AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #1 Skrevet 23. januar 2023 Noen som har forsøkt både Elvanse og Aduvanz? Merket du forskjell på de? noen som kombinerer Aduvanz/Elvanse med Attentin? Hvordan gjør dere det evt? jeg går på Aduvanz og opplever at den hjelper på noe, men ikke alt. Vurderer derfor å prøve i en kombinasjon med Attentin… Anonymkode: 0497f...559
Silva Pluvialis Skrevet 23. januar 2023 #2 Skrevet 23. januar 2023 Å herremin, nå trodde jeg det var en kommende mor som lurte på hvilket av navnene som var finest til ungen 5 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #3 Skrevet 23. januar 2023 Elevanse og Aduvanz har god effekt på mitt barn, men dosene er så milde og kortvarige 7 timer (?), at det må føles nøye med på vekst og vektøkning for å tilpasse dosen. Det har ingenting med at man blir vandt til dosen og dermed trenger mer, det har kun med vekst å gjøre. Tilbakemeldingen er at barnet fokuserer bedre på skolen, prosesserer og lærer bedre og i tillegg står i sosiale situasjoner mye bedre. Jeg der det selv også, men når dosen er ute av kroppen på ettermiddagen er hun igjen like ukonsentrert, tar ikke imot beskjeder, prosesserer ingenting, forstår ikke sammenhenger og henger ikke med i dialog. Jeg vurderer å bytte til en medisin som varer lengre enn syv timer. Anonymkode: 3abf7...d27
Avstand Skrevet 23. januar 2023 #4 Skrevet 23. januar 2023 Elvanse og Aduvanz er helt det samme. Jeg fikk Elvanse da de var tomme for Aduvanz på lager. Eneste forskjell er dosering. Elvanse fåes ned til 20 mg. Aduvanz starter på 30. Elvanse gies til barn. Du må altså ha fått diagnosen som barn. Er du voksen når du får diagnosen får du Aduvanz.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #5 Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Elevanse og Aduvanz har god effekt på mitt barn, men dosene er så milde og kortvarige 7 timer (?), at det må føles nøye med på vekst og vektøkning for å tilpasse dosen. Det har ingenting med at man blir vandt til dosen og dermed trenger mer, det har kun med vekst å gjøre. Tilbakemeldingen er at barnet fokuserer bedre på skolen, prosesserer og lærer bedre og i tillegg står i sosiale situasjoner mye bedre. Jeg der det selv også, men når dosen er ute av kroppen på ettermiddagen er hun igjen like ukonsentrert, tar ikke imot beskjeder, prosesserer ingenting, forstår ikke sammenhenger og henger ikke med i dialog. Jeg vurderer å bytte til en medisin som varer lengre enn syv timer. Anonymkode: 3abf7...d27 Elvanse/Aduvanz (lisdeksamfetamin men deksamfetamin er det aktive virkestoffet) er medisinen som varer lengst, så du må nok lete lenge etter en sentralstimulerende medisin som varer hele dagen. Noen tar attentin (deksamfetamin) på ettermiddagen for å "fylle på". Attentin har mye kortere varighet enn Aduvanz/elvanse. Anonymkode: a465e...35c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå