Gå til innhold

Turist i Venezia

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og ei venninne skal på ferietur til Venezia i løpet av året og trenger masse tips.

Når anbefaler dere å reise til Venezia? Tips til bra og rimelig hotell? Aktiviteter vi burde gjøre eller ikke gjøre? Hvor mange dager trenger man? Tips til restauranter med god mat? Ellers noen gode tips dere har å dele? 

Anonymkode: 44379...8a4

Skrevet

Ikke dra dit. Turistene ødelegger byen.

Anonymkode: 66247...9b8

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke dra dit. Turistene ødelegger byen.

Anonymkode: 66247...9b8

Enig. Misliker Venezia VELDIG. 

Anonymkode: 31b3e...01d

Skrevet

Helt uenig med forrige taler, Venezia er fantastisk. Prøv å styre utenom de travleste og varmeste periodene. 

Anonymkode: 9322d...f52

• Liker 1
Skrevet

Ta med mye penger. Alt i Venezia er sykt dyrt. Men utrolig kjekk by å ha krysset av på Bucket lista. 

• Liker 1
Skrevet

Pass godt på verdisakene, byen kryr av kjeltringer og svindlere. Unngå kontakt med afrikanere, sigøynere og folk fra Midt-Østen.

Venezia er ikke lenger den romantiske og eksotiske byen det en gang var, som alle andre turistbyer i Europa så har det blitt en skitten by av kriminalitet.

Anonymkode: a1a21...d90

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg og ei venninne skal på ferietur til Venezia i løpet av året og trenger masse tips.

Når anbefaler dere å reise til Venezia? Tips til bra og rimelig hotell? Aktiviteter vi burde gjøre eller ikke gjøre? Hvor mange dager trenger man? Tips til restauranter med god mat? Ellers noen gode tips dere har å dele? 

Å bo i selve Venezia er oftest veldig dyrt. Vurder om dere heller vil bo i Mestre som er byen som ligger på fastlandssiden av Venezia. Eller hvis dere ønsker å kombinere med litt strandliv kan Lido de Jesolo være verdt å kikke på. Det er den lange halvøya/landtunga nordøst for Venezia. Herifra går det båter inn til Venezia.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Husk støvler! Sentrum oversvømmes på kveldstid når tidevannet kommer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Unngå restaurantene og spis i alle de små matvognene og hull i veggen-stedene de har over alt. Godt og rimeligere.

Skrevet

Venezia er greit for en dagstur. Ganske overhypet sted. Turister så langt øyet kan se.

Anonymkode: f0a30...105

• Liker 1
Skrevet

Veldig mye antireklame her. Jeg har vært i Venezia 4-5 ganger, aldri blitt ranet, kun en gang var det delvis oversvømt en kort periode, da legger de ut planker man kan gå på. Byen er på ingen måte oversvømt hver kveld. 

Anonymkode: 9322d...f52

• Liker 1
Skrevet

Venezia er fantastisk, og en must i løpet av livet. 

Reis utenfor sesong, midt på sommeren er det både folksomt, ulidelig varmt, og det kan lukte litt fra kanalene. 

Jeg ville bodd litt utenfor byen, det er raskt å komme seg inn med båt eller tog. Da får du mye mer for pengene, både når det gjelder hotell og mat. Det er da også lett å komme med bil, om dere også skal reise litt rundt ellers. 

Reis inn tidlig morgen, og sen ettermiddag. Da er det mye mindre folksomt. 

1-2 dager til selve byen holder, reis heller videre i Italia. Det er mye å oppleve. 

Jeg har vært i Italia sikkert 30+ ganger, og har aldri blitt ranet :)

Anonymkode: bc2e2...001

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...