AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #1 Skrevet 23. januar 2023 Har en venn som er tidligere innlagt for schizofreni, og som publiserte veldig nedverdigene innlegg om regjeringen på facebook som førte til at han ble avskjediget på dagen. Han påstår at han har noe på gang med en dame i Sverige, og skrev masse romantiske historier (som han diktet opp) om hvordan han hadde forført henne, og det var en veldig pen svensk jente vi snakker om her altså. Jeg trodde ikke et ord, fordi han vanligvis er en ekkel creep når vi er på byen, som tar fremmede jenter på rumpa på dansegulvet og ALLTID får avslag av jenter på byen, tipper han er jomfru, selvom han sier at han har vært med over 30 damer, men så har han jo en historikk som schizofren da... Uansett, jeg sjekket kartet på snap og så at han ikke overraskende var i Norge og hjemme da han sa han var i sverige og datet. Men kanskje snap bare lyver da... haha... Når man ellers konfronterer ham med løgnhistoriene hans så blir han alltid skikkelig sinna, og nesten litt skremmende, og det er jo litt kjedelig da.. Anonymkode: bca7f...9e2 1
viren Skrevet 23. januar 2023 #4 Skrevet 23. januar 2023 Ok. Hva er det du vil diskutere eller spørre om? 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #5 Skrevet 23. januar 2023 Høreslitt ut som sykdommen hans. Anbefaler deg å lese deg opp om schizofreni. Anonymkode: b8efc...e74 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #6 Skrevet 23. januar 2023 viren skrev (2 minutter siden): Ok. Hva er det du vil diskutere eller spørre om? Han var jo en god venn før han ble schizofren, og det er jo egentlig litt trist at det er blitt sånn nå, det var egentlig bare det. Jeg tror ikke jeg kan hjelpe ham, han har ikke bedt om det heller, og det er ikke min jobb uansett. ts. Anonymkode: bca7f...9e2 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #7 Skrevet 23. januar 2023 Det verste her er jo ikke at han skryter på seg damer, men at han dessverre mistet jobben pga sykdom. Anonymkode: 38830...99e 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #8 Skrevet 23. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han var jo en god venn før han ble schizofren, og det er jo egentlig litt trist at det er blitt sånn nå, det var egentlig bare det. Jeg tror ikke jeg kan hjelpe ham, han har ikke bedt om det heller, og det er ikke min jobb uansett. ts. Anonymkode: bca7f...9e2 Så du ville egentlig bare opplyse oss om dette...? Anonymkode: 287df...506 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #9 Skrevet 23. januar 2023 En date med pen dame er da virkelig ikke det rareste en schizofren har trodd har skjedd. Ofte tror de det er stemmer i rosinbollene og at det bor fremmede i skapet.... Anonymkode: 36664...7af 3
Rosakatt Skrevet 23. januar 2023 #10 Skrevet 23. januar 2023 Okei, en med schizofreni kan jo lyve, som andre kan lyve, å muligens ha ei i Sverige også, hvem vet..men Om han har vrangforestillinger er det alvorlig, ikke noe man skal le av, håne eller omtale som at han lyver. Har lest at man ikke skal konfrontere folk i psykose om at det de opplever ikke er ekte. Men er usikker. Husk det er forvirrende for han, hjernen hans tror genuint at det er sannt.(Om dette er vrangforestillinger) Forstår det er vanskelig å ha en venn som er syk, det at han ikke har en pen svensk dame er et veldig lite problem iforhold til realiteten, om han har vrangforestillinger nå. 3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #11 Skrevet 23. januar 2023 Hvorfor må du konfrontere han? Enten så dikter han det opp pga sykdommen sin og tror på det selv, eller så dikter han det opp for å prøve å fremstå litt normal og ha noe på stell. Jeg har en veldig syk venn som har løyet om forhold han også, og innrømte år senere at det var fordi han følte at alle så på han som syk og mislykket og han ville ha noe normalt å fortelle om i livet sitt. Tenker at som en venn så får du bare la han si det han har behov for å tro eller si så lenge det ikke skader noen, og en løgn som dette skader ingen. Smil og si det er hyggelig å høre at han har fått seg kjæreste:) Anonymkode: d9207...59a 4 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #12 Skrevet 24. januar 2023 Har han fått seg ny jobb da? Anonymkode: 36664...7af
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #13 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har han fått seg ny jobb da? Anonymkode: 36664...7af Ja, en ganske dårlig jobb, der han tjener 10tusen per mnd, brutto, så det er ikke alverden å slå i bordet med i disse tider. Anonymkode: bca7f...9e2 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #14 Skrevet 24. januar 2023 Rosakatt skrev (14 timer siden): Okei, en med schizofreni kan jo lyve, som andre kan lyve, å muligens ha ei i Sverige også, hvem vet..men Om han har vrangforestillinger er det alvorlig, ikke noe man skal le av, håne eller omtale som at han lyver. Har lest at man ikke skal konfrontere folk i psykose om at det de opplever ikke er ekte. Men er usikker. Husk det er forvirrende for han, hjernen hans tror genuint at det er sannt.(Om dette er vrangforestillinger) Forstår det er vanskelig å ha en venn som er syk, det at han ikke har en pen svensk dame er et veldig lite problem iforhold til realiteten, om han har vrangforestillinger nå. Hvordan kan hjernen hans tro at noe sånt er sant, når han mest sannsynlig ikke var i Sverige i det hele tatt, og den angjeldende jente i hvert fall aldri ville ha truffet ham, i tillegg til at han har en håpløs måte å flørte med jenter på, han tar deres hånd ubedt, han tar dem på rumpa uten lov, og det på tross av at han ALDRI drikker mye, det er kanskje nærliggende med sykdommen hans, at han ikke liker å miste kontrollen over seg selv, slik mange gjør av alkohol i store mengder.... Anonymkode: bca7f...9e2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #15 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Har en venn som er tidligere innlagt for schizofreni, og som publiserte veldig nedverdigene innlegg om regjeringen på facebook som førte til at han ble avskjediget på dagen. Anonymkode: bca7f...9e2 Veldig spesielt at man blir avskjediget ved å skrive "nedverdigende" innlegg om regjeringen. Det er en av de tingene som går under ytringsfriheten. "Frimodige ytringer om statsstyret og hvilken som helst annen gjenstand er tillatt for enhver. Det kan bare settes klart definerte grenser for denne rett der særlig tungtveiende hensyn gjør det forsvarlig holdt opp imot ytringsfrihetens begrunnelser." Anonymkode: dd756...045
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #16 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Veldig spesielt at man blir avskjediget ved å skrive "nedverdigende" innlegg om regjeringen. Det er en av de tingene som går under ytringsfriheten. "Frimodige ytringer om statsstyret og hvilken som helst annen gjenstand er tillatt for enhver. Det kan bare settes klart definerte grenser for denne rett der særlig tungtveiende hensyn gjør det forsvarlig holdt opp imot ytringsfrihetens begrunnelser." Anonymkode: dd756...045 Jeg kan ikke si mere om dette akkurat nå, men han ble innlagt på psykiatrisk hospital kort tid etter at han mistet jobben. Han var innlagt i ca 6 mnd, så det er jo ikke bare et helgebesøk for å si det sånn.. Anonymkode: bca7f...9e2 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #17 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg kan ikke si mere om dette akkurat nå, men han ble innlagt på psykiatrisk hospital kort tid etter at han mistet jobben. Han var innlagt i ca 6 mnd, så det er jo ikke bare et helgebesøk for å si det sånn.. Anonymkode: bca7f...9e2 Hva er poenget med denne tråden? Anonymkode: 7f44b...29d 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #18 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva er poenget med denne tråden? Anonymkode: 7f44b...29d Enig. Litt vanskeleg å forstå kva du vil diskutere, TS Anonymkode: acf73...0bb
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #19 Skrevet 24. januar 2023 Bare lat som du ikke hører historiene om damer. Det du kan (og bør!) gjøre er å stoppe ham i den oppførselen du beskriver at du er vitne til. Stop ham, fysisk om du må, hvis han prøver å ta på jenter. Menn som ser at andre menn behandler damer dårlig men ikke griper inn, er grunnen til at vi (dessverre?) drar alle menn over en kam og kaller dem drittsekker. Anonymkode: f1e09...60b
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #20 Skrevet 24. januar 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Enig. Litt vanskeleg å forstå kva du vil diskutere, TS Anonymkode: acf73...0bb AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hva er poenget med denne tråden? Anonymkode: 7f44b...29d Jeg synes det er kleint å være ute med ham, jeg synes det er kleint å være med ham, og det er synd, ettersom vi var ganske nære før.... ts Anonymkode: bca7f...9e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå