Gå til innhold

Jeg lurer på hva som er min oppgave her på jorden. Singel versus forhold.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Jeg er frustrert over meg selv. Er min livsoppgave å kun være en "fristerinne"?

Skriver det sånn for jeg har tydeligvis mannfolk-drag. Jeg er blid, snill, omtenksom og ei artig dame. (Visstnok). Liker å flørte. Har økonomi, delvis jobbing, leilighet og barn "på stell". Har venner og lever så aktivt liv som jeg klarer. Har fylt 50 år så livskompetanse har jeg. På godt og vondt. 

Hvis jeg er i et forhold så har jeg det som regel bra de første 2 årene. Også går det over i frustrasjoner. Og jeg lengter tilbake til å være singel og alene. Jeg mister "gløden" når jeg er i et forhold. (Har ikke møtt den rette for meg ennå?)

Må legge til at jeg har en kronisk varig tilstand/sykdom som fører til at jeg har nedsatt energi. Er mye trøtt og trenger mer hvile enn A4.  Jeg dør ikke av sykdommen men jeg tenker at jeg går glipp av mye da jeg ikke klarer "alle gjøremål" som friske folk gjør. Ingen kan se at jeg er syk. Og jeg liker ikke å fortelle omverden om min sykdom/tilstand. Klager sjeldent. Så folk tror nok at jeg bobler over av energi. For det er den versjonen av meg de fleste får se. Den ivrige og sprudlende meg. Nære venner og familien vet om min sykdom. 

Er jeg singel så savner jeg såklart en å være glad i og noen å gjøre ting sammen med. Men, når jeg er singel føler jeg meg mer selvsikker og alt i alt har jeg det mye bedre med meg selv. Bestemmer det meste selv. Og jeg slipper å "gjemme meg bort for å hvile". Har ikke lyst å vise mine "dårlige dager" til en partner.

Det er helt sikkert her jeg har gjort feil. Jeg tror ikke noen vil ha den "hvilende" versjonen av meg. Jeg vet ikke.

Når jeg er singel så slipper jeg grubling vedr. forholds-problematikken. Jeg blir usikker når jeg er i et forhold. Og det tærer på energien min. Som er tappet fra før av. 

Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget. Vil høre om det er andre som kjenner seg igjen? Tappet energi versus kjærlighets forhold.

Blir glad for tips til hvasomhelst🥰

Anonymkode: 4f419...b37

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingens livsoppgave er å være hverken en partner eller fristerinne.  

Hva man er skapt for handler med om det sjelelige, som å være god mot andre mennesker og utvikle seg selv. Kanskje det er en viktig oppgave for din sjel å lære seg tålmodighet og å finne glede i andre ting enn en mann. 

Anonymkode: e0750...ea1

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ingens livsoppgave er å være hverken en partner eller fristerinne.  

Hva man er skapt for handler med om det sjelelige, som å være god mot andre mennesker og utvikle seg selv. Kanskje det er en viktig oppgave for din sjel å lære seg tålmodighet og å finne glede i andre ting enn en mann. 

Anonymkode: e0750...ea1

Takk for så kjapp tilbakemelding. Setter pris på det. Likte den siste setningen. Tar det til meg  -Ts

Skrevet

Man har ingen livsoppgave.

Anonymkode: 075bd...5b1

• Liker 2
Skrevet

Tror min oppgave er å mislykkes med omtrent alt... 🤔😑

Anonymkode: e3cfb...adb

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror min oppgave er å mislykkes med omtrent alt... 🤔😑

Anonymkode: e3cfb...adb

Uffsann🥺 ikke noe god følelse det. Kan kjenne på det samme selv om jeg har ting "på stell". 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Man har ingen livsoppgave.

Anonymkode: 075bd...5b1

Punktum. Så enkelt, faktisk🫡

Skrevet

Jeg synes du må være ærlig om sykdommen og hvileperiodene.

Det kan jo være at å være særbo er det riktige for deg?

Du har jo fått barn om jeg leser riktig så livsoppgaven er jo i boks nå gjenstår det egentlig å nyte. 

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Kjenner meg veldig igjen..:( Litt yngre enn deg, ikke i jobb pga helsa. Klarer meg bra i hverdagen siden jeg ikke er i jobb. Hviler mye. Som du skriver, så er det så utrolig energikrevende å gå inn i et forhold/ date/ være i et forhold. Kjenner jeg blir sliten, samtidig som jeg gjerne vil ha EN 😅 Tror iallefall kjærester med hver sitt bosted kan hjelpe, da kan man trekke seg unna når det trengs. Men orker som regel ikke så langt i den fasen at det blir så aktuelt som kjæreste en gang. Ingen problemer med å møte menn, men blir utrolig selektiv da jeg ikke kan bruke opp energien min og mister kanskje fort interessen for noen som kinne vært noe potensielt.. 

Nei, ville bare si d er flere 😂❤️ Håper jo det dukker opp noen en gang 🤞❤️

Anonymkode: 5717d...20d

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hei. 

Jeg er frustrert over meg selv. Er min livsoppgave å kun være en "fristerinne"?

Skriver det sånn for jeg har tydeligvis mannfolk-drag. Jeg er blid, snill, omtenksom og ei artig dame. (Visstnok). Liker å flørte. Har økonomi, delvis jobbing, leilighet og barn "på stell". Har venner og lever så aktivt liv som jeg klarer. Har fylt 50 år så livskompetanse har jeg. På godt og vondt. 

Hvis jeg er i et forhold så har jeg det som regel bra de første 2 årene. Også går det over i frustrasjoner. Og jeg lengter tilbake til å være singel og alene. Jeg mister "gløden" når jeg er i et forhold. (Har ikke møtt den rette for meg ennå?)

Må legge til at jeg har en kronisk varig tilstand/sykdom som fører til at jeg har nedsatt energi. Er mye trøtt og trenger mer hvile enn A4.  Jeg dør ikke av sykdommen men jeg tenker at jeg går glipp av mye da jeg ikke klarer "alle gjøremål" som friske folk gjør. Ingen kan se at jeg er syk. Og jeg liker ikke å fortelle omverden om min sykdom/tilstand. Klager sjeldent. Så folk tror nok at jeg bobler over av energi. For det er den versjonen av meg de fleste får se. Den ivrige og sprudlende meg. Nære venner og familien vet om min sykdom. 

Er jeg singel så savner jeg såklart en å være glad i og noen å gjøre ting sammen med. Men, når jeg er singel føler jeg meg mer selvsikker og alt i alt har jeg det mye bedre med meg selv. Bestemmer det meste selv. Og jeg slipper å "gjemme meg bort for å hvile". Har ikke lyst å vise mine "dårlige dager" til en partner.

Det er helt sikkert her jeg har gjort feil. Jeg tror ikke noen vil ha den "hvilende" versjonen av meg. Jeg vet ikke.

Når jeg er singel så slipper jeg grubling vedr. forholds-problematikken. Jeg blir usikker når jeg er i et forhold. Og det tærer på energien min. Som er tappet fra før av. 

Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget. Vil høre om det er andre som kjenner seg igjen? Tappet energi versus kjærlighets forhold.

Blir glad for tips til hvasomhelst🥰

Me?

Skrevet

Meningen med livet er Å LEVE. Ikke bare eksistere. Mitt liv leves absolutt best alene, uten noen tradisjonell kjæresterelasjon med forventninger om framdrift, samboerskap etc. Jeg lever best i et venn / elskerforhold, der det ikke blir for tett.

Vær litt gal

Vær litt gal,
mens du strever,
for alle dør,
men ikke alle lever!

- Per Kvalvik

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg er K47, og har det veldig likt deg. Er liksom i ferd med å innse at det kanskje ikke blir noe forhold på meg resten av livet og tenker på hva annet jeg eventuelt kan bruke tiden og energien min på. En ting er i hvert fall bra, jeg kom meg ut av et destruktivt forhold og slipper å leve og dø i DET. Og så lenge man ikke er i et slikt forhold så har man ihvert fall håp og muligheter, en åpen fremtid. Prøver å finne roen i dette. Klem til deg.

Anonymkode: fa832...7a2

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Flintis skrev (8 minutter siden):

Jeg synes du må være ærlig om sykdommen og hvileperiodene.

Det kan jo være at å være særbo er det riktige for deg?

Du har jo fått barn om jeg leser riktig så livsoppgaven er jo i boks nå gjenstår det egentlig å nyte. 

Tusen takk, så hyggelig skrevet. Jeg kan absolutt bli flinkere til å være ærlig om min sykdom og hvileperioder. Det hadde helt klart vært det beste å si fra enn å framstå som unnvikende og "giddaløs". Mitt forrige forhold varte i 7 år og vi var særbo. Og det gjorde det mulig for meg å "hvile meg opp" innimellom. 

Jeg har to gode sønner så livsoppgaven min er i boks❤❤.

Tusen takk for kloke ord. Ble helt rørt her. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Kaneel skrev (10 minutter siden):

Me?

You? 😉

Neida har ikke ME. Har en autoimmun sykdom som lager krøll for meg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kjenner meg veldig igjen..:( Litt yngre enn deg, ikke i jobb pga helsa. Klarer meg bra i hverdagen siden jeg ikke er i jobb. Hviler mye. Som du skriver, så er det så utrolig energikrevende å gå inn i et forhold/ date/ være i et forhold. Kjenner jeg blir sliten, samtidig som jeg gjerne vil ha EN 😅 Tror iallefall kjærester med hver sitt bosted kan hjelpe, da kan man trekke seg unna når det trengs. Men orker som regel ikke så langt i den fasen at det blir så aktuelt som kjæreste en gang. Ingen problemer med å møte menn, men blir utrolig selektiv da jeg ikke kan bruke opp energien min og mister kanskje fort interessen for noen som kinne vært noe potensielt.. 

Nei, ville bare si d er flere 😂❤️ Håper jo det dukker opp noen en gang 🤞❤️

Anonymkode: 5717d...20d

Tusen takk for tilbakemeldinga🥰 så fint å vite at jeg ikke er alene om å ha det sånn. Jeg fikk påvist denne sykdommen da jeg var i 20 årene. Før jeg fikk barn. 

Så hang in there. Det går an at det løser seg for deg som er så ung og lovende ennå💞

Fikk tips her i tråden om å være ærlig om sykdom og hvileperioder. Jeg vil anbefale deg å fortelle om sykdom/tilstand til en evt.potensiell kjæreste.

Note to self: Skulle ønske at jeg var flinkere med å informere om det i mine tidligere forhold. 

Hadet så godt som du kan❤klem

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tusen takk for tilbakemeldinga🥰 så fint å vite at jeg ikke er alene om å ha det sånn. Jeg fikk påvist denne sykdommen da jeg var i 20 årene. Før jeg fikk barn. 

Så hang in there. Det går an at det løser seg for deg som er så ung og lovende ennå💞

Fikk tips her i tråden om å være ærlig om sykdom og hvileperioder. Jeg vil anbefale deg å fortelle om sykdom/tilstand til en evt.potensiell kjæreste.

Note to self: Skulle ønske at jeg var flinkere med å informere om det i mine tidligere forhold. 

Hadet så godt som du kan❤klem

Er jo litt som du skrev, en vil ikke klage for mye.. Er egentlig en positiv person! For min del er det også vanskelig at jeg ikke kan jobbe, føler meg veldig unyttig da. Men håper å komme ut i jobb igjen en gang!

Men takk for tips, skal prøve det ❤️ Også må du huske at du også er ganske ung og lovende 🥰😅

Lykke til!

Klem ❤️

• Hjerte 1
Skrevet
Andro skrev (21 minutter siden):

Meningen med livet er Å LEVE. Ikke bare eksistere. Mitt liv leves absolutt best alene, uten noen tradisjonell kjæresterelasjon med forventninger om framdrift, samboerskap etc. Jeg lever best i et venn / elskerforhold, der det ikke blir for tett.

Vær litt gal

Vær litt gal,
mens du strever,
for alle dør,
men ikke alle lever!

- Per Kvalvik

Tusen takk for kloke ord. Det du skriver kjenner jeg meg igjen i. Jeg har i mange år bare 'eksistert'. Nå har jeg lyst å leve🍀 tenk så heldige vi er som får lov å leve. Til tross for hvileperioder og litt annet smågruff.

Nei nå fikk jeg troen på at jeg kan slå meg til ro med å ha en venn/elsker uten den der tradisjonelle fremdriften. Elsker tanken på å beholde friheten og alenetiden men samtidig ha kjærestefordeler. Begge parter må jo være enige da. Såklart. 

Tusen takk for diktet. Tar det til meg. -Ts

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg er K47, og har det veldig likt deg. Er liksom i ferd med å innse at det kanskje ikke blir noe forhold på meg resten av livet og tenker på hva annet jeg eventuelt kan bruke tiden og energien min på. En ting er i hvert fall bra, jeg kom meg ut av et destruktivt forhold og slipper å leve og dø i DET. Og så lenge man ikke er i et slikt forhold så har man ihvert fall håp og muligheter, en åpen fremtid. Prøver å finne roen i dette. Klem til deg.

Anonymkode: fa832...7a2

Tusen takk for tilbakemelding og klem.

SÅ bra at du kom deg ut av et destruktivt forhold. Det krever nok sitt tenker jeg. Du får bare prøve å 'lande' godt etter et sånt forhold. Finne deg selv som det heter så fint. Gjøre ting som du liker. Bestemme selv. Du får prøve å nyte hverdagen uten å tenke for mye på å finne ny kjæreste med engang. You can do it❤ klem tilbake til deg.

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...