Gå til innhold

Over 1000 personer har krevd erstatning for bivirkninger av koronavaksine, og det forventes flere.


Gjest goldlion

Anbefalte innlegg

Gjest goldlion

Glem det, det står jo i linken jeg postet rett over her, bare at man måtte trykke på en firkant for å få det frem: 

"De vanligste bivirkningene som førte til erstatning fra NPE i 2022

Betennelse på hjerteposen

Hudutslett

Blodpropp

Menstruasjonsforstyrrelser"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, Kipling said:

Ja det er rimelig sykt, du får ikke kompensasjon for helseproblemene, du får bare dekket ekstra utgifter de forårsaker. Så hvis du blør hver dag og må bruke bind hver dag, så får du dekket kostnadene med å kjøpe bind hele tiden.

Og det herlige er at pfizer er vel gitt immunitet mot søksmål, de er i hvertfall det i USA, tror de har det i EU også. Så kan man lure på hva de visste som fikk dem til å be om den beskyttelsen, da den bare er nødvendig dersom det er nok bivirkninger til at massesøksmål kan være aktuelt.

 

4 minutter siden, goldlion said:

Glem det, det står jo i linken jeg postet rett over her, bare at man måtte trykke på en firkant for å få det frem: 

"De vanligste bivirkningene som førte til erstatning fra NPE i 2022

Betennelse på hjerteposen

Hudutslett

Blodpropp

Menstruasjonsforstyrrelser"

Og med tanke på at millionbeløpet - altså de 4,8 millionene som hittil er utbetalt, også omfatter fire dødsfall, kan man virkelig spørre seg hva et menneskeliv faktisk er verdt i Norge når det kommer til stykket. Tydeligvis neppe all verden.

Det som er tankevekkende her, er at man synes å ha hørt nøyaktig samme historie tidligere - først en vaksine som skulle være helt trygg, så problemer, og når man først begynner å utbetale erstatninger, snører man inn pengesekken på en måte som ville ha gjort Onkel Skrue misunnelig.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Nostradamus said:

Jeg vil tro at KG har forbedret seg her, når bivirkningsrapportene ligger ute i offentlighet. Det var gjerne slik at om man nevnte bivirkninger før, så ble det ofte sett på som konspirasjonsteori og vaksinemotstand. Men nå skriver til og med NRK om bivirkningene, så da er det fair play.

Nja... det er nok bedre i den forstand at den offisielle storyen er litt mer realistisk nå, men reglene er vel fortsatt at bare den offisielle storyen er tillatt.

Og problemet er at slik var det overalt så når det offisielle ikke sa noe om at det kunne være bivirkninger, og ingen andre kilder kunne kritisere dette, så endte mange opp med å ta vaksinen på ukomplett informasjonsgrunnlag. Og folk har jo opplagt endt opp skadet eller døde på grunn av det. Det er derfor det er et viktig poeng at ting skal kunne kritiseres åpent.

Og jeg tror vi bare har sett toppen av isberget, for det tar alltid lang tid å få kartlagt bivirkninger dersom de dukker opp sporadisk og ikke umiddelbart.

  • Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest goldlion
Kipling skrev (18 minutter siden):

Nja... det er nok bedre i den forstand at den offisielle storyen er litt mer realistisk nå, men reglene er vel fortsatt at bare den offisielle storyen er tillatt.

Og problemet er at slik var det overalt så når det offisielle ikke sa noe om at det kunne være bivirkninger, og ingen andre kilder kunne kritisere dette, så endte mange opp med å ta vaksinen på ukomplett informasjonsgrunnlag. Og folk har jo opplagt endt opp skadet eller døde på grunn av det. Det er derfor det er et viktig poeng at ting skal kunne kritiseres åpent.

Og jeg tror vi bare har sett toppen av isberget, for det tar alltid lang tid å få kartlagt bivirkninger dersom de dukker opp sporadisk og ikke umiddelbart.

Men mange droppet vaksinen også, fordi de fant informasjon andre steder. Den var tilgjengelig for alle, såfremt man kunne lese engelsk. Så her tror jeg det har stått på viljen, at mange ønsket å tro at den skulle fungere godt, og helt uten bivirkninger. Da siler man ut all informasjon som ikke stemmer med det ønskede narrativet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...