Gå til innhold

Test på legesenteret


Totalya

Anbefalte innlegg

Har tenkt meg på legesenteret for å teste for å bli sikker... Må jeg ha med urinprøve, eller kan de teste ved hjelp av en blodprøve? Innbiller meg at de testa blodet sist, men er ikke sikker, det er jo snart 6 år siden... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer på hvorfor i all verden det er nødvendig å teste med blod for å fastslå graviditet, når urinprøven er positiv? Er det den gravide som krever dette ? Det er jo rett og slett sløsing å bruke penger på en sånn test som er helt unødvendig så lenge det ikke er blødninger og fare for abort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer  på hvorfor  i all verden  det er nødvendig å teste med blod for å  fastslå graviditet, når urinprøven er positiv? Er det den gravide som krever dette ? Det er jo rett og slett sløsing å bruke penger på en sånn test som er helt unødvendig så lenge det ikke er blødninger og fare for abort.

Neida, i en blodprøve måles selve hcg nivået, og stigningen i dette kan fortelle mye.

En urin test sier kun om hcg invået er over en vis terksel, ingen ting om utvikling i forhold til dager siden IKM osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er poenget i å vite det så lenge det ikke er blødninger på gang? Og alle blir tilbudt ultralyd for å fastslå termin i svangerskapet så da er jo den prøven "overflødig" så lenge det ikke er andre indikatorer på at man trenger em blodprøve..fkes blødninger.. Var det legen som foreslo blodprøve, eller var det deg selv?

Og måtte du betale for den testen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer  på hvorfor  i all verden  det er nødvendig å teste med blod for å  fastslå graviditet, når urinprøven er positiv? Er det den gravide som krever dette ? Det er jo rett og slett sløsing å bruke penger på en sånn test som er helt unødvendig så lenge det ikke er blødninger og fare for abort.

Det jeg lurte på var om jeg var nødt til å ha med meg urinprøve eller om de heller kunne gi meg et lite stikk i fingeren.

Mulig jeg er sær, men jeg hater å avgi urinprøve, og det blir det mange av framover, så derfor tenkte jeg jeg kunne slippe det denne gangen. At en blodprøve er så innmari dyrt, var nytt for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg lurte på var om jeg var nødt til å ha med meg urinprøve eller om de heller kunne gi meg et lite stikk i fingeren.

Mulig jeg er sær, men jeg hater å avgi urinprøve, og det blir det mange av framover, så derfor tenkte jeg jeg kunne slippe det denne gangen. At en blodprøve er så innmari dyrt, var nytt for meg...

stkke i fingern gjør de når de måler blodprosenten din. Du må ta blodprøve ( i armen) for å ta en prøve som skal måle hcg. Ja den testen er kostbar. Og du får ikke svaret med engang heller da den må sendes til analyse.

Sikker på at det ikke var blodprosenten din som ble målt sist og ikke hcg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men  hva  er  poenget  i å  vite det så lenge  det ikke er blødninger  på gang? Og alle blir  tilbudt ultralyd for å fastslå termin  i svangerskapet så da er jo den prøven "overflødig" så lenge det ikke er andre indikatorer på at man trenger em  blodprøve..fkes blødninger.. Var det legen som foreslo blodprøve, eller var det deg selv?

Og måtte  du  betale  for den  testen  ?

Det er vanlig proseyre hos min lege, så det trengte jeg ikke å be om. Og nei, jeg måtte heller ikke betale noe for en slik test. Ved kjennskap til hcg nivået og dets utvikling kan man utelukke kjemiske graviditeter, og se at embroyets utvikling ser ut til å gå riktig vei. Man kan få en pekepinne på om det er en eller flere der inne. Og man kan avgjøre om det er behov for en tidlig UL eller ikke. Dette kan ikke en urinprøve si noe om.

Endret av Snuppelure
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på legesenteret med urinprøve idag, og som det viktigste var den positiv. :babysmokk: Jeg husker sikkert feil fra forrige gang.. Neste gang, når jeg skal på første kontroll blir det tatt blodprøve.

Helt greit gjest at du oppklarer mine feil, men du trenger vel ikke være sint selv om andre ikke vet/ikke mener det samme som deg?! Eller har jeg misforstått deg?

Endret av Totalya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...