J.. Skrevet 9. februar 2023 #121 Del Skrevet 9. februar 2023 (endret) AnonymBruker 42 skrev (12 timer siden): Fordi det virker ikke som noen "action-overlevelses-drama", lengre... Siste episode var rett og slett ræv, imo. Ser for meg at dette ender mer opp som noen slags politisk ladet "såpeserie" med tiden, dessverre... 😅 Det var jo litt av det jeg var redd for i utgangspunktet også, egentlig... Vi vet "alle" hva som kommer,så det er jo bare å holde seg fast. Og som i spillet skal de overleve langt mer enn trusselen om smitte. Endret 9. februar 2023 av J.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyester Skrevet 9. februar 2023 #122 Del Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker 42 skrev (13 timer siden): Fordi det virker ikke som noen "action-overlevelses-drama", lengre... Siste episode var rett og slett ræv, imo. Ser for meg at dette ender mer opp som noen slags politisk ladet "såpeserie" med tiden, dessverre... 😅 Det var jo litt av det jeg var redd for i utgangspunktet også, egentlig... Det er ikke noe politikk i spillet så det hadde vært veldig rart om denne serien ender opp som politisk, det tror jeg ikke kommer til å skje. Det eneste som kan minne om politikk er forholda mellom de forskjellige faksjonene som FEDRA og Firefly's. Håper neste episode drar deg inn igjen. Menneskene vi møter i episoden er en spennende del av historien. Episode 7 kommer også til å bli fin, søt, trist og skummel. Ekstremt spent på episode 8 også hvor vi sannsynligvis møter en karakter ved navn David. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 9. februar 2023 #123 Del Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg har ikke spilt spillet, og til og med jeg vet at spillet dreier seg 90% om forholdet mellom karakterene. Så hvis du er ute etter action og overlevelsesfokus er dette ikke serien for deg. Settingen er et bakteppe til å fortelle en historie om hva som gjør livet verdt å leve, og det er forholdene våre til andre mennesker. 🤣 Er dette noe du har lest om hos en "tikktakkblogger" som heller ikke har spilt spillet selv, eller noe sånt? Vet ikke om du troller, blander med et annet spill/serie, rett og slett bare er helt clueless, og/eller om det er sånn at jeg ikke forstår hva du prøver å kommunisere her.. Det er et "spennings- action-adventure"-spill der utviklerne valgte å ta en sjanse og investere langt mer ekstra i karakterbygging, i form av story og "cutscenes/filmatisering/voice-acting osv. enn vanlig.(med kjempe suksess). Spillet er fortsatt 90% action/spenning og "overlevelsesfokusert", IMO Ikke det at ingen kanskje bare spilte for historien sin skyld, altså Du har nok rett i at dette lukter nedtur, og blir en skuffende affære for meg, men det er jo i så fall fordi det later til vike for mye ifra spillet , og IKKE fordi det ligner for mye... Det er jo pga. spillet jeg hadde høye forventninger i utgangspunktet, serru... 🤪 Det er jo bare supert så mange andre er imponert av serien, da... J.. skrev (1 time siden): Vi vet "alle" hva som kommer,så det er jo bare å holde seg fast. Og som i spillet skal de overleve langt mer enn trusselen om smitte. Joda, jeg vet godt hva som kommer (iaf. burde komme) sånn mtp. spillet, men jeg er som sagt meeeeget skeptisk til hvor "mørkt" og spennende dette blir i serien, om de i det hele tatt har tenkt til å følge spillet da... Synes serien knapt har vært spennende til nå, jeg. Det selv om jeg sitter i et bekmørkt rom med høretelefoner på full-pupp. Håper selvsagt at jeg tar feil, og at det bare var siste episode som tafatt og dårlig, og at resterende tar seg opp betraktelig. Polyester skrev (24 minutter siden): Håper neste episode drar deg inn igjen. Ja, det håper jeg også, men har ikke så høye forventinger lengre... Som sagt : "Halvveis ut døra" ... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 9. februar 2023 #124 Del Skrevet 9. februar 2023 (endret) AnonymBruker 42 skrev (33 minutter siden): 🤣 Er dette noe du har lest om hos en "tikktakkblogger" som heller ikke har spilt spillet selv, eller noe sånt? Vet ikke om du troller, blander med et annet spill/serie, rett og slett bare er helt clueless, og/eller om det er sånn at jeg ikke forstår hva du prøver å kommunisere her.. Det er et "spennings- action-adventure"-spill der utviklerne valgte å ta en sjanse og investere langt mer ekstra i karakterbygging, i form av story og "cutscenes/filmatisering/voice-acting osv. enn vanlig.(med kjempe suksess). Spillet er fortsatt 90% action/spenning og "overlevelsesfokusert", IMO Ikke det at ingen kanskje bare spilte for historien sin skyld, altså Du har nok rett i at dette lukter nedtur, og blir en skuffende affære for meg, men det er jo i så fall fordi det later til vike for mye ifra spillet , og IKKE fordi det ligner for mye... Det er jo pga. spillet jeg hadde høye forventninger i utgangspunktet, serru... 🤪 Det er jo bare supert så mange andre er imponert av serien, da... Joda, jeg vet godt hva som kommer (iaf. burde komme) sånn mtp. spillet, men jeg er som sagt meeeeget skeptisk til hvor "mørkt" og spennende dette blir i serien, om de i det hele tatt har tenkt til å følge spillet da... Synes serien knapt har vært spennende til nå, jeg. Det selv om jeg sitter i et bekmørkt rom med høretelefoner på full-pupp. Håper selvsagt at jeg tar feil, og at det bare var siste episode som tafatt og dårlig, og at resterende tar seg opp betraktelig. Ja, det håper jeg også, men har ikke så høye forventinger lengre... Som sagt : "Halvveis ut døra" ... Det er jo en actiondrama serie,ikke en horrorserie med jumpscares,så du kan jo fint se på,med lyset på. Serieskaperne sier jo også at det er en adapsjon av spillet,ikke rekreasjon,så forandringer må man forvente. Siden du vet hva som kommer,vet du jo også at det blir mer enn nok blod,gørr og tårer. Allerede i neste episode og utover blir det jo rimelig mørkt og dystert. Endret 9. februar 2023 av J.. 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 9. februar 2023 #125 Del Skrevet 9. februar 2023 (endret) Dobbelpost. Endret 9. februar 2023 av J.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 9. februar 2023 #126 Del Skrevet 9. februar 2023 J.. skrev (2 minutter siden): Det er jo en actiondrama serie,ikke en horrorserie med jumpscares,så du kan jo fint se på,med lyset på. Serieskaperne sier jo også at det er en adapsjon av spillet,ikke rekreasjon,så forandringer må man forvente. Siden du vet hva som kommer,vet du jo også at det blir mer enn nok blod,gørr og tårer. Ja, er det virkelig det? Dvs. "actiondrama"? Were be zie actionz, lizm? Hadde jeg sett på dette med lyset på og med høyttalere så hadde jeg sovnet tvert - så det er helt utelukket om jeg skal kunne få noe som helst ut av ditta Selvsagt er det å forvente at man ikke kan gjenskape en spillopplevelse 100%. Det blir mer eller mindre umulig, og det er jo derfor de fleste som prøver seg feiler også, men opp til nå så har jo alt med spillet (selv om man kun hadde inkluderer "cutscenes") vært mer spennende og engasjerende enn i serien - slik sånn som jeg husker det.. Nå er ikke jeg noe sånn blod/gørr/tåre-fÆn, men det må jo være noe slags spenning/action involvert for at en serie skal være... Ja, spennende... Det har enda latt vente på seg til nå, for min del iaf... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2023 #127 Del Skrevet 9. februar 2023 AnonymBruker 42 skrev (7 timer siden): 🤣 Er dette noe du har lest om hos en "tikktakkblogger" som heller ikke har spilt spillet selv, eller noe sånt? Vet ikke om du troller, blander med et annet spill/serie, rett og slett bare er helt clueless, og/eller om det er sånn at jeg ikke forstår hva du prøver å kommunisere her.. Det er et "spennings- action-adventure"-spill der utviklerne valgte å ta en sjanse og investere langt mer ekstra i karakterbygging, i form av story og "cutscenes/filmatisering/voice-acting osv. enn vanlig.(med kjempe suksess). Spillet er fortsatt 90% action/spenning og "overlevelsesfokusert", IMO Ikke det at ingen kanskje bare spilte for historien sin skyld, altså Du har nok rett i at dette lukter nedtur, og blir en skuffende affære for meg, men det er jo i så fall fordi det later til vike for mye ifra spillet , og IKKE fordi det ligner for mye... Det er jo pga. spillet jeg hadde høye forventninger i utgangspunktet, serru... 🤪 Det er jo bare supert så mange andre er imponert av serien, da... Joda, jeg vet godt hva som kommer (iaf. burde komme) sånn mtp. spillet, men jeg er som sagt meeeeget skeptisk til hvor "mørkt" og spennende dette blir i serien, om de i det hele tatt har tenkt til å følge spillet da... Synes serien knapt har vært spennende til nå, jeg. Det selv om jeg sitter i et bekmørkt rom med høretelefoner på full-pupp. Håper selvsagt at jeg tar feil, og at det bare var siste episode som tafatt og dårlig, og at resterende tar seg opp betraktelig. Ja, det håper jeg også, men har ikke så høye forventinger lengre... Som sagt : "Halvveis ut døra" ... Samboeren min har spilt det mens jeg har vært i rommet, og fortalt meg masse om det… Jeg er for gammel for tiktok ✌🏻 Du må tåle at noen er uenige med deg uten å ty til latterliggjøring og fornærmelser. Anonymkode: b5d71...bf0 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 9. februar 2023 #128 Del Skrevet 9. februar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Samboeren min har spilt det mens jeg har vært i rommet, og fortalt meg masse om det… Jeg er for gammel for tiktok ✌🏻 Du må tåle at noen er uenige med deg uten å ty til latterliggjøring og fornærmelser. Anonymkode: b5d71...bf0 Kult... Det er jo ikke som om jeg har egen erfaring med spillet... Kjempebra at du og sambo snakker sammen imens han spiller og sånt, men jeg trenger vel ikke å ta deg på ordet fordiomatte, eller? Var ikke noe mer "latterliggjøring/fornærmelser" i mitt innlegg enn ditt, vel?. Jeg har absolutt ingen problem med at folk er uenige med meg (jeg er vel strengttatt den eneste som ikke er "super-fÆn" i denne tråden), men "uenigheten" burde jo være innenfor rimelighetens grenser, og sånn halvveis jordnært, i det minste Endret 10. februar 2023 av AnonymBruker 42 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #129 Del Skrevet 10. februar 2023 AnonymBruker 42 skrev (8 timer siden): Kult... Det er jo ikke som om jeg har egen erfaring med spillet... Kjempebra at du og sambo snakker sammen imens han spiller og sånt, men jeg trenger vel ikke å ta deg på ordet fordiomatte, eller? Var ikke noe mer "latterliggjøring/fornærmelser" i mitt innlegg enn ditt, vel?. Jeg har absolutt ingen problem med at folk er uenige med meg (jeg er vel strengttatt den eneste som ikke er "super-fÆn" i denne tråden), men "uenigheten" burde jo være innenfor rimelighetens grenser, og sånn halvveis jordnært, i det minste Jeg er enig med deg! Har spilt både 1 og 2 og elsket spillene! Det er vel de beste spillene jeg har spilt. Når det gjelder serien, så er jeg til enig at dette handler om de mellommennskelige og forholdene rundt karakterene i en verden som går under. Og det er så viktig at er på plass i serien, for det legger hele grunnlaget for både spillene og serien. Men dette skal IKKE være en dramaserie!!! Dette faktisk brutale horrorspill med MASSE jumpscares, tortur og vold og zombier og fæle folk venter rundt hvert hjørne. Volden er faktisk så ille at jeg måtte ta meg en pause innimellom når jeg spilte. Serien kan ikke bli helt som spillene, men det ligger svært nært opptil (uten volden og spenningen), så det er virkelig ikke rart at oss spillere som har et nært forhold til historien, karakterene og handlingen, blir litt skuffet over at det mangler hovedingrediensen i serien. Enn så lenge! Jeg håper fortsatt på at det tar seg opp, men er så langt skuffet. Anonymkode: ba0ec...bde 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 10. februar 2023 #130 Del Skrevet 10. februar 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg er enig med deg! Har spilt både 1 og 2 og elsket spillene! Det er vel de beste spillene jeg har spilt. Når det gjelder serien, så er jeg til enig at dette handler om de mellommennskelige og forholdene rundt karakterene i en verden som går under. Og det er så viktig at er på plass i serien, for det legger hele grunnlaget for både spillene og serien. Men dette skal IKKE være en dramaserie!!! Dette faktisk brutale horrorspill med MASSE jumpscares, tortur og vold og zombier og fæle folk venter rundt hvert hjørne. Volden er faktisk så ille at jeg måtte ta meg en pause innimellom når jeg spilte. Serien kan ikke bli helt som spillene, men det ligger svært nært opptil (uten volden og spenningen), så det er virkelig ikke rart at oss spillere som har et nært forhold til historien, karakterene og handlingen, blir litt skuffet over at det mangler hovedingrediensen i serien. Enn så lenge! Jeg håper fortsatt på at det tar seg opp, men er så langt skuffet. Anonymkode: ba0ec...bde Serien har fått 18+ aldersgrense,så som i spillet får vi nok se både... Spoiler ...kannibalisme,on screen vold,selvmord og drap av både det ene og det andre,men det er jo fint de bygger det opp først. .....men mye av den verste volden/verste scenene er jo i spill2,så er jo logisk at det følger en evt sesong 2. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2023 #131 Del Skrevet 10. februar 2023 Kommer episodene natt til lørdag heretter? Anonymkode: 56eb9...991 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyester Skrevet 10. februar 2023 #132 Del Skrevet 10. februar 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Kommer episodene natt til lørdag heretter? Anonymkode: 56eb9...991 Nei, bare den som kommer i natt. Grunnen er at det er superbowl i USA på søndag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 11. februar 2023 #133 Del Skrevet 11. februar 2023 Episode 5: Kan noen ramse opp de ulike zombiene? I en episode så snakker de om at zombiene ikke ser, men i denne episoden så så zombiene helt fint. Det monsteret ble jeg litt satt ut av, forventet ikke en superzombie. Hun hovedkarakteren minner meg så sykt om ungen i musikkvideoen til Aerials av System of a down. Aner ikke hvorfor. Liker han mannlige hovedkarakteren. Skikkelig heit! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #134 Del Skrevet 12. februar 2023 Blåttvann skrev (11 timer siden): Episode 5: Kan noen ramse opp de ulike zombiene? I en episode så snakker de om at zombiene ikke ser, men i denne episoden så så zombiene helt fint. Det monsteret ble jeg litt satt ut av, forventet ikke en superzombie. Hun hovedkarakteren minner meg så sykt om ungen i musikkvideoen til Aerials av System of a down. Aner ikke hvorfor. Liker han mannlige hovedkarakteren. Skikkelig heit! Ganske typisk i spill at det er ulike sorter monster 😊 Pedro Pascal er veldig fin 😍 Anonymkode: a891b...730 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 12. februar 2023 #135 Del Skrevet 12. februar 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ganske typisk i spill at det er ulike sorter monster 😊 Pedro Pascal er veldig fin 😍 Anonymkode: a891b...730 Ja, det er det. Men for meg som bare har sett på typiske zombiefilmer og serier som World war Z og The walking dead så forventer du ikke at zombiene har utviklet seg til slike megabosser. Bortsett fra at enkelte zombier begynte å klatre i The walking deads siste sesong da. Noe jeg synes var et fryktelig dårlig grep av skaperne. (klatrer de så langt ut i tegneseriene som TWD er basert på?). I The last of us ønsker jeg ikke å bli så satt ut av slike ting at jeg rives helt ut av innlevelsen, så derfor spør jeg om noen kan ramse opp de ulike zombiene. Kanskje det burde legges i spoilertag, ikke alle har spilt spillet (åpenbart). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #136 Del Skrevet 12. februar 2023 Blåttvann skrev (58 minutter siden): Ja, det er det. Men for meg som bare har sett på typiske zombiefilmer og serier som World war Z og The walking dead så forventer du ikke at zombiene har utviklet seg til slike megabosser. Bortsett fra at enkelte zombier begynte å klatre i The walking deads siste sesong da. Noe jeg synes var et fryktelig dårlig grep av skaperne. (klatrer de så langt ut i tegneseriene som TWD er basert på?). I The last of us ønsker jeg ikke å bli så satt ut av slike ting at jeg rives helt ut av innlevelsen, så derfor spør jeg om noen kan ramse opp de ulike zombiene. Kanskje det burde legges i spoilertag, ikke alle har spilt spillet (åpenbart). Google stages of the infected, elns, så kommer du til fanbase hvor du kan se hvordan de ser ut. Anonymkode: 61293...0f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blyana Skrevet 12. februar 2023 #137 Del Skrevet 12. februar 2023 Har faktisk ikke fått med meg at det var lagt ut en ekstra episode denne uka🙈 Det var en gledelig nyhet. The Last of Us og The Last of Us 2 er en av favorittspillene mine, men ikke kun pga storyen men action og horror. Synes de 4 første episodene hadde veldig lite zombier, det er litt sånn at man spiller i easy mode 🤭 Jeg liker serien uansett men håper det tar seg opp littegrann, for spenningens del. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikea Skrevet 12. februar 2023 #138 Del Skrevet 12. februar 2023 Blåttvann skrev (13 timer siden): Episode 5: Kan noen ramse opp de ulike zombiene? I en episode så snakker de om at zombiene ikke ser, men i denne episoden så så zombiene helt fint. Det monsteret ble jeg litt satt ut av, forventet ikke en superzombie. Hun hovedkarakteren minner meg så sykt om ungen i musikkvideoen til Aerials av System of a down. Aner ikke hvorfor. Liker han mannlige hovedkarakteren. Skikkelig heit! https://www.google.com/amp/s/www.polygon.com/platform/amp/23570026/the-last-of-us-infected-zombies-all-types Ser ut til at det er en liste her 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2023 #139 Del Skrevet 12. februar 2023 Så trist med gutten! Anonymkode: 56eb9...991 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 12. februar 2023 #140 Del Skrevet 12. februar 2023 Herregud så trist episode 5 ble da 😣😓 Så for meg at disse nye vennene skulle henge med dem leeenge. Definitivt overraskende slutt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå