Gå til innhold

Spiser du fortsatt matvarer som klassifiseres som julevarer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kvakkekyllingen skrev (14 minutter siden):

Julebrunost. 

Er ikke det bare vanlig brunost som de bare har satt ordet jul på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Reign said:

Dette er en spøk, ikke sant?

Nei. Jeg er ikke særlig glad i gløgg i utgangspunktet så vi vil aldri klare å drikke opp hele flasken uansett.

Anonymkode: 552fe...729

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei. Jeg er ikke særlig glad i gløgg i utgangspunktet så vi vil aldri klare å drikke opp hele flasken uansett.

Anonymkode: 552fe...729

Gi den bort på Finn da :) 

Anonymkode: 55c04...eb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (28 minutter siden):

Er ikke det bare vanlig brunost som de bare har satt ordet jul på?

Nei. Den smaker krydret og er veeeldig god. Litt kardommeaktig. 

Anonymkode: 222e6...387

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvakkekyllingen
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei. Den smaker krydret og er veeeldig god. Litt kardommeaktig. 

Anonymkode: 222e6...387

Jeg som svarte over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Edamerost (hamstret). Litt fenalår igjen. Blir nok kjøttsuppe. Og har ribber i fryseren, for det er kjempegodt på grillen om sommeren (smurt inn med en god glace).

Anonymkode: 4a123...27e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kakemenn på butikken ennå her som jeg kjøper av og til.

Anonymkode: 73ef3...428

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på siste posen julemarsipan til halv pris. Nå venter jeg på kolibriposene. 

Anonymkode: e6966...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig ikke, men vi har noen ribberester vi tenkte å ha en asiatisk vri på. Dessuten har vi planer om en julete torskemiddag med rødkål, og vi har spart noen pepperkaker som skal nytes med blåmuggost og portvin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt ribbe og pinnekjøtt nå i januar for å ha fremover våren. Har kjøpt økologiske medisterkaker fra en lokal bonde også.

Veldig fornøyd med å kunne kjøpe rimeligere kjøtt nå.

Anonymkode: e30ae...5a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig spiser man julemat året rundt.

Ærlig talt - man forventer vel ikke at de 18 kiloene med "Labans Julefest", eller 9 kilo med konfekt kjøpt til halv pris av nedsatt pris etter jul skal spises med én gang ...?

Anonymkode: 5c299...078

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Selvfølgelig spiser man julemat året rundt.

Ærlig talt - man forventer vel ikke at de 18 kiloene med "Labans Julefest", eller 9 kilo med konfekt kjøpt til halv pris av nedsatt pris etter jul skal spises med én gang ...?

Anonymkode: 5c299...078

Beklager skrivefeil - "Labans Nissefest" heter det jo.

For min del lagrer jeg opp for resten av året slik at jeg alltid har noe å ta av uten å måtte betale blodpris i butikken, men jeg forstår godt at enkelte kunne la seg friste av å ha et godtelager i nærheten, og spørsmålet er: Hvorfor i all verden snakker man om å spise sunt når prisene er så høye at når det for en gangs skyld er et godt tilbud, kjøper man i kilovis ...?

Hvem gidder vel å kjøpe en 200-grams Freia sjokolade til kr.40, når man kan lagre opp for kr.20 før jul og påske, og hvem satser på å kjøpe konfekt til 400 kiloen når man etter jul kan få denne til 100 kroner kiloen?

Dyre priser fører til at folk slår til på tilbud og kjøper mer enn sunt er, så denne prispolitikken er ikke sunn; da 200-grams sjokoladen kostet 20 i butikken før i tiden, kjøpte jeg en plate av og til; nå har jeg flere kilo liggende som jeg i teorien kunne ha spist når som helst, og til slutt sett ut som en julegris om jeg ikke hadde rasjonert dette ut i tid.

Anonymkode: 5c299...078

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gløgg i skapet som samboer forsyner seg av i ny og ne, ellers så har vi ingenting "julete" lengre. Det hører desember til. Utenom surkål da, det er hverdagskost og trengs ved siden av kjøttkaker 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Beklager skrivefeil - "Labans Nissefest" heter det jo.

For min del lagrer jeg opp for resten av året slik at jeg alltid har noe å ta av uten å måtte betale blodpris i butikken, men jeg forstår godt at enkelte kunne la seg friste av å ha et godtelager i nærheten, og spørsmålet er: Hvorfor i all verden snakker man om å spise sunt når prisene er så høye at når det for en gangs skyld er et godt tilbud, kjøper man i kilovis ...?

Hvem gidder vel å kjøpe en 200-grams Freia sjokolade til kr.40, når man kan lagre opp for kr.20 før jul og påske, og hvem satser på å kjøpe konfekt til 400 kiloen når man etter jul kan få denne til 100 kroner kiloen?

Dyre priser fører til at folk slår til på tilbud og kjøper mer enn sunt er, så denne prispolitikken er ikke sunn; da 200-grams sjokoladen kostet 20 i butikken før i tiden, kjøpte jeg en plate av og til; nå har jeg flere kilo liggende som jeg i teorien kunne ha spist når som helst, og til slutt sett ut som en julegris om jeg ikke hadde rasjonert dette ut i tid.

Anonymkode: 5c299...078

Jeg kjøper ikke slikt uansett pris. DA sparer du virkelig penger, om det er målet. Og kalorier. 

Du kan forklare så mye du vil. Men sannheten er at man spiser mer av mat man har lett tilgjengelig. 

Anonymkode: c4f44...681

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg kjøper ikke slikt uansett pris. DA sparer du virkelig penger, om det er målet. Og kalorier. 

Du kan forklare så mye du vil. Men sannheten er at man spiser mer av mat man har lett tilgjengelig. 

Anonymkode: c4f44...681

Det er jo nettopp det vedkommende du siterte sa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen kakemenn  og pepperkaker igjen etter jul, og de blir spist. Har også noe julebrus og kjøpte inn brente mandler og noe annet julegodteri på tilbud nå etter ju, så har å kose oss med en liten stund fremover. Bortsett fra det har vi ikke noe julemat/drikke/snop igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...