Gå til innhold

En som legger ut på offentlige grupper, bønn til syke


Anbefalte innlegg

Er en kar som er innenfor en menighet her. Stadig vekk legger han ut at han kan be for syke mennesker på offentlige grupper der vi bor. Står ikke om helbredelse, men, tilbyr bønn retta til dem syke. 

Tenker, møter han feil sårbar person som får håp og bli bra, og ikke blir det. Hva da? Kan gi farlige utfall. 

Er dette helt lov? Tenker både som etisk riktig og lovverket. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva slags farlige utfall mener du det kan gi? Så lenge han ikke tar betalt skader det ingen. Mange leger gjør det samme, men istedet for å kalle det for bønn så er det omtanke for pasientene ved å vise de varme, empati og forståelse. Det i seg selv kan bedre livskvaliteten til syke, selvom det ikke kurerer noe som helst. 

Anonymkode: d9a6b...738

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke ulovlig eller uetisk å tenke på andre mennesker. Det er det bønn er. Tanker. 

Anonymkode: d9a6b...738

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en god mann. Skulle vært flere som han. 

Anonymkode: b164a...d83

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

For en god mann. Skulle vært flere som han. 

Anonymkode: b164a...d83

Dette utsagnet skjønner jeg ikke. 

Altså, om han ofrer tanker og ber om det beste for noen så ofrer han ikke en kalori på det. Jeg gjør det samme på mitt vis og jeg anser meg selv ikke som god. Jeg gjør bare det som burde bli hjort.

Jeg vil ikke kalle ham god før han gjør offer i form av at han faktisk skaper en endring for dem som trenger det. Da er han god nå er han bare snill og grei og lager et bilde av seg selv om at han er god, men er han faktisk det? Det henger liksom bare i lufta, det har ikke gitt resultater som viser det.

Egentlig så burde jeg bare svelget kamelen men jeg er så lei av at en person i familien har satt merkelappen på seg som godheten selv og det utsagnet trigget det jeg irriterer meg over angående henne. Fordi hun er kristen så tror hun at hun er god, hun skjønner ikke at det å være kristen betyr ikke at en er god. Hun prater om glede, gjøre andre glade. Men det er bare prat, hun setter det ikke ut i livet. Hun prater om å ta vare på hverandre, men hun gjør jo ingenting hun stiller ikke opp for sine egne barnebarn engang.

Hun lar all fornuft bli satt til sides, homofile har ikke rett til å leve, muslimer og andre troende kommer til helvete fordi de tror ikke på hennes Gud. Big bang har aldri skjedd for det var Gud som satt med saks og papir og skapte verden...  Samboeren hennes gjennom 20+ år er ond fordi han ikke tror. Mens hun som dømmer andre og mener at de ikke har livsrett, hun er god ...

Nei, huff. Jeg bare vaser irritert. Men jeg mener fortsatt at om noen ber eller ønsker andre noe godt så betyr ikke det at en er god, det er sånn det skal være. Elsk din neste som deg selv.

Anonymkode: a4372...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg virker det helt fjernt. Og hva er målet? En måte å føle seg viktig eller omtenksom på? Men jeg har endel amerikanske venner på facebook etter farmville-tiden, og der går det i prayers både her og der, virker helt naturlig for dem. 

Anonymkode: dbb7c...ebd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...