Gå til innhold

Hudkrem uten alt!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fant den bare på Lyko. Selges den ikke på apotek? 

Anonymkode: 196d1...582

Jeg har funnet den i fysisk apotek her jeg bor (Nordland), men ikke i apotekets nettbutikk, av en eller annen merkelig grunn :) Men det går relativt kjapt å bestille fra Lyko, altså :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke så sensitiv som jeg var før, men jeg blander altså fuktighetskremen til The Ordinary med litt ansiktsolje.

For min del squalene, men alt duger sålenge man tåler det.

Denne kremen tåler jeg godt oppå aktive ingredienser, det kan jeg ikke si om mange kremer.

Den er bare…..kjedelig og forutsigbar - mao perfekt for min del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig lite å velge i når det gjelder ansiktskrem pga sensitiv hud og utbrudd av eksem om jeg bruker ingredienser som trigger det eller cystisk akne. Dermed utgår en del helt naturlige produkter som ofte inneholder oljer og andre ingredienser jeg ikke tåler, men jeg svarer likevel da mine favoritter burde kunne passe andre med hypersensitiv hud 🙂

Cerave cream (ikke lotion)

kjempegod og veldig fuktighetsgivende. Bruker den på både kropp og ansikt, til barna og meg selv.

Avène Tolérance Extrême Emulsion

Syntes denne var veldig god. Kunne gjerne funnet på å kjøpe igjen, men den koster litt og går fort tom. Av praktiske årsaker holder det med Cerave akkurat nå, den bruker alle i familien og det passer meg ypperlig å ikke ha så mange forskjellige produkter 😅 Hva man tåler er veldig individuelt (ser noen i tråden her sier denne gir akne) men denne er altså en av få med ingredienser som egentlig ikke skal trigge akne 

Squalane olje

Bruker squalane også, men syntes ikke det alene gir nok fukt i vinterhalvåret til min ekstremt tørre hud. Men bruker det noen ganger om kvelden og hvis jeg bruker flytende foundation blander jeg ofte inn et par dråper squalane (da syntes ikke tørre partier i huden så godt)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter de som nevner Avene Tolerance. Jeg bruker krem om vinteren og emulsjon om sommeren. Jeg har sensitiv hud som får akne av de aller fleste kremer. Min hud får ikke akne av Avene emulsjonen. De nevnte kremene har kun noen få ingredienser (- seks tror jeg.)  Avene selges jevnlig med rabatt på nettapotekene.

Anonymkode: 07dcc...ca4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg reagerer veldig på parfyme, så jeg bruker som regel kremer fra Helosan, Cosmica og Svanens vitaminkrem. Reagerer ikke på noen av dem. 

Anonymkode: 0ec29...860

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symre hudkrem sin universalkrem med mynte, eller naturell har hatt god effekt på min sønn sin atopisk eksem og tørr hud. Har også Handkrem og ansiktskrem fra dem selv.

Endret av Topptur85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...