Gå til innhold

Oppholdstid i barnehage barn med spesielle behov


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en kid som har utfordringer og har et tilrettelagt tilbud i barnehagen med egen assistent.

Vi er begge i full jobb og har faste tider i barnehagen men vi ønsker lenger opphold og barnehagen setter seg på bakbeina. Vi betaler for plassen på lik linje som alle andre og burde på lik linje få benytte tilbudet i barnehagens åpningstid. Blir så frustrert er så sliten og stressa konstant. Hvordan gå frem får å få samme tilbud som alle andre?

 

 

 

 

Anonymkode: 8b0e7...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel fordi dere har en assistent og den ikke jobber mer enn 7,5 t/8 .

Anonymkode: d48bd...580

  • Liker 12
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er vel fordi dere har en assistent og den ikke jobber mer enn 7,5 t/8 .

Anonymkode: d48bd...580

Da må de vel bare ansette 1 til da, ikke mitt problem vel?

Anonymkode: 8b0e7...dc6

  • Liker 8
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da må de vel bare ansette 1 til da, ikke mitt problem vel?

Anonymkode: 8b0e7...dc6

Å kjære vene 

Anonymkode: d48bd...580

  • Liker 39
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt barns barnehage var et barn med spesielle behov. Barnets faste assistent jobbet 7.5-8t daglig, andre ansatte tok seg av barnet før og etter assistentens arbeidstid. 

Dere er i deres fulle rett til å benytte større deler av barnehagens åpningstid, men kan da ikke forvente samme tette oppfølging som i assistentens arbeidstid. 

Anonymkode: b4695...f7a

  • Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

I mitt barns barnehage var et barn med spesielle behov. Barnets faste assistent jobbet 7.5-8t daglig, andre ansatte tok seg av barnet før og etter assistentens arbeidstid. 

Dere er i deres fulle rett til å benytte større deler av barnehagens åpningstid, men kan da ikke forvente samme tette oppfølging som i assistentens arbeidstid. 

Anonymkode: b4695...f7a

Barnet trenger en voksen alene så de må jo klare å skaffe en person til dette er min mening, Assistenten jobber bare 7.5 timer inkl pause. 

Anonymkode: 8b0e7...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

I mitt barns barnehage var et barn med spesielle behov. Barnets faste assistent jobbet 7.5-8t daglig, andre ansatte tok seg av barnet før og etter assistentens arbeidstid. 

Dere er i deres fulle rett til å benytte større deler av barnehagens åpningstid, men kan da ikke forvente samme tette oppfølging som i assistentens arbeidstid. 

Anonymkode: b4695...f7a

Hvor finner jeg dette dokumentert slik at jeg har litt mer å slå i bordet med:)

Anonymkode: 8b0e7...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Barnet trenger en voksen alene så de må jo klare å skaffe en person til dette er min mening, Assistenten jobber bare 7.5 timer inkl pause. 

Anonymkode: 8b0e7...dc6

Det må du gjerne mene, det endrer ikke det faktum at de ikke kommer til å skaffe noen. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvor finner jeg dette dokumentert slik at jeg har litt mer å slå i bordet med:)

Anonymkode: 8b0e7...dc6

Hva mener du at du skal slå i bordet for? Det er mye mer nyttig om du går i dialog med barnehagen enn at du slåss med dem.

Anonymkode: b4695...f7a

  • Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det må du gjerne mene, det endrer ikke det faktum at de ikke kommer til å skaffe noen. 

Hva mener du at du skal slå i bordet for? Det er mye mer nyttig om du går i dialog med barnehagen enn at du slåss med dem.

Anonymkode: b4695...f7a

jeg trenger fler timer og jeg betaler for full plass skjønner ikke at det skal være så vanskelig  at jeg vil benytte meg av hva jeg betaler for. Har jo forsøk og snakke med dem de nekter. Derfor

Anonymkode: 8b0e7...dc6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Barnet trenger en voksen alene så de må jo klare å skaffe en person til dette er min mening, Assistenten jobber bare 7.5 timer inkl pause. 

Anonymkode: 8b0e7...dc6

De kan ikke bare skaffe en ny ansatt.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

jeg trenger fler timer og jeg betaler for full plass skjønner ikke at det skal være så vanskelig  at jeg vil benytte meg av hva jeg betaler for. Har jo forsøk og snakke med dem de nekter. Derfor

Anonymkode: 8b0e7...dc6

Da får ikke barnet egen assidtent og blir ett barn på lik linje som de andre resten av tiden.  

Anonymkode: d48bd...580

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

jeg trenger fler timer og jeg betaler for full plass skjønner ikke at det skal være så vanskelig  at jeg vil benytte meg av hva jeg betaler for. Har jo forsøk og snakke med dem de nekter. Derfor

Anonymkode: 8b0e7...dc6

Du betaler på ingen måte for en full plass. Faktisk så betaler du mye mindre enn oss andre i forhold til hva du mottar. Du har en fulltidsansatt på din sønn hele året? En årslønn på 400 000 kr i året kanskje. I tillegg til det andre barnehagen koster. Så du er nok sponset med 40 000 kr i mnd. 
når det er sagt så betaler ingen av oss fullpris for barnehagen. Den er ekstremt subsidiert. Heldige oss som bor i Norge :) og spesielt bra for de med kronisk syke barn. 

Anonymkode: 5954f...26a

  • Liker 41
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her må du jo se i vedtaket om hvor mange timer barnet er tildelt en egen assistent, det er dette som avgjør. Utover det i vedtaket vil ditt barn være likestilt med de andre barna. Hvis ikke dette holder må dere søke mer.

Anonymkode: 0052b...952

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

likevell betaler jeg det samme som alle andre men må forholde meg til bestemte tider :(

Anonymkode: 8b0e7...dc6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det mest realistiske alternativet her er å søke omsorgsstønad og jobbe redusert for å overholde tidene gitt av barnehagen. 

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Okidokisjokioki skrev (Akkurat nå):

Tenker det mest realistiske alternativet her er å søke omsorgsstønad og jobbe redusert for å overholde tidene gitt av barnehagen. 

Eventuelt kan dere søke kommunen om offentlig avlastning på ettermiddag. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med hbf Handikappede barns foreldreforening. De kan sikkert hjelpe deg for du skal ha mulighet til å bruke barnehageplasser på samme måte som alle andre.

Anonymkode: 04506...000

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn har assistent 6 timer om dagen. De har aldri sakt at han bare kan være der samtidig som assistenten. 

Anonymkode: 1943b...bf3

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis barnet ditt plutselig oppfører seg som et normalt barn i den timen du trenger ekstra hver dag, så kan du vel bare kjøre på. Snakk med barnet ditt, så ordner det seg.

Anonymkode: 3173d...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...