Gå til innhold

Vanlig og bli mer usikker på seg selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og tenke negative tanker om seg selv og sjanse for at det kan bli noe seriøst, når man begynner å like noen?

Har dårlige erfaringer fra før. 

Noen som har noen tips for å jobbe mot dette? Blir aldri å kunne gå inn i forhold igjen om jeg skal fortsette å miste helt tru på meg selv. 

Anonymkode: 7ffb4...7df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynn  jobbe med selvfølelsen din. Et lite søk på google og du vil få opp mengder med tips til bøker, podcaster, TEDtalks og annet om temaet. Og enda bedre hvis du har råd til det er å jobbe med en coach. Det er kun du som kan gjøre livet ditt bedre. Din innsats har alt å si, så kjør på!🙂

Anonymkode: 5c52d...e39

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Begynn  jobbe med selvfølelsen din. Et lite søk på google og du vil få opp mengder med tips til bøker, podcaster, TEDtalks og annet om temaet. Og enda bedre hvis du har råd til det er å jobbe med en coach. Det er kun du som kan gjøre livet ditt bedre. Din innsats har alt å si, så kjør på!🙂

Anonymkode: 5c52d...e39

Flaks, tilfeldigheter og andre mennesker er blant ting som kan gjøre livet bedre.

Anonymkode: 4f0f9...538

• Liker 1
Skrevet

Tja. Kan jo være et tegn på at du er et menneske, da. Et med følelser, selvinnsikt, empati.  Ganske naturlig. Det å begynne å få følelser for noen er å bli kastet ut av komfortsonen. Noen er mer fortrolige med det enn andre. Noen er kanskje litt for fortrolige med det.  Veldig mange mennesker er selvkritiske. Stort sett alle normale mennesker er det. Er det en ting jeg virkelig ikke takler så er det folk som er totalt uten selvkritisk sans. For enkelte blir det litt mye selvkritikk. De bør jobbe litt med saken.  

Spørs hvor stort problem det egentlig er ,da. Er det et resultat av romatikken og det ukjente og det går over etter hvert, så synes jeg ikke du skal blåse opp dette problemet. Ta det som en naturlig del av livet. Hvis det ødelegger deg som menneske og skaper problemer i hverdagen bør du ta tak i det.  

Det er et jag på nettet om at vi alle skal være så jævli perfekte og strøkne i alt. #Thatgirl #sigmaman og all den dritten der.. Det er bare jug! Vi skal ikke det! Vi skal være mennesker med følelser, styrker og svakheter, skrubbsår på knærne, bustete hår og glimt i øyet (av og til).  

Når du går inn i et forhold må du alltid tenke at partneren din har valgt deg fordi du er god nok! Ikke trekk partnerens dømmekraft i tvil. Du er god nok! Men du er ikke feilfri og det er ikke han heller. Kjør på!!

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Ts her

Problemer er mest tydelig i usikkerhetsfasen i dating. Da kommer tanker om at jeg ikke er god nok, han dater sikkert noen bedre finere osv, og at det er håpløst å få seg kjæreste. 

Tidligere har det ført til at jeg har blitt litt for på, nå er jeg mere bevisst det. 

Men kunne ønsket det føles lettere, at jeg hadde tru på at jeg er bra nok! 

• Hjerte 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Og tenke negative tanker om seg selv og sjanse for at det kan bli noe seriøst, når man begynner å like noen?

Har dårlige erfaringer fra før. 

Noen som har noen tips for å jobbe mot dette? Blir aldri å kunne gå inn i forhold igjen om jeg skal fortsette å miste helt tru på meg selv. 

Problemet er at du kanskje har innsett at du har mye å tape når noe blir seriøst, og på den måten overtenker og overkompenserer mentalt mot deg selv? Altså at du tror at du må hele tiden være best mulig, og hvis det ikke går bra så blir det din feil. 

For øvrig er ofte dette feil. Men innimellom overkompenserer man så ubevisst mye at man blir "desperat" i et forsøk på å få ting til. 

Jeg vet det er et hinsides dårlig råd hvis du ikke ser meningen i det, men du må rett og slett lære deg å gi faen. I uansett fase. Prøv, men gi faen i om det blir bra eller ikke. Du har ingenting å tape, og det er den følelsen du må ha med deg uansett hvem du møter og hvor du møter han. Og gi faen i å tro at det er din feil og på ditt initiativ, da dere alltid er to om ting. 

Klarer du å brygge denne følelsen av å gi faen, og hele tiden korrigere de selv, så vil jeg garantere deg at du får det bedre. Både med deg selv i ulike faser og måten du ser på deg selv, men ikke minst i en datingsituasjon. For å gi faen booster selvtilliten din og gjør at du utfører visse handlinger du ellers ville vært for beskjeden til å gjøre, som igjen gjør at du utstråler selvsikkerhet og lyst, noe som igjen er attraktivt. 

Så slutt å overtenk, slutt å skyld på deg selv, gi faen og lat som du ikke har noe å tape.
"Fake it until you make it!"

Endret av Bombasi
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Ts her

Problemer er mest tydelig i usikkerhetsfasen i dating. Da kommer tanker om at jeg ikke er god nok, han dater sikkert noen bedre finere osv, og at det er håpløst å få seg kjæreste. 

Tidligere har det ført til at jeg har blitt litt for på, nå er jeg mere bevisst det. 

Men kunne ønsket det føles lettere, at jeg hadde tru på at jeg er bra nok! 

Har du vært rakket ned på i oppvekst, skole eller fra tidligere kjæreste? 

Anonymkode: e0210...cc2

Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Har du vært rakket ned på i oppvekst, skole eller fra tidligere kjæreste? 

Ja, har vanskelige opplevelser bak meg. 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja, har vanskelige opplevelser bak meg. 

ts

Er nok det som sitter igjen da og påvirker selvverdet ditt. Psykolog kan hjelpe å bearbeide de opplevelsene som har ført til lavt selvbilde og løsne det mønsteret som gjør at du får lavt selvbilde nå i nye relasjoner 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...