Gå til innhold

Mareritt - hunden kan bli avlivet


Rakel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 27.1.2023 den 12.27):

Du tror ikke du hadde blitt straffet hvis du slo ned eller bet en syklist som var frekk og kjørte tett forbi deg? 

Anonymkode: 7f3a5...34a

Det er helt naturlig for mennesker å løfte arm/albue når noe plutselig kommer fykende bakfra. Alle reagerer kanskje ikke sånn, men det finnes også folk som slår rett ut med knyttneve om de blir veldig skremt. Om en syklist kom susende bakfra og rett inntil deg, og du hadde løftet albuen opp og ut og truffet brystet til syklisten, så hadde du ikke blitt straffet nei.

Fyker man forbi en hest med bare noen cm imellom, og man blir sparket, så er det syklisten sin feil. Ingen ville ha ropt ut om at hesten er mannevond og må avlives. 

Hunder er en del av samfunnet, og hunder må behandles som hunder. Det betyr at i trafikken bør man ta hensyn. Kjører jeg forbi barn, så senker jeg farten litt og legger meg litt unna fortauet i tilfelle en av barna skulle finne på og plutselig hoppe ut i veien. Jeg gjør det samme når jeg kjører forbi hunder, fordi både barn og hunder kan være uforutsigbare. De kan reagere på impulser, de kan bli skremt av ting.

Syklister skal ikke være på fortauet, og siden de kommer bakfra og har høyere fart enn gående, så er det syklisten sin feil om noe skjer. De skal holde avstand til de og det de passerer. 

 

 

 

Anonymkode: c7942...df7

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 21.1.2023 den 20.30):

Leit, men en hund som løper på/forsøker å stoppe sykler og som biter kan føre til (livs)truende situasjoner. Venninnen din bør ha bedre kontroll på hunden og hun bør følge med om det er noe som kommer i veien for hunden slik at hunden ikke skaper slike farlige situasjoner

Anonymkode: f865b...df8

Det kan folk på sykkel også, men vi avliver sjelden dem!!!! Herregud! 

Anonymkode: e2e21...56b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.1.2023 den 8.37):

Om du biter vedkommende så er du ansvarlig... 

Anonymkode: 0fd7b...073

Bite, slå ut med en hånd som en reaksjon, er vel som det samme å regne??? Hund glefse av mangel på armer, mens vi slår ut med armene. Ingen av oss er mannevond av den grunn!!! Stor forskjell for en hund å reagere og angripe ;) Mange forstår ikke dette dessverre 😕 Mange stakkars hunder som har måttet lidet pga uvitenskap(/dumhet?) hos mange «ofre»!! 😢 Mye sykt rundt omkring! 

Anonymkode: e2e21...56b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/21/2023 at 7:19 PM, AnonymBruker said:

Er hund lur så setter hun bort hunden i lang tid. De kan ikke avlive en hund de ikke finner. 

Anonymkode: 2f7da...a86

det er derimot ulovlig og hun blir kriminell

man må nesten ta ansvaret selv, kjøteren må dø om han vil det, menneskeliv er viktigere en hundeliv

Anonymkode: 2f8e3...896

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Det kan folk på sykkel også, men vi avliver sjelden dem!!!! Herregud! 

Anonymkode: e2e21...56b

Man avliver mennesker jo i diverse land med strenge lover, det kalles henrettelser

og du, det er stor forskjell på mennesker og hund, mennesker har mye høyere verdi og går ikke under hundelover

Anonymkode: 2f8e3...896

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en liten unge vingler avgårde på sykkel da og bikkja angriper..? 

Anonymkode: 3eb68...404

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Man avliver mennesker jo i diverse land med strenge lover, det kalles henrettelser

og du, det er stor forskjell på mennesker og hund, mennesker har mye høyere verdi og går ikke under hundelover

Anonymkode: 2f8e3...896

Verdi osv var ikke i mine tanker her! Heller ikke andre lands syke regler! Her snakker jeg om reaksjoner kontra angrep! 

Anonymkode: e2e21...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis en liten unge vingler avgårde på sykkel da og bikkja angriper..? 

Anonymkode: 3eb68...404

Hunden (eller bikkja som du kaller den…), reagerer som alle andre levende vesener hvis den blir overrasket!
Hvis hunden angriper en vinglende syklist - barn eller ei, så er det jo et eieransvar her!!! En hund skal ikke ta ansvar for alt! Hvis folk tror det, bare fordi de er mennesker, så er de (p)syke!

Anonymkode: e2e21...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

det er derimot ulovlig og hun blir kriminell

man må nesten ta ansvaret selv, kjøteren må dø om han vil det, menneskeliv er viktigere en hundeliv

Anonymkode: 2f8e3...896

For OSS er menneskeliv viktigere enn et hundeliv….. Vi mennesker er jo mastere her på jorda….. ;)

Men at en hund skal måtte dø fordi et menneske «ble skremt» er jo bare sykt! En hund dreper sjeldent, og «angrepene» som skjer før en hund blir krevd avlivet av uvitende folk, er ofte ganske uskyldige. Min sønn ble bitt av et annet barn i barnehagen forrige uke! Dette barnet har nå bitt 3 stk! Når kan vi kreve barnet avlivet!?! Han kommer garantert til å avansere, og neste gang har han kanskje et våpen!?!? 
 

Anonymkode: e2e21...56b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

det er derimot ulovlig og hun blir kriminell

man må nesten ta ansvaret selv, kjøteren må dø om han vil det, menneskeliv er viktigere en hundeliv

Anonymkode: 2f8e3...896

Før politiet kommer for å hente hunden, står hun fritt til å gjøre akkurat det hun vil med den. 

Å nei, alle menneske liv er ikke viktigere enn dyreliv. Jeg setter ett dyreliv høyere enn livet til en pedofil eller en voldtekts mann! 

Anonymkode: 2f7da...a86

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eieren har alltid ansvar for hunden. Her er det en hund som løper mot en sykkel i fart. Det er livsfarlig, og kan skape en langt større ulykke enn et hundebitt. I verstefall velter sykkelen og fører til store personskader. Dette vitner om en hund uten oppdragelse som eier ikke klarer å holde igjen, og høres helt klart ut som at hunden bør avlives. Vi kan ikke ha hunder gående som angriper folk, heller ikke syklister.

Anonymkode: 7c93c...781

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her støtter jeg syklisten. Situasjonen kunne vært livsfarlig. Dersom hunden reagerte som den gjorde har ikke eier kontroll på hunden og etter norsk lov må hunden avlives.

Hvorfor kunne hun ikke holde hunden hjemme?

Anonymkode: 828ad...e4b

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet bryr seg nok ikke om den der bagatellen der 😆

Anonymkode: 4bfbe...5e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håpar kommunen din er betre på slike saker enn min er. Her er fleire hundar blitt dømt til avliving pga dei angreip ein sau. Dette til tross for at det kun var uhell, at ekspertar har vore inni bilete og sett på hundane og gjeve ei fagleg vurdering på at hundane er trygge og ikkje aggressive. Men politiet her er er håplause, og angrip sakene på hårreisande vis.

Eine hunden vart avliva utan at eigar fekk beskjed. Eine hunden skulle politiet hente ein fredagskveld, men då hadde hunden stukke av tidlegare den dagen. Sånn heilt plutseleg 🤷‍♀️😂 Støttar forslaget lenger oppe - send hunden langt vekk! (Så lenge hunden faktisk ikkje er farleg!)

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RockyRose skrev (58 minutter siden):

Håpar kommunen din er betre på slike saker enn min er. Her er fleire hundar blitt dømt til avliving pga dei angreip ein sau. Dette til tross for at det kun var uhell, at ekspertar har vore inni bilete og sett på hundane og gjeve ei fagleg vurdering på at hundane er trygge og ikkje aggressive. Men politiet her er er håplause, og angrip sakene på hårreisande vis.

Eine hunden vart avliva utan at eigar fekk beskjed. Eine hunden skulle politiet hente ein fredagskveld, men då hadde hunden stukke av tidlegare den dagen. Sånn heilt plutseleg 🤷‍♀️😂 Støttar forslaget lenger oppe - send hunden langt vekk! (Så lenge hunden faktisk ikkje er farleg!)

Hunder som biter er farlige, per definisjon. Dessverre finnes det alt for mye "eksperter" på hund som friskmelder farlige hunder i øst og vest, og gjør at slike vurderinger mister all troverdighet, ref. rettssaken nylig. 

Anonymkode: 7f3a5...34a

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, RockyRose said:

Håpar kommunen din er betre på slike saker enn min er. Her er fleire hundar blitt dømt til avliving pga dei angreip ein sau. Dette til tross for at det kun var uhell, at ekspertar har vore inni bilete og sett på hundane og gjeve ei fagleg vurdering på at hundane er trygge og ikkje aggressive. Men politiet her er er håplause, og angrip sakene på hårreisande vis.

Eine hunden vart avliva utan at eigar fekk beskjed. Eine hunden skulle politiet hente ein fredagskveld, men då hadde hunden stukke av tidlegare den dagen. Sånn heilt plutseleg 🤷‍♀️😂 Støttar forslaget lenger oppe - send hunden langt vekk! (Så lenge hunden faktisk ikkje er farleg!)

Hvordan er det et uhell at bikkjer angriper sau? 

Jeg blir faktisk forbannet over eiere som "mister" kjøteren før politiet kommer. Håper loven forandres så eieren havner i fengsel ved slike tilfeller. Motbydelige mennesker. 

Anonymkode: 0fd7b...073

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Spritzx
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hunder som biter er farlige, per definisjon. Dessverre finnes det alt for mye "eksperter" på hund som friskmelder farlige hunder i øst og vest, og gjør at slike vurderinger mister all troverdighet, ref. rettssaken nylig. 

Anonymkode: 7f3a5...34a

Det er de ikke. Å bite er en helt naturlig reaksjon fra en hund om den blir angrepet, og gjerne biter de bare svakt/kjapt for å advare. Det der er en toskete uttalelse. Mener du en hund er farlig dersom npen begynner å skå den og den prøver å forsvare seg? Skal hunder kues til å ikke bruke sin eneste forsvarsmekanisme selv om de er i fare? Spar meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spritzx
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan er det et uhell at bikkjer angriper sau? 

Jeg blir faktisk forbannet over eiere som "mister" kjøteren før politiet kommer. Håper loven forandres så eieren havner i fengsel ved slike tilfeller. Motbydelige mennesker. 

Anonymkode: 0fd7b...073

Tenker du det samme om mennesker som har kuer som angriper mennesker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hunder som biter er farlige, per definisjon. Dessverre finnes det alt for mye "eksperter" på hund som friskmelder farlige hunder i øst og vest, og gjør at slike vurderinger mister all troverdighet, ref. rettssaken nylig. 

Anonymkode: 7f3a5...34a

Det stemmer ikkje. Å bite er eit naturleg reaksjonsmønster dersom ein hund blir redd, må forsvare seg osv. Viss dei ikkje skal få forsvare seg utan å måtte bøte med livet, så er det noko feil i systemet/tankane til folk.

Her var det ekspertar utan hermeteikn, der alt vart dokumentert og tatt opp på video for å tydeleggjere kor lite farleg hunden var.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan er det et uhell at bikkjer angriper sau? 

Jeg blir faktisk forbannet over eiere som "mister" kjøteren før politiet kommer. Håper loven forandres så eieren havner i fengsel ved slike tilfeller. Motbydelige mennesker. 

Anonymkode: 0fd7b...073

Eine tilfellet var det sauen som gjekk til angrep(sikkert ei mor), og vikla seg inn i hundebandet. Hunden fekk panikk, sauen fekk panikk, og begge to datt ned ei skråning der hunden har bitt i situasjonen. Om sauen døydde av fallet eller bitinga veit dei enda ikkje.

Når hunden blir urettferdig dømt til døden pga slike uhell så forstår eg godt at hunden "plutseleg forsvinn".

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Spritzx said:

Tenker du det samme om mennesker som har kuer som angriper mennesker?

Om kuene ikke er inngjerdet, ja. 

Anonymkode: 0fd7b...073

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...