner. Var kun BankId som måtte kjøres på ny, men lett det også med bankid-appen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare gøy! Hadde jeg vært bollionær så hadde jeg ikke vært det lenge. Hadde kjøpt meg en ny telefon hver uke  

Anonymkode: 92aa1...ce8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tdm900 skrev (På 25.1.2023 den 17.10):

Lett som en plett å bytte nå! Legg de ved siden av hverandre, sett begge på lading, åpne den gamle, slå på den nye, og så går de i gang og fikser og ordner. Var kun BankId som måtte kjøres på ny, men lett det også med bankid-appen.

Måtte logge meg inn på nytt på nesten alle appene jeg, men nå er jo jeg en sånn som ordner alt sånt med en gang og ikke når jeg først trenger den appen. 

Anonymkode: 90342...38a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...