Gå til innhold

Hvor mange måneder av året har du på oppvarming?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mange av årets 12 måneder har du på en eller annen form for oppvarming av huset?

Anonymkode: c1d9e...fcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle. Har vannbåren varme i alle rom, temperaturen står på det samme året rundt(ikke samme temp på alle rom da)

Men bor på nordvestlandet da, så 10 gr er jo det vanlige både sommer og vinter.

Anonymkode: 694ff...f95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det blir under 10 grader. Alt over 10 grader bruker jeg ingen varme i det hele tatt.

Anonymkode: be46a...a86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Absolutt alle. :P Skrur ned på panelovnene om sommeren hvis det er fint vær, men har f.eks. bestandig på varmekablene på badet. Orker ikke å fyre i ovnen om sommeren da.

Bor i Nordland.

Anonymkode: 91550...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12. Men det kommer selvfølgelig an på  grader ute hvor mye gradene inne står på. I fjor hadde vi her hos oss (eller hele landet generelt) en sur og kald sommer. Ulltøy ble brukt mye selv i juli.. Vi hadde jo ikke sommer for å si det på en annen måte og jeg sitter ikke hjemme og niglor på kalenderen og bare fordi det står juli og ikke januar så skal jeg ikke ha på varme og sitte å fryse.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle månedene i året. Kanskje ikke hver dag på sommeren i stue og kjøkken, men alltid på badet. Bor i nord

Anonymkode: 6d370...9c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har på litt varme på badet året rundt, med unntak av de varmeste dagene i juli/august. Annen oppvarming er slått av fra midten av mai til september. 

Bor i Sør-Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 7 mnd. Ingen varme eller varmekabler på fra ca slutten av april til slutten av oktober. Sørlandet.

Anonymkode: 8c13c...aed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cirka 1. November til 1. Mai i et normalår.

Anonymkode: d61dd...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor mange av årets 12 måneder har du på en eller annen form for oppvarming av huset?

Anonymkode: c1d9e...fcd

Varmepumpe ca seks måneder, ellers er panelovnene på hele året, men fra ca april/mai til oktober er temperaturen de skrur seg på justert så mye ned at de i praksis er av. Gulv på badene er på året rundt, men skrudd noe ned på sommeren for et av dem.  Dette er rett ved Oslo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 måneder. I fjor sommer var varmepumpen på hele tiden. Men jeg bruker å skru litt ned varmovnen på toalett og bad om sommeren.

Så  stress å skru av og på varmepumpen i fjor de få dagene det var varmt.

Anonymkode: e4fa9...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

skreppamedleppa skrev (12 timer siden):

12. Men det kommer selvfølgelig an på  grader ute hvor mye gradene inne står på. I fjor hadde vi her hos oss (eller hele landet generelt) en sur og kald sommer. Ulltøy ble brukt mye selv i juli.. Vi hadde jo ikke sommer for å si det på en annen måte og jeg sitter ikke hjemme og niglor på kalenderen og bare fordi det står juli og ikke januar så skal jeg ikke ha på varme og sitte å fryse.. 

I fjor var det svært lite nedbør på Sør- og Østlandet, så sommeren kan ikke ha vært så gale der. Media gnålte iallefall om at det var så varmt i fjor sommer.

Anonymkode: e4fa9...ef5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjetter 7-8

 

Red: har på varme på badet 10/12 mnd tror jeg 

Endret av Badebuksa2.0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

I fjor var det svært lite nedbør på Sør- og Østlandet, så sommeren kan ikke ha vært så gale der. Media gnålte iallefall om at det var så varmt i fjor sommer.

Anonymkode: e4fa9...ef5

Mulig media gjorde, jeg kan ikke si jeg merket noe av det. Bor på det sentrale østlandet og har ikke  hatt fin sommer siden 2018.

 

 

Har på varme på bad 12 måneder i året, og  september til mai i oppholdsrom. Så 9 måneder da. 

Anonymkode: 50a77...95e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...