Gå til innhold

Ser ikke dagens unge jenter på Tre nøtter til askepott?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Unnskyld meg. Selv jeg i 30-årene klarer å ha sympati for ungdommen at Askepott er en drit gammel og kjedelig film. Tradisjon ja, men du hadde aldri fått meg til å se den for første gang nå. Stygge farger, forferdelig fortellerstemme og kvaliteten er kjip. Nå har det kommet en ny og mer estetisk fin versjon, og den vil heldigvis overta for den yngre generasjonen slik at historien lever videre.

Anonymkode: 2dcf5...966

Den nye er enda dårligere. Elendig skuespill, kranpeaktige forsøk på å være mer politisk korrekt - helt tragisk. 

 

Anonymkode: 3b6e8...053

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg satt også med trynet i tlf  når jeg var fjortis, men akkurat Askepott måtte jeg ha med meg

Du er da ikke det spor bedre enn de du kritiserer. 

Anonymkode: 54fc4...4f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble hvert år tvunget til å se den på julaften. Allerede som barn var det den kjedeligste filmen jeg hadde vært borti. Jeg orker ikke å se den nå som voksen fordi den ikke akkurat har blitt bedre med årene. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adrenalina1 skrev (15 minutter siden):

Enig. Overfladisk tull og tøys er det som opptar dem.

Vet du, heller overfladisk tull og tøys med et knippe sterke kvinnelige forbilder, enn det man ser i Tre Nøtter og Love Actually. Jeg tror ikke de som har skrevet de filmene liker kvinner engang. Holdningene er så inderlig kjipe. 

Kardashians er iallefall selvstendige og tøffe, selv om folk misliker dem på grunn av utseendet (som kanskje viser at det er haterene som er de overfladiske, ikke denne familien..)

Anonymkode: d1dea...de4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Jeg er født i 1987 og har forpestet den filmen i hele mitt liv. Dubbingen er så grusom forferdelig. Har to søstre som forguder den filmen og de ser den hvert år og har alltid gjort det. Hver lillejulaften og julaften så satt vi foran TV'en sammen og så julefilmer, inkludert den. Jeg har aldri i mitt liv sett hele filmen, bare glimt. Jeg hjalp heller mamma med vask og matlaging eller gikk å gjorde andre ting mens de så den forferdelige filmen. 

 

Anonymkode: b60b6...08c

Hva har du gjort sa du?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født i -79 og sluttet å se «Tre nøtter til Askepott» i midten av tenårene. Syns lyden kan være koselig, eks, når den ble brukt i Live og Ronny sin «Julestemning», men orker ikke å sette meg å se på den igjen nei. Tradisjon er fint det, men for meg er denne tradisjonen kjedelig og ikkeno jeg har videreført til mine barn

Anonymkode: f1fe6...db9

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en 13-åring som ser den med meg. Hun nekter å se den mye versjonen. Vil heller ikke se den nyeste Reisen til julestjernen.

Anonymkode: c171e...a7a

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er født i 1985. I alle år har jenter i familien, både eldre og yngre enn meg, sett på det som obligatorisk å se Tre nøtter til Askepott på julaften. Det har vært nærmest hellig for meg, og ingen jul uten. Men de som driver å kommer i tenårene nå virker fullstendig uinteressert i filmen og synes det hele er teit. De sitter heller med trynet i tlf for å se tiktok. Jeg satt også med trynet i tlf  når jeg var fjortis, men akkurat Askepott måtte jeg ha med meg. Synes det er så trist ar Askepott-tradisjonen nå begynner å slå sprekker 😔

Anonymkode: 0ff63...918

Hvis du er født i 1985 og satt med trynet i telefonen når du var i tenårene, hva så du på tlf da egentlig? Den første telefonen med 3G kom ikke før i 2003/2004… 

Det er ikke vanskelig å se at dagens generasjon har andre interesser enn en gammel utslitt tsjekkisk film med dårlig forteller stemme. Den nye slår nok bedre an hos dem enn originalen.

Anonymkode: f19b8...885

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1984 her og i mange år satt jeg å så på filmen...men så fikk vi barn og deretter ble det mer bakgrunnens musikk/ støy. Men den står alltid på ...har en på 10 år som aldri har vært interessert...jente på 4... ikke gammel nok ennå.

Men det er den... kalle anka er de to som alltid må ses på julaften. Men føler det er lenge siden vi kunne sitte ned i ro og se på kalle anka..den begynner 1500 og da skal vi ofte gjøre oss klar eller dra....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaaaaaaaaskepott! aaaaaaaaaaskepott!

Forferdelig film, alt ved den er søppel.

Anonymkode: 573e7...e8b

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er født i 84, men hadde aldri noe forhold til den filmen. Jeg elsket å hjelpe til på kjøkkenet som barn, og formiddagen på julaften var det alltid nok å gjøre så jeg var ikke interessert i å se TV.

Har sett den i senere tid og har ikke noe sterkt imot den, men jeg har egentlig aldri skjønt greia med å se de samme filmene om igjen og om igjen. Vil heller se en ny film enn en jeg kan utenat.

 

Just now, AnonymBruker said:

Hvis du er født i 1985 og satt med trynet i telefonen når du var i tenårene, hva så du på tlf da egentlig? Den første telefonen med 3G kom ikke før i 2003/2004… 

Det er ikke vanskelig å se at dagens generasjon har andre interesser enn en gammel utslitt tsjekkisk film med dårlig forteller stemme. Den nye slår nok bedre an hos dem enn originalen.

Anonymkode: f19b8...885

Telefonene som fantes da vi var fjortiser kunne sende SMS, og det var ofte spill på dem som ikke krevde noe netttilgang. Snake-avhengighet er nok noe mange født på midten av 80-tallet er godt kjent med ;) 

Anonymkode: 25050...245

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reign skrev (26 minutter siden):

Hva har du gjort sa du?

Jeg står for det jeg sier, forpester den. Den er grusom og forferdelig! Burde ikke bli sendt på TV og det er min mening. :jolie:

Anonymkode: b60b6...08c

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moth-Ear-Earth

Jeg syntes alltid at det var så trist med Askepott når jeg var barn. De var så slemme mot henne. Stemoren syntes jeg var så fæl å se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg står for det jeg sier, forpester den. Den er grusom og forferdelig! Burde ikke bli sendt på TV og det er min mening. :jolie:

Anonymkode: b60b6...08c

Kan du beskrive hvordan du forpester en film?

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Unnskyld meg. Selv jeg i 30-årene klarer å ha sympati for ungdommen at Askepott er en drit gammel og kjedelig film. Tradisjon ja, men du hadde aldri fått meg til å se den for første gang nå. Stygge farger, forferdelig fortellerstemme og kvaliteten er kjip. Nå har det kommet en ny og mer estetisk fin versjon, og den vil heldigvis overta for den yngre generasjonen slik at historien lever videre.

Anonymkode: 2dcf5...966

Filmen er blitt oppgradert så det blåstikket som var på filmen er borte og de har klart å få til bedre farger og kontrast.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reign skrev (1 minutt siden):

Kan du beskrive hvordan du forpester en film?

Om du ikke evner å forstå hvordan man forpester en film, så er det ikke mitt problem ;) 

Anonymkode: b60b6...08c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er født i 1987 og har forpestet den filmen i hele mitt liv. Dubbingen er så grusom forferdelig. Har to søstre som forguder den filmen og de ser den hvert år og har alltid gjort det. Hver lillejulaften og julaften så satt vi foran TV'en sammen og så julefilmer, inkludert den. Jeg har aldri i mitt liv sett hele filmen, bare glimt. Jeg hjalp heller mamma med vask og matlaging eller gikk å gjorde andre ting mens de så den forferdelige filmen. 

 

Anonymkode: b60b6...08c

Jeg tror ikke helt du forstår hva forpester egentlig betyr.

  • Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om du ikke evner å forstå hvordan man forpester en film, så er det ikke mitt problem ;) 

Anonymkode: b60b6...08c

Et lite hint: en seer kan ikke forpeste en film.

Trykk på lenken, så forstår du.

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om du ikke evner å forstå hvordan man forpester en film, så er det ikke mitt problem ;) 

Anonymkode: b60b6...08c

Om du ikke evner å forstå korrekt bruk av ordet forpester, kanskje du skulle la være?

Anonymkode: 00acc...9d8

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 38 år. Eeelsker tre nøtter til askepott, ser den gjerne på julaften om det passer sånn, men er ikke helt krise om det ikke funker. Men bare den dagen. Jakten på julestjernen derimot synes jeg er for traust. Så også den nye askepottfilmen i år, falt ikke for den i det hele tatt. Som noen sa over her, for krampaktig og for politisk korrekt. Love actually gikk jeg lei av for mange år siden, styrer unna den. 

Anonymkode: c9ac4...888

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...