Gå til innhold

Faren gir meg ingen respekt og verdi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en lillebror som er en klassisk player, mens jeg er jomfru. Faren min har ingen respekt for meg, og ser ned på meg. Jeg har lang utdannelse og god jobb, broren min er full annenhver dag og har ingen jobb/planer med livet sitt. Hvorfor har jeg ingen verdi i samfunnet.

M27

Anonymkode: 584b2...e2e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heldigvis trenger du ikke din fars anerkjennelse nå som du er voksen. Lev livet for din egen del. 

Anonymkode: 4db63...a0d

• Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

........... Jeg har lang utdannelse og god jobb,............. Hvorfor har jeg ingen verdi i samfunnet.

M27

Så det å få "conditional love" er det samme som å ha samfunnsverdi?

• Liker 2
Skrevet

Du virker mer verdifull enn både din bror og far.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg har en lillebror som er en klassisk player, mens jeg er jomfru. Faren min har ingen respekt for meg, og ser ned på meg. Jeg har lang utdannelse og god jobb, broren min er full annenhver dag og har ingen jobb/planer med livet sitt. Hvorfor har jeg ingen verdi i samfunnet.

M27

Jøss her var den mange setninger som ikke har noe med hverandre å gjøre.

-Lillebror player, du er jomfru...Hva har dette med saken å gjøre?
-Faren min har ingen respekt for meg, og ser ned på meg... Fremdeles ingen sammenheng.
-Jeg har lang utdannelse og god jobb, broren min er full annenhver dag og har ingen jobb/planer med livet sitt... Dette er ingen sammenheng heller.
-Hvorfor har jeg ingen verdi i samfunnet.... Nei si det. Du kommer jo ikke med noen opplysninger som verken nedjustere eller oppjustere din verdi i samfunnet. Ikke kan broren din eller din far han noe med den verdisettingen å gjøre.

Jeg avskriver det enda ikke som trolling, men din case henger ikke sammen.

Anonymkode: 27204...f31

• Liker 4
Skrevet

Et godt eksempel på toxic masculinty.  Faren din er et dårlig forbilde og har utdaterte patriarkalske holdninger som bare skader menn. Det er ikke riktig av han å se ned på deg fordi du ikke har dame, eller av noen grunn. Vær trygg på at samfunnet ikke ser deg på den samme måten, utenom andre menn med giftig machokultur syn da. 

Anonymkode: 17c9b...c59

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jøss her var den mange setninger som ikke har noe med hverandre å gjøre.

-Lillebror player, du er jomfru...Hva har dette med saken å gjøre?
-Faren min har ingen respekt for meg, og ser ned på meg... Fremdeles ingen sammenheng.
-Jeg har lang utdannelse og god jobb, broren min er full annenhver dag og har ingen jobb/planer med livet sitt... Dette er ingen sammenheng heller.
-Hvorfor har jeg ingen verdi i samfunnet.... Nei si det. Du kommer jo ikke med noen opplysninger som verken nedjustere eller oppjustere din verdi i samfunnet. Ikke kan broren din eller din far han noe med den verdisettingen å gjøre.

Jeg avskriver det enda ikke som trolling, men din case henger ikke sammen.

er du så dum at du ikke klarer å forstå at faren verdsetter broren hans mye mer? eller er du bare ignorant? man ser at måten han sammenligner gir hint på at broren hans har et bedre forhold med faren, bruk hode og tolk.

Anonymkode: d1041...c16

• Liker 1
Skrevet

Hva har jomfru med saken å gjøre?

Faren din vet vel ikke det?

Foreldre pleier ikke ha innsikt i barnas sexliv....

Anonymkode: 5b785...4e9

• Liker 3
Skrevet

Voks faktisk opp og slutt å bry deg om hva far og bror tenker? 

Antar at du greier å tenke deg at de ikke akkurat er så bra, du som har utdannelse? 

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som et greit sted å starte i terapien. 

Anonymkode: eb582...efd

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

er du så dum at du ikke klarer å forstå at faren verdsetter broren hans mye mer? eller er du bare ignorant? man ser at måten han sammenligner gir hint på at broren hans har et bedre forhold med faren, bruk hode og tolk.

Anonymkode: d1041...c16

den som antar, er nok den som er dum.

Skrevet

TS det høres ut som du kommer fra en veldig usunn familie dynamikk. Ingen ting du nevner om deg burde påvirke din far sin respekt for deg. Om du er oppvokst med slike holdninger er det godt mulig det påvirker dine måter å forholde deg til andre mennesker på. Har du vurdert å snake med noen (en terapeut eller rådgiver) om det? Jeg mener ikke å late som om jeg vet hvordan du har det, men jeg gjeter på at det kan bli lettere for deg å få kjæreste (eller bare bli lykkelig allene) om du rydder lit i egne tanker. Så må du huske på at du har mye verdi! Ikke la faren din sine dårlige holdninger diktere resten av live dit ❤️ 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...