Gå til innhold

Hvor lenge ser du på en ny serie før du dropper den?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mange mener at man skal gi en serie "the 3 episode rule", altså se 3 episoder før man bestemmer seg om man vil fortsette å se videre eller droppe den.

Men jeg tenker at 1 episode er mer enn nok. Klarer ikke serien å fange interesse etter 1 episode, er den ikke verdt å se. Faktisk vil ofte en halv episode være nok.

Anonymkode: db854...192

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sliter meg gjennom en første episode akkurat nå, for jeg tenkte jeg skulle gi det en god sjanse.. tviler på at jeg orker to episoder til😅

Anonymkode: 680e0...843

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver som regel å gi det 1 hel episode. Men har hendt jeg ikke gidder se mer etter halve. 

Anonymkode: caf06...5fe

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skjedd at jeg har forkastet serien i løpet av den første episoden. Prøver litt hardere hvis det er noe jeg i utgangspunktet er positiv til, grunnet skuespillere eller kontekst med andre serier som f.eks. House of Dragon hvor jeg varte i 3-4 episoder før jeg ikke gadd mer.

Anonymkode: 3d4ae...7d0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halv sesong. Mange serier som har starta tregt og uinteressant, som plutselig blir bra etterhvert. 

Anonymkode: f470c...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første episode pluss 10–15 min av andre episode. Synes det er greit å få med seg litt av andre episode, for noen ganger hender det at det er stor forskjell mellom piloten og resten av serien. 

Anonymkode: 69994...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ofte ikke å se mer hvis jeg virkelig ikke liker den i løpet av første episode. Det er så mange serier å se på så jeg gidder ikke å lide meg gjennom dårlige serier :)

Andre ganger kan jeg gi det flere sjanser og noen ganger har jeg vært positiv til første episode, men så utvikler det seg på en måte som jeg ikke har likt eller det kan være noe som ikke fenger meg allikevel. Kanskje den er for kjedelig eller får en helt idiotisk utvikling for eksempel. 

Edit: Ok, kanskje ikke helt sant at jeg aldri ser serier jeg ikke liker, for det har jeg gjort et par ganger, men sånn generelt sett ikke :P

Endret av Elaine Marley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser 1-2 episoder. An på feeling jeg får i begynnelsen om jeg gir den flere sjanser.

The Office er en slik serie. Episode 1 er jo drit dårlig, og generelt er sesong 1 lavere kvalitet enn de neste, men serien blir bedre når man blir kjent med karakterene. Samme med Friends. Første episodene er dårlige, og jeg hopper alltid over første sesong når jeg ser den på nytt.

Anonymkode: a106d...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser så lenge jeg gidder. Dvs, noen serier innser jeg at ikke er for meg etter bare et par minutter. Andre kan jeg tenke at har potensiale, og fortsett å se en hel sesong. (Men når neste sesong begynner, klarer jeg liksom aldri å prioritere å begynne.) 
Og igjen andre klarer å holde på meg en episode eller tre. 

Jeg har ikke noen fast regel for det, altså. 

Anonymkode: 07f51...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er for mye woke piss, gir jeg fort opp. 

Anonymkode: 4e660...329

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Mange mener at man skal gi en serie "the 3 episode rule", altså se 3 episoder før man bestemmer seg om man vil fortsette å se videre eller droppe den.

Men jeg tenker at 1 episode er mer enn nok. Klarer ikke serien å fange interesse etter 1 episode, er den ikke verdt å se. Faktisk vil ofte en halv episode være nok.

Anonymkode: db854...192

Det varierer litt.

F.eks Station Eleven ga jeg 4 eps før jeg ga opp. Den fenget rett og slett ikke, men jeg ga ikke opp før da fordi den har fått så gode anmeldelser. 
Så hvis en serie har fått veldig gode anmeldelser, så kan jeg holde ut flere eps enn jeg ville gjort til vanlig.

Men generelt gir jeg film 20 minutter, og serier ca 1-2 eps.

Endret av Hatsumomo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer an på hvor lange episodene er iallefall. Tungt å begynne på time 2 om time 1 var seig. Og så kommer det an på hvor kaotisk serien fremstår. Hvis jeg sitter etter episode 1 og ikke forstår en halv dritt, eller serien har sinnsykt mange karakterer, så skal det mye til at jeg fortsetter.

Anonymkode: 6185a...3f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker som regel i løpet av første episode om det er noe for meg, men hender jeg gir det en sjanse til. Har jeg sett mer enn to episoder føles det ganske bortkastet hvis man ikke orker mer. Men tror jeg så tre episoder av 1899 før jeg ikke orket mer og spolte til slutten for å få bekreftet at det var i den gaten jeg trodde. Glad jeg ikke så alt i midten.

Anonymkode: 43fec...6a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så godt som ingen nye serier jeg gidder å se på, virker som om det viktigste for produsentene er politisk propaganda i form av PK og woke. Bra historiefortelling og skuespillerprestasjoner virker ikke som en prioritet lenger.

Begynte å se The Expanse og de første episodene var veldig bra helt til det ble kunstig gjennomsyret av pk-møl, samme med The Orville som så ut til å bli en kjempebra serie med sprø humor før hele konseptet ble ødelagt.

Gledet meg med forbehold til The Witcher men igjen så var det bare hovedrolleinnehaveren som gjorde en bra jobb og som passet i rollen i henhold til bøkene og spillene, resten ble bare tull som tydelig var for å passe med politisk agenda. LOTR universet klarte Amazon å besudle, men den serien er jo bare en cash grab fra Amazon sin side.  

Anonymkode: 92e12...321

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...