marsvin Skrevet 24. januar 2023 #1 Skrevet 24. januar 2023 (endret) Jeg snakker da helt i starten. Jeg har profil på en side( ikke en app) og har noen ganger fått omtrent et langt brev fra menn der,. Det er tydelig at de har lest profilen min nøye, og investerer virkelig for å skrive den første meldingen til meg. Jeg svarer langt på nær like langt, men får lange og utfyllende svar tilbake ( vi snakker scrolling..j. Man burde jo bli smigret når noen er så interessete og ivrige, men det er kanskje litt for mye iver og blir turn off. for meg oser det av desperasjon, selvom fyren ikke skriver noe galt.- tvert imot, men det bare blir altfor mye og jeg tenker at det nesten virker litt stakkarslig å bruke en time på hver eneste melding man skal sende noen man ikke har møtt engang. Har forsåvidt møtt en slik og, men viste seg at jeg hadde rett i hvor desperat han var etter å få seg kjæreste og barn. hvordan reagerer dere på meldinger fra en mann/kvinne som er veldig utfyllende og lange i starten? Endret 24. januar 2023 av marsvin
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #2 Skrevet 24. januar 2023 Noen skriver langt og mer utfyllende enn andre. Jeg foretrekker at de gjør det. Trenger ikke å være veldig langt, men mye lettere å ha en samtale med de enn det er med de som virker som de kjeder seg ved å svare. Sånne som svarer kort med ja og nei eller en kort setning og spør lite. De er det veldig mange av så jeg blir veldig glad når en viser interesse og skriver langt it utfyllende. Jeg blir selv mer ivrig da og det er sånne menn jeg har kommet best overens, men man er sikkert ulike på hva man foretrekker. Anonymkode: 087b2...06f 1
Andro Skrevet 24. januar 2023 #3 Skrevet 24. januar 2023 Å skrive en liten novelle framfor "Hallå" er langt mer snasent. Er innholdet i en lang melding interessant, og sier mye om avsenderen så er det superdupert. Man er der for å bli kjent, og jeg gidder ikke å bruke tid på folk som ikke utleverer seg. Etter presentasjon bør det naturligvis bli en dialog, som flyter litt lettere. Litt rart at dette desperasjonsbegrepet kommer om folk som er på sjekkeapper. Er det ikke for å få kjæreste man er der? Men så skal man kritiseres for å prøve å få nettopp det?? 3
Vinterjenta Skrevet 24. januar 2023 #4 Skrevet 24. januar 2023 Slitsomt. Gidder ikke lese avhandlinger liksom
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #5 Skrevet 24. januar 2023 Syns det er kjempehyggelig med lange meldinger. Så koselig at noen tar seg tid til sånt, selv om jeg ikke nødvendigvis har tid til å skrive et langt svar tilbake. Mye bedre det enn få dritt som "Hva gjør du i kveld? Lyst på deg." Anonymkode: a5b0d...b24 2
Crazydoglady Skrevet 24. januar 2023 #6 Skrevet 24. januar 2023 (endret) marsvin skrev (17 minutter siden): Jeg snakker da helt i starten. Jeg har profil på en side( ikke en app) og har noen ganger fått omtrent et langt brev fra menn der,. Det er tydelig at de har lest profilen min nøye, og investerer virkelig for å skrive den første meldingen til meg. Jeg svarer langt på nær like langt, men får lange og utfyllende svar tilbake ( vi snakker scrolling..j. Man burde jo bli smigret når noen er så interessete og ivrige, men det er kanskje litt for mye iver og blir turn off. for meg oser det av desperasjon, selvom fyren ikke skriver noe galt.- tvert imot, men det bare blir altfor mye og jeg tenker at det nesten virker litt stakkarslig å bruke en time på hver eneste melding man skal sende noen man ikke har møtt engang. Har forsåvidt møtt en slik og, men viste seg at jeg hadde rett i hvor desperat han var etter å få seg kjæreste og barn. hvordan reagerer dere på meldinger fra en mann/kvinne som er veldig utfyllende og lange i starten? Hvorfor er det feil/stakkarslig å gjøre seg flid med ting og svare skikkelig ? Dette er jo veldig individuelt. Jeg skriver ofte mye når jeg begynner, om det er dating, hobby, kommentarfelt på facebook, skoleoppgaver, spiller ingen rolle. Jeg er engasjert og skriver gjerne. Det er interessant og diskutere med andre å lese det de skriver. Og viss mann ikke skriver skikkelig eller tar seg tid til å lese så er det jo fint lite vits egentlig. Sånn litt avhengig av kontekst og situasjon da, jeg kan jo skrive ok på en sms liksom om det er passelig der og da. Men jeg liker å skravle om jeg har noe å snakke om, og det samme gjelder for skriving, så det gjør jeg, så fremt jeg har tid til det, og leser gjerne lange svar og med entusiasme samme hvor det er og hva det er om. Flott at folk gir av seg selv. Synes det virker stusselig med alle som åpenbart ikke orker å svare og til og med gidder å bruke tid på å være nedlatende til folk som orker å bruke tid på å svare saklig og utfyllende. Tenk så mye de går glipp av. Er jo så mye spennende lærdom, Spennede folk, spennende samtaler. 😊 Jeg er dog generelt dårlig på smalltalk osv. Så i situasjoner der man liksom ikke bare klaffer med en gang og samtalen ikke flyter litt av seg selv sliter jeg, men der må jeg jo si at jeg elsker folk som skriver/snakker masse. Jeg synes jo det er kjekt uansett, men ekstra greit i starten før man er blitt godt kjent og ting flyter litt bedre 😊 Samtidig så er det nå greit å få utlevert litt ting i starten synes nå jeg. Både å utlevert ting som jeg ønsker å si og synes det er veldig greit at den jeg snakker med får utlevert ting de synes er viktig/relevant så er man liksom ferdig med den biten 😊 Men dette har jeg inntrykk av at er veldig individuelt, ofte litt enten eller. Og at det har lite med hvem personen er forøvrig. Endret 24. januar 2023 av Crazydoglady 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #7 Skrevet 24. januar 2023 Så lenge det ikke bare er ræl og lovebombing så foretrekker jeg at de skriver heller langt enn bare en setning. Gitt at de bruker teksten på å fortelle om seg selv og hva de søker, og ikke bare tomme gloser om hvor flott jeg ser ut og at de var ute å tok en is på brygga i dag. Anonymkode: 70ed4...827 5
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #8 Skrevet 24. januar 2023 Jeg synes faktisk det er litt slitsomt. Fint å spare litt til man møtes også, og mens man møtes. Jeg datet en i flere måneder som skrev dritlange meldinger selv om vi møttes jevnlig. Ble litt overkill, hodet mitt måtte liksom jobbe konstant. Anonymkode: 1e613...0c7
Blåjojo Skrevet 24. januar 2023 #9 Skrevet 24. januar 2023 Om de skrev mye forskjellig om seg selv,eller stilte mange spørsmål som det ble forventet at jeg skulle svare på, så opplevde jeg det som litt slitsomt. Det samme om de fortalte veldig detaljert om en hendelse, og særlig om den involverte mange andre. De som bare svarte på akkurat det de ble spurt om, og ikke spurte noe tilbake opplevde jeg som lite interesserte og det ble fort stille når jeg sluttet å spørre og bare svarte på akkurat det som det ble spurt om. Det beste var de der samtalen fløt av seg selv og det plutselig hadde gått flere timer.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #10 Skrevet 25. januar 2023 Liker damer som har evnen til å skrive en del. Mye lettere å ha en naturlig og flytende dialog med de. Anonymkode: 7e30a...d12
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #11 Skrevet 25. januar 2023 Smigrende. Var sånn jeg falt for han jeg er med nå. Anonymkode: 8fdab...e9d
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #12 Skrevet 25. januar 2023 Det er situasjonsavhengig hos meg. Jeg liker best de som har en balansert kommunikasjon, der du ser at de skriver bra, og har gode poenger, men samtidig evnen til å begrense seg. De lange meldingene kan spares til vi begynner å snakke om konkrete tema. En samtale irl vil ofte flyte på samme måte, og det skal være mulig for begge, å komme til ordet. M54 Anonymkode: 55a73...1b3
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #13 Skrevet 25. januar 2023 Det kommer litt an på. På en måte er det positivt at de faktisk legger ned en innsats, det negative er at man ikke får en naturlig dialog hvis kommunikasjonen alltid består av ett eneste kjempelangt daglig "brev". Har hatt kontakt med en sånn, og jeg opplevde at kommunikasjonen ble gammeldags og tungvint. Får meg til å tenke på før i tiden, at man liksom måtte gå x antall kilometer for å låne telefon hos en eller annen høyerestående person i bygda, eller kanskje enda verre, få den skrivekyndige presten eller læreren til å skrive et brev for seg. Og det ble etter hvert til et ork når jeg hver kveld etter en lang og hard arbeidsdag følte jeg "måtte" sette meg ned og skrive et langt "brev" tilbake. Det hadde vært enklere og mer naturlig hvis man i hvert fall av og til kunne sende noen meldinger fram og tilbake i løpet av dagen. Anonymkode: 1cfd2...207
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #14 Skrevet 25. januar 2023 6 hours ago, Vinterjenta said: Slitsomt. Gidder ikke lese avhandlinger liksom Har skrevet brev på over 200 sider, så vi hadde nok passet dårlig som brevvenner ... Anonymkode: 5af7c...8e4
Vinterjenta Skrevet 25. januar 2023 #15 Skrevet 25. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Har skrevet brev på over 200 sider, så vi hadde nok passet dårlig som brevvenner ... Anonymkode: 5af7c...8e4 Ja nei takk. Ideen er romantisk, men i en hektisk hverdag der alt går i ett kjør, blir det rett og slett vanskelig å i det hele tatt få lest 200 sider før neste møte. Frykter jeg hadde blitt nødt til å skimme igjennom innholdet og late som jeg hadde lest det 🙈
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #16 Skrevet 25. januar 2023 46 minutter siden, Vinterjenta said: Ja nei takk. Ideen er romantisk, men i en hektisk hverdag der alt går i ett kjør, blir det rett og slett vanskelig å i det hele tatt få lest 200 sider før neste møte. Frykter jeg hadde blitt nødt til å skimme igjennom innholdet og late som jeg hadde lest det 🙈 Det var til en god brevvenninne, og vi skrev mye til hverandre i flere år der det ikke var uvanlig at jeg kom med 30-40 siders brev, så hun fikk nok tid til å få med seg alt. Det var i løpet av disse årene jeg virkelig fikk fart på kunsten å skrive. Men regner med at i dagens samfunn der alt som er utenfor A4-normen blir sett på som et faretegn, hadde et lengre brev i postkassen ført til panikktilstander og "løøøøøp"-kommentarer i sosiale medier, så jeg tror neppe dette ville blitt tolket som særlig romantisk; det er en stund siden 1800-tallet der man la sin utkåredes tanker inntil hjertet etter å ha lest dem - idag stresser folk rundt og rundt, og ser man på meldinger mange skriver, er dette ofte korte beskjeder med noen få ord; de lange, personlige og håndskrevne brevene som man skrev før i tiden, hører fortiden til. Dessverre, kan man si, for det var noe helt eget ved å sjekke postkassen hver dag, og en dag fant man et flott brev ført i hånden av mennesket som hadde skrevet det; en personlig følelse som har gått i graven sammen med tastaturet og PC-skjermen. For min del skriver jeg stadig, men nå andre ting; livet går jo videre. Ønsker deg ellers en fortsatt fin dag. Anonymkode: 5af7c...8e4 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #17 Skrevet 25. januar 2023 marsvin skrev (9 timer siden): hvordan reagerer dere på meldinger fra en mann/kvinne som er veldig utfyllende og lange i starten? jeg ser på innholdet, og reagerer i forhold til det. Om det er lange eller korte meldinger er jeg ikke å opptatt av. Men skriver de masse svada som jeg ikke har interesse av så vil det jo telle negativt. Er det interessant lesnning så er det positivt. Men mye heller lang melding enn bare "Hei" eller "Skjer a?"🤪 Anonymkode: 2615f...e9f
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #18 Skrevet 25. januar 2023 Tar hundre ganger heller det, en de som skriver ja/nei/vetikke/duda, og de er det MANGE av. Anonymkode: 9d532...a46
Vinterjenta Skrevet 25. januar 2023 #19 Skrevet 25. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tar hundre ganger heller det, en de som skriver ja/nei/vetikke/duda, og de er det MANGE av. Anonymkode: 9d532...a46 Det er heller ikke bra. Går på veggen av meldinger av den typen. Den gyldne middelveg kanskje?
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #20 Skrevet 25. januar 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Men regner med at i dagens samfunn der alt som er utenfor A4-normen blir sett på som et faretegn Utifra dagens datingsamfunn og utifra hva man leser kvinner klager over og bruker som dumpegrunn tror jeg vi skal avskaffe "A4" som begrep og heller snakke om A10-normen. Note: A10=frimerke-str Anonymkode: 407fe...c43 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå