Gå til innhold

Last Of Us - Hbo Max

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Goodtimes skrev (12 timer siden):

ahh :D Sparer den til i kveld, har allerede fortalt dama at hun må ha pizzaen klar når jeg kommer hjem fra jobb klokken 22:00 :D

Gikk det bra å spise pizzaen? Jeg hadde også mat til denne siste episoden, men det gikk trått gitt 🙈 temmelig miste-matlysten-episode... 

Blåttvann skrev (2 timer siden):

Hm...

Håper serien får mer innspill av infiserte de to siste episodene? Har gått lenge uten action nå.

Mener du seriøst at siste episode her ikke var actionfyllt?? 😱 Syns det var helt sykt mye spennende action hele veien! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amatariel skrev (18 minutter siden):

Mener du seriøst at siste episode her ikke var actionfyllt?? 😱 Syns det var helt sykt mye spennende action hele veien! 

Jepp... 😬

Litt sånn... meh, sett det tusen ganger før. Men som sagt, jeg har sett alle episodene av TWD, så jeg er kanskje litt ødelagt av det. Synes rett og slett siste episode var kjedelig (de to siste). 🤪

Man vet jo at de to hovedkarakterene ikke dør, så det er ikke noe å være redd for, TLOU har nesten drept dem så mange ganger nå at de har ropt ulv ulv for min del. Så da begge våre hovedskuespillere var i knipe så visste jeg med 99% sikkerhet at det kom til å ordne seg, hver gang. Spenningen var borte. En hel episode bare for at ulike personer skal jakte på dem blir derfor ganske zzz...

Men, jeg setter jo pris på godt skuespill og de ekstremt gode scenene i episoden selv om jeg synes opplegget var litt kjipt.

Det var jo kult at den gruppen mennesker de nå traff på kjente han de drepte tidligere f.eks. Og scenen der Ellie la sine hender i prestens hender, "oh". Æsj!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (1 minutt siden):

Man vet jo at de to hovedkarakterene ikke dør, så det er ikke noe å være redd for

Nja, vi som ikke har spilt spillet vet ikke alt. Vi kan anta at de ikke dør... men jeg trodde også at både Sarah og Tess var hovedpersoner som ikke skulle dø. Såe... temmelig sjokkert der.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (Akkurat nå):

Nja, vi som ikke har spilt spillet vet ikke alt. Vi kan anta at de ikke dør... men jeg trodde også at både Sarah og Tess var hovedpersoner som ikke skulle dø. Såe... temmelig sjokkert der.

Sant, men jeg fikk liksom ikke følelsen av at de kunne dø. Kanskje det var musikken eller måten scenene ble filmet på, jeg vet ikke. Vet bare at jeg "visste" at de skulle overleve.

Og når en hovedkarakter dør i løpet av den første/ de to første episodene så er det ikke noe sjokk, det tar tid å forstå hvem man skal følge. Man er ikke knyttet til de som dør og serien har ikke utviklet seg. Jeg ble overrasket da datteren til hovedkarakteren faktisk døde i første episode, men ikke sjokkert som om Ellie hadde dødd nå.

Derfor elsket jeg GOT. Var aldri sikker på noe som helst. 😁

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (10 minutter siden):

Man vet jo at de to hovedkarakterene ikke dør, så det er ikke noe å være redd for, TLOU har nesten drept dem så mange ganger nå at de har ropt ulv ulv for min del.

Du kommer til å DIGGE sesong 2!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (52 minutter siden):

Derfor elsket jeg GOT. Var aldri sikker på noe som helst. 

Vi som vet hva som kommer kan bare si - det gjør du ikke her heller.

Sesong 2 kommer til å slå luften ut av mange.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Polyester skrev (2 timer siden):

Du kommer til å DIGGE sesong 2!

J.. skrev (1 time siden):

Vi som vet hva som kommer kan bare si - det gjør du ikke her heller.

Sesong 2 kommer til å slå luften ut av mange.

🎉🎉🎉

Woho!

Dere ga meg spenningen tilbake, for foreløpig har det vært ganske a4. :skya:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (12 timer siden):

Jepp... 😬

Litt sånn... meh, sett det tusen ganger før. Men som sagt, jeg har sett alle episodene av TWD, så jeg er kanskje litt ødelagt av det. Synes rett og slett siste episode var kjedelig (de to siste). 🤪

Man vet jo at de to hovedkarakterene ikke dør, så det er ikke noe å være redd for, TLOU har nesten drept dem så mange ganger nå at de har ropt ulv ulv for min del. Så da begge våre hovedskuespillere var i knipe så visste jeg med 99% sikkerhet at det kom til å ordne seg, hver gang. Spenningen var borte. En hel episode bare for at ulike personer skal jakte på dem blir derfor ganske zzz...

Men, jeg setter jo pris på godt skuespill og de ekstremt gode scenene i episoden selv om jeg synes opplegget var litt kjipt.

Det var jo kult at den gruppen mennesker de nå traff på kjente han de drepte tidligere f.eks. Og scenen der Ellie la sine hender i prestens hender, "oh". Æsj!

Ikke helt enig, og jeg har også slukt TWD. TWD hadde jo mange karakterer man fulgte, Rick var kanskje den største. Nei, man visste ikke hvem som døde i TWD, men TLOU er så utrolig godt laget med fokus på mellommenneskelige relasjoner som blir formidlet på en utrolig god måte. Kjærlighetshistorien i episode 3 var helt fantastisk godt laget selv om man kun så en infisert i hele episoden. Og gruppen de møter i episode 8, en dyster gruppe med en psykopatisk leder som tyr til kannibalisme, man skjønner at de sitter og spiser mannen Joel drepte i forrige episode. Minnet meg litt om sesong 5 i TWD.  Forøvrig forventet jeg heller ikke at Tess skulle dø, eller den lille gutten i episode 5. 

Og Ellie wow hun er helt fantastisk! Joel også, som viser ingen nåde!

Endret av K_mb
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Tydelig at Woke er in, annenhver karakter er homofil. 

Anonymkode: 4b1b0...c2c

Jeg vet andre har påpekt det, men det kan ikke påpekes nok ganger:

SPILLET KOM UT I 2013, OG SERIEN FØLGER SPILLETS STORYLINE!!!

Blåttvann skrev (13 timer siden):

Hm...

Håper serien får mer innspill av infiserte de to siste episodene? Har gått lenge uten action nå.

Skjønner at det er en zombieserie med fokus på det mellommenneskelige, men uten zombiene blir det jo bare det mellommenneskelige igjen. Kanskje jeg har gått litt lei av alle disse mellommenneskelige tingene etter å ha sett ørten sesonger av The Walking Dead? Anyways, I'm here for the zombies. 😅

Sist vi ble angrepet av zombier på en måte der jeg satt og var bekymret for karakterene var i episode 5. Man skjønte jo hele forrige episode hva som skulle skje, så selv om episoden fikk pulsen opp fordi jentene var så uforsiktige så var det ikke skummelt da den éne zombien først dukket opp.

Meh. 

Håper på flere zombier, det er det jeg sitter igjen med etter dagens episode. Og det er jo litt skuffende.

Men så har vi Ellie, som jeg elsker! Hun er jo helt magisk bra å se på! Føler hun passer rollen som hånd i hanske.

Jeg er sjeleglad for at de har begrenset fokuset på infiserte. For meg så er det en gigantisk cop out når hele serien handler om zombiene. Det fjerner behovet for en god storyline, eller så blir det bare unødvendig fyllmasse. Som noen andre påpekte over her, selv i en verden som er overtatt av infiserte, så er de verste monstrene fortsatt mennesker. Og det er for meg en langt bedre storyline/serie enn horder med infiserte/zombier.

Jeg ser du drar frem episode og at det ikke er skummelt når zombien først dukker opp. Her forstår jeg deg virkelig ikke, for om du er vant til å se på zombiefilmer/-serier, så synes man ikke zombier etc. er skummelt lenger. Den spenningen jeg satt med i kroppen fra vi så den infiserte frem til den faktisk dukket opp inne i butikken, den spenningen kan jeg faktisk ikke huske sist jeg kjente sist i en skrekkfilm. Nettopp fordi de fleste går for enkle jumpscares, i stedet for å tørre å bygge spenning.

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pizzaen er spist, episoden er sett og jeg kan bare ikke få sagt det nok, Bella Ramsey spiller altså rollen som Ellie så ekstremt bra. 

Fikk en klump i magen når hun endelig møtte på Joel igjen ❤️ Bra episode, bra skuespill, generelt veldig bra :D

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reign skrev (1 time siden):

Her forstår jeg deg virkelig ikke, for om du er vant til å se på zombiefilmer/-serier, så synes man ikke zombier etc. er skummelt lenger

Haha, dama mi satt med hjertet i halsen når den klikkeren gikk rundt på museet! Det er noe annerledes med de infiserte i serien her kontra andre zombieserier. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goodtimes skrev (25 minutter siden):

Haha, dama mi satt med hjertet i halsen når den klikkeren gikk rundt på museet! Det er noe annerledes med de infiserte i serien her kontra andre zombieserier. 

Jeg er herda etter å ha spilt gjennom TLOU tre ganger og Part 2 en gang. Det er stress, det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reign skrev (33 minutter siden):

Jeg er herda etter å ha spilt gjennom TLOU tre ganger og Part 2 en gang. Det er stress, det.

Samme her. 😛 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har alltid begynt å gråte når Ellie brutalt dreper David i sinne og frykt, og det gjorde jeg i går også. Etter denne ukes episode forsto jeg hvor godt Bella Ramsey passer som Ellie. Jeg har ikke skjønt greia med Ramsey før nå, men er glad jeg holdt meg åpen for å se det. Hun er jo knallgod ❤️

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reign skrev (7 timer siden):

Jeg er sjeleglad for at de har begrenset fokuset på infiserte. For meg så er det en gigantisk cop out når hele serien handler om zombiene. Det fjerner behovet for en god storyline, eller så blir det bare unødvendig fyllmasse. Som noen andre påpekte over her, selv i en verden som er overtatt av infiserte, så er de verste monstrene fortsatt mennesker. Og det er for meg en langt bedre storyline/serie enn horder med infiserte/zombier.

Jeg ser du drar frem episode og at det ikke er skummelt når zombien først dukker opp. Her forstår jeg deg virkelig ikke, for om du er vant til å se på zombiefilmer/-serier, så synes man ikke zombier etc. er skummelt lenger. Den spenningen jeg satt med i kroppen fra vi så den infiserte frem til den faktisk dukket opp inne i butikken, den spenningen kan jeg faktisk ikke huske sist jeg kjente sist i en skrekkfilm. Nettopp fordi de fleste går for enkle jumpscares, i stedet for å tørre å bygge spenning.

Jo, jeg synes zombier er skumle selv om jeg har sett de tusen ganger før. Derfor ble det antiklimaks når scenen med zombien ikke ble verre, men så standard. Jeg satt med hjertet i halsen hele forrige episode, så da var det så dritt at zombien bare gikk gjennom døra og sa halla før den angrep. Oppbygningen var så bra, derfor så nedtur. Vi visste jo hele episoden at kjæresten til Ellie skulle dø og hun skulle bli bitt, da burde gjennomføringen ha en tvist.

Da klikkerne jaktet i museet så var det eklere og verre. Zombier som beveger seg fort er det verste.

Jeg mener ikke at karakterene skulle blitt angrepet konstant, det finnes en mellomting mellom ingen og horder...

Men jeg har heldigvis mye å glede meg til i neste sesong. 🤗

Endret av Blåttvann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (43 minutter siden):

Jo, jeg synes zombier er skumle selv om jeg har sett de tusen ganger før. Derfor ble det antiklimaks når scenen med zombien ikke ble verre, men så standard. Jeg satt med hjertet i halsen hele forrige episode, så da var det så dritt at zombien bare gikk gjennom døra og sa halla før den angrep. Oppbygningen var så bra, derfor så nedtur. Vi visste jo hele episoden at kjæresten til Ellie skulle dø og hun skulle bli bitt, da burde gjennomføringen ha en tvist.

Da klikkerne jaktet i museet så var det eklere og verre. Zombier som beveger seg fort er det verste.

Jeg mener ikke at karakterene skulle blitt angrepet konstant, det finnes en mellomting mellom ingen og horder...

Men jeg har heldigvis mye å glede meg til i neste sesong. 🤗

Zombiene har en større "screentime" i spillet for å fylle spilltiden.

De er aldri den største trusselen og hele "poenget" med spillet/serien er reisen og hva som skjer på reisen deres,fra A til B.

I serien legger de mer vekt på menneskeskapt elendighet slik som selve storyline'en er også i spillet.

Sesong 2 (ut ifra spill2) blir sabla brutal,men da igjen pga menneske mot menneske,fordi vi er vår egen største trussel.

Hvis man vil ha jumpscares og mer blod/gørr/dritt bør man heller spille spillet enn å se serien.

Anbefaler forøvrig podden (the last of us podcast) for å få forklart mye man kanskje overser/ikke forstår.

Hver eneste episode er sprengfull med eastereggs!

Bare for morro legger jeg ved denne -Screenshot_20230306_183026_TikTok.thumb.jpg.baacf7434e38186b820fefd2c11bad1a.jpg

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blåttvann skrev (1 time siden):

Jeg satt med hjertet i halsen hele forrige episode, så da var det så dritt at zombien bare gikk gjennom døra og sa halla før den angrep. Oppbygningen var så bra, derfor så nedtur.

I spillet henger det forresten en lapp på døra inn til dukkebutikken om at "the pharmacist went crazy,we had to lock him up in the doll store. DO NOT OPEN THE DOOR!!"

Så man vet at han kommer..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (1 minutt siden):

I spillet henger det forresten en lapp på døra inn til dukkebutikken om at "the pharmacist went crazy,we had to lock him up in the doll store. DO NOT OPEN THE DOOR!!"

Så man vet at han kommer..

Ja, det visste man. Men når han først kom så var det på en veldig kjedelig måte. Hele episoden ledet jo opp til dette angrepet.

Men selvfølgelig, fordi jeg satt med hjertet i halsen hele episoden så funket vel episoden slik skaperne hadde tenkt, selv om jeg synes slutten ble for enkel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reign skrev (9 timer siden):

Så enig med deg 👏 Zombier VET vi har en misjon, menneskene aner vi ingenting om eller hva som kommer.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud... Hadde helt glemt David the cannibal fra spillet 😛 Trodde først denne fyren var genuint hyggelig 😂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...