Gå til innhold

Last Of Us - Hbo Max

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Anbefaler discorden til Nerdelandslaget :) der er folk veldig gode på å merke spoilere, og det går ann å stille spørsmål og be om å få spoiler-frie svar. 

Anonymkode: b5d71...bf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til dere som har spilt spillet: Vær så snill og ikke spoil sesong 2, da vi er flere her som ikke har spilt spillet, men som elsker apokalypser 🙏

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen å irriterende at dere driver og spoiler! 

Anonymkode: 03560...872

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Faen å irriterende at dere driver og spoiler! 

Anonymkode: 03560...872

Det som har blitt spoilet har vært bak spoilertag/skrevet etter episoden er sendt,eller hint om sesong 2.

Man kan jo la være å lese i tråder som dette hvis man er redd for spoilers,som forøvrig hele nettet koker over av.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K_mb skrev (På 10.3.2023 den 22.44):

Til dere som har spilt spillet: Vær så snill og ikke spoil sesong 2, da vi er flere her som ikke har spilt spillet, men som elsker apokalypser 🙏

Gled deg!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

K_mb skrev (På 10.3.2023 den 22.44):

Det er vel ingen som har spoilet noe i denne tråden? At vi får se moren til Ellie er ikke en spoiler, moren er en ny karakter.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polyester skrev (2 timer siden):

Det er vel ingen som har spoilet noe i denne tråden? At vi får se moren til Ellie er ikke en spoiler, moren er en ny karakter.

Det er så, men jeg aner ikke hvilke karakterer som kommer senere. Min sønn har også spilt spillet, men han får ikke røpe noe. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Episode 9;

Jeg fikk en infisert! Woho! Og denne gangen litt skummelt, hater når de løper!

Men Ellie, hun trodde vel ikke på Joel? Det er lagt opp til tvil der, men for meg virket hun såpass rar at det var som om hun sa "jeg vil tro deg, men jeg tror deg ikke" med blikket.

Og Joel, for.en.dust!!! Skulle så gjerne ønske han ikke ble så glad i Ellie, da hadde ikke dette skjedd. For han ofrer hele verden for sine egoistiske behov. Og måten han henrettet alle Firefliesene på... spesielt hun dama på slutten... Ikke greit!

Gleder meg til sesong 2! Satser på at det finnes flere som Ellie, det må det jo gjøre. Eller så tør de å satse på en bekmørk slutt der alt faktisk går til helvete fordi de ikke finner en kur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponert over at de fikk med alle de viktige scenene i slutten av spillet,i en så kort episode!

Elsket det.

Og -

Spoiler

Alt som skjer på sykehuset får en direkte konsekvens i ses2.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K_mb skrev (16 timer siden):

Det er så, men jeg aner ikke hvilke karakterer som kommer senere. Min sønn har også spilt spillet, men han får ikke røpe noe. 

Moren til Ellie er ikke med i spillet.

Dette er en adapsjon serieskaperne har gjort,og den var så fin!

Dette er alt man får "se" av moren til Ellie i spillet -

Spoiler

tumblr_navuflQzcI1sbu512o1_500.png

Endret av J..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (43 minutter siden):

Skjul innhold

tumblr_navuflQzcI1sbu512o1_500.png

Ah skjønner 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh. Gleder meg til i kveld ❤️ Ny episode, det betyr pizza (lavkarbopause for i dag) og et stort glass brus. Skal kose meg gløgg i kveld! Venter alltid med å se episoden til det har blitt mørkt ute :D

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blåttvann skrev (På 10.3.2023 den 21.27):

Bare én episode igjen, om to dager er det slutt for denne gang. 😔

Det som blir vanskelig er å ikke få spoilet nesten hele andre sesong iløpet av det kommende året. Akkurat dét merker jeg at jeg er litt redd for.

Man kan jo ikke prøve å finne ut av ting man lurer på fordi BAM! får man rett i trynet en superspoil. Folk elsker å ødelegge for andre, dessverre.

Jeg var dum og tittet på noe på Tiktok, og så lyste det plutselig noen få ord mot meg som gjør at ganske mye av handlingen i hele sesong 2 er ødelagt.

Sånn sett er det enklere med andre serier som ikke slavisk følger bøker, blader, filmer osv de er basert på, for handlingen kan være så ulik i serien at folk ikke kan spoile.

Så kan det være at du får deg en positit overraskelse uansett 😉 Hvem vet, kan jo være at HBO går vekk fra plottet i spillet og overrasker oss med diverse andre momenter som de føler burde vært med 😉 Jeg vet jo alt hva som har skjedd i spillet da jeg har spilt gjennom begge to typ 2-3 ganger. Det går jo ganske lenge mellom hver gang jeg spiller og det er mye jeg tydeligvis ikke husket 🙂

Tror nok du kommer til å kose deg gløgg uansett om du ''vet'' mye av hva som skal skje 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (2 timer siden):

Skjul innhold

Veldig gøy at de hadde funnet en skuespiller som ligner på Ellie! Kanskje dataprogrammert, men likevel. Og hvis det som skjedde gjorde at Ellie er immun så er jo det også et tips til kommende generasjoner. Mødrene må ofre seg, men babyene blir immune så neste generasjon ville kunne leve i den nye verdenen.

Goodtimes skrev (15 minutter siden):

Så kan det være at du får deg en positit overraskelse uansett 😉 Hvem vet, kan jo være at HBO går vekk fra plottet i spillet og overrasker oss med diverse andre momenter som de føler burde vært med 😉 Jeg vet jo alt hva som har skjedd i spillet da jeg har spilt gjennom begge to typ 2-3 ganger. Det går jo ganske lenge mellom hver gang jeg spiller og det er mye jeg tydeligvis ikke husket 🙂

Tror nok du kommer til å kose deg gløgg uansett om du ''vet'' mye av hva som skal skje 😉

Absolutt! Jeg elsker hvordan uttrykket i serien er, musikken, stemningen. Og jeg elsker Joel selv om jeg hater han for det han gjorde. Idiot. Jeg har ikke spilt spillet, men for meg passer Ellie også perfekt! Hun må jo vinne alt hun blir nominert til, og hun burde bli nominert til alt det er mulig å bli nominert til! 😅

Kanskje de også må gjøre noen endringer fra spillet i sesong 2, nettopp fordi det er så stor sjanse for å få neste sesong spoilet? Vi får se! 👏

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (7 minutter siden):

Veldig gøy at de hadde funnet en skuespiller som ligner på Ellie!

Fordi hun som spiller moren til Ellie,er hun de har basert Ellie på.

Hun er stemmen til Ellie i spillene,og de har brukt kroppene/fjesene til stemmeskuespillerne til å animere fjesene/kroppene deres,bl.a Ellie og Joel,osv.

:)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

J.. skrev (40 minutter siden):

Fordi hun som spiller moren til Ellie,er hun de har basert Ellie på.

Hun er stemmen til Ellie i spillene,og de har brukt kroppene/fjesene til stemmeskuespillerne til å animere fjesene/kroppene deres,bl.a Ellie og Joel,osv.

:)

Aha.

Men, så er jo Bella caset til serien vel ikke mest basert på Ellies utseende? Hun er en knakende god skuespiller, og da var det vel helst det som gjorde at hun ble valgt?

Så for å omformulere meg, kult at Bella ligner såpass mye på hun som var stemmen til Ellie i spillet! 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (3 minutter siden):

Aha.

Men, så er jo Bella caset til serien vel ikke mest basert på Ellies utseende? Hun er en knakende god skuespiller, og da var det vel helst det som gjorde at hun ble valgt?

Så for å omformulere meg, kult at Bella ligner såpass mye på hun som var stemmen til Ellie i spillet! 😅

Bella ble castet fordi hun passet rollen,uten tvil.

Selv Ashley Jonhson (Ellies stemme) sa at å møte Bella,var som å møte Ellie i fysisk form.

Castingen er eksepsjonelt bra,syns jeg.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes denne episoden fikk godt frem hva slags monster Joel er. Han er farlig og han er villig til å drepe hvem som helst. I spillet forstår man det litt tidligere. Alt i livet til Ellie førte til dette men så fratar Joel henne muligheten til å hjelpe menneskeheten og å hedre de døde. Joel er avhengig av Ellie fordi han har latt henne bli en erstatning for Sarah. Han sa det til og med, at det ikke var tid som leget såret etter Sarah.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
13 hours ago, Blåttvann said:

Og Joel, for.en.dust!!! Skulle så gjerne ønske han ikke ble så glad i Ellie, da hadde ikke dette skjedd. For han ofrer hele verden for sine egoistiske behov. Og måten han henrettet alle Firefliesene på... spesielt hun dama på slutten... Ikke greit!

54 minutter siden, Polyester said:

Synes denne episoden fikk godt frem hva slags monster Joel er. Han er farlig og han er villig til å drepe hvem som helst. I spillet forstår man det litt tidligere. Alt i livet til Ellie førte til dette men så fratar Joel henne muligheten til å hjelpe menneskeheten og å hedre de døde. Joel er avhengig av Ellie fordi han har latt henne bli en erstatning for Sarah. Han sa det til og med, at det ikke var tid som leget såret etter Sarah.

Njea. Jeg syns denne delen av historien var litt tynn og skjønner godt at han reagerte som han gjorde. Denne legen har hatt tilgang på immune Ellie i hva, par timer? Og har allerede konkludert med hva som må til for å lage en kur, og tar derfor sjansen på å drepe den eneste immune de har? Yeah right. Og Marlene har null sosiale antenner og røper dette for Joel og gir han null sjans til å tenke rasjonelle tanker eller stille kritiske spørsmål men tvinger han i et hjørne med en gang. Selvfølgelig går det galt! Hun sier jo selv at han er spesiell som har greid å redde Ellie gjennom alt dette, likevel tvinger hun han i et hjørne med en syltynn forklaring og sender han vekk med to usle vakter. 

Hva f. trodde de skulle skje??? 

Nei dette ble for tynt for meg ass. Akkurat denne delen av historien kunne de bygd opp mer, med mindre det er intensjonen at man skal tenke at Fireflies er en gjeng irrasjonelle idioter som får et medisinsk vidunder mellom hendene og hopper rett på "la oss skjære det ut av henne". 

Mulig det er bedre bygd opp i spillet? 

Jeg har hvertfall ennå ikke kommet frem til at Joel er noe monster. Han har bare ikke tillit til andre, og hvorfor skulle han det? 

Vi må jo også huske på at Joel aldri har vært en helt. Hans intensjon var aldri å redde menneskeheten, det begynte med at han motvillig gikk med for å få et bilbatteri (om jeg husker rett?). Så har det sakte men sikkert bygget seg opp en relasjon. Han har fortsatt ingen intensjon om å redde menneskeheten når han presses oppi dette hjørnet. 

Hvis man virkelig tror at Ellie ville ønsket å ofte seg for en liiiten sjanse for en kur, hvorfor ble hun ikke da orientert og gitt et valg i første omgang? 

Edit: Fin oppsummering her:

What complicates the scene is that no one is entirely the good guy here. The Fireflies didn’t give Ellie the chance to choose her fate. But the scene also doesn’t offer the easy comfort of framing Joel as the underdog beating the bad guys. There are only people making lousy choices, trying to survive.

https://www.nytimes.com/2023/03/13/arts/television/the-last-of-us-season-finale.html

Endret av Albbas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...